dijous, 8 d’octubre del 2015

Xerrada Northweek

El passat divendres, dia 2 d’octubre, l’Àlex i l’Hector, fundadors de l’empresa Northweek ens van vindre a fer una xerrada a l’escola als alumnes de 1r i 4rt d'ESO i de 2n de Batxillerat. Tenen 22 i 23 anys i segueixen estudiant tot i que els costa compaginar l’empresa amb els seus estudis. No els agrada que els hi diguin emprenedors. Van començar a crear la seva empresa amb 18 anys, encara que no tenien cap tipus d’experiència. 
Quan tenien 15 anys revenien fundes de mòbil, de BlackBerry en aquells temps, ja que era el que estava de moda,  i altres coses que compraven per Internet. Les revenien més cares i d’aquesta manera van començar a guanyar diners.

Un dia amb els amics van descobrir que no existien ulleres personalitzables a Espanya i que es poguessin fer al gust del client, i menys a un preu raonable i de bons materials. A més innovaven amb la venda en una pàgina web. D’aquesta manera és com va néixer Northweek a l’any 2013, amb un capital inicial de 6.000 euros. Van trigar 9 mesos en posar en marxa l’empresa. Segons la seva experiència diuen que no els va costar res muntar-la i que van necessitar molt poca ajuda. Es van buscar la vida i van poder tirar cap endavant ells sols.
La seva primera comanda va ser de 2.400 ulleres que les van comprar amb diners que hi van invertir ells i amb l’ajuda dels seus pares. En un mes en van vendre 1.000 i van esgotar existències de colors i van haver de comprar més demanant préstecs al banc. Les venien a un garatge on la gent hi anava i escollien allà les peces que els hi agradaven, els hi muntaven i se les enduien al mateix moment.
Van crear l’empresa amb l’ajuda del pare d’un amic a través del nom de la seva societat per poder passar les despeses i els ingressos que tenien, ja que fer-se autònom era molt car (300 euros al mes), i si no ho ets és il·legal vendre productes.
La primera pàgina web que van crear els hi va costar 5000 euros, ja que el seu negoci es basa en la personalització. La segona els ha costat 8 vegades més que la primera. 
També van pagar per tenir anuncis a Facebook per així donar-se a conèixer. Van contractar a una  professional de màrqueting per portar les social networks.
Abans la gent no comprava quasi res per Internet i això els va fer créixer com a empresa.
Van ser la primera marca del país en sortir endavant en aquest mercat però ara els ha sortit moltíssima competència tot i que són els segons en el mercat.
El nom que li van posar a la seva empresa no té cap sentit. Van fer dues columnes amb paraules en anglès i van ajuntar-ne dues que quedaven bé i que no semblaven espanyoles ni de cap nacionalitat. Un nom que es sentís a qualsevol país i no s’identifiquès amb cap altre.

Actualment Northweek té dos anys i mig i hi treballen 20 persones aproximadament. Fan enviaments a Espanya, Alemanya, Suïssa, Àustria, Austràlia, França, Itàlia, Latinoamèrica, Regne Unit i altres països. Ingressen 4 milions d’euros a l’any, tot i que el benefici que els hi queda és molt menys si restes els costos.
La producció de les ulleres és de 2 mesos, des de que les demanen fins que les reben fabricades per peces. El 80% de les seves comandes són per peces. Tenen a 15 persones treballant en el magatzem per muntar les ulleres. Es fan aproximadament 1.000 ulleres per dia, tot i que ho fan segons les comandes que tenen.
En Christian Rodriguez, fundador de ByHours, treballa a Northweek sense ànim de lucre. Tant sols els hi passa contactes i al principi els va gestionar el tema del màrqueting.
La majoria de les patrocinis (esdeveniments, famosos, etc.) els han vingut a ells a través d’agents patrocinadors, com per exemple, Marc Bartra, Victor Valdés i Àlex Màrquez.
Diuen que el més important a l’hora de muntar una empresa és tenir iniciativa, moltes ganes d’emprendre i innovar i obligar-se a un mateix a fer les coses, ja que ningú no farà res per tu. També s’ha de tenir molta força i no rendir-se mai. Ells han passat moments durs on ho han passat molt malament, perquè han tingut deutes al banc i és molt difícil ser responsable de 20 persones més que estan per sota teu. A més a més, és important tenir el màxim de contactes possibles per poder tirar endavant l’empresa.

A l’hora de crar una empresa amb venda de productes per Internet aconsellen utilitzar les següents apps o webs:
  • Shopify: per tenir la pròpia pàgina web
  • TPV: per transferir els diners a través d’Internet
  • PayPal: per protegir les teves compres. A més et tornen els diner si hi ha algun problema.

En un futur proper tenen pensat vendre l’empresa i donar el seu paper de a altre gent per així poder emprendre en altres projectes, què es el que realment li agrada.

Com a novetat, ens van explicar que aquest hivern llançaran un producte nou que seran ulleres de snow personalitzables.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada