divendres, 16 d’octubre del 2015

Empathy Map

Un Empathy Map es realitza per poder posar-se a la pell del nostre target per així definir-lo i saber com enfocar millor el nostre producte:



Target
Soc en Pau Lopez, tinc 43 anys i treballo com a inspector de centres escolars a Barcelona, visc a Sants. No m'acaben de fer el pes les noves tecnologies per això sempre faig les meves notes en bolígraf. M'agrada ser molt meticulós i acurat per això en totes les meves visites prenc molts apunts. Això fa que gasti molts bolígrafs durant l'any.
Estic molt conscienciat amb el medi ambient, la meva dona treballa com a professora de biologia i també està preocupada per el medi ambient. Ella vol que utilitzi el meu ordinador per fer els meus apunts durant les inspeccions però jo en aquest aspecte soc una mica tradicional. Als dos ens fa mal veure la quantitat de bolígrafs útils que llenço i la quantitat de plàstic que va a les escombraries.


Què Pensa i sent?
- Si no cuidem al palenta el món se'n anirà a norris.
- Puc fer alguna cosa per ajudar el medi ambient?
- El bolígraf va intentar-se fa 65 anys, com és que no ha evolucionat des de llavores?
- Hi ha alguna alternativa als bolis tradicionals més barata?
- Mai he perdut un bolígraf, perquè n'haig de seguir comprant?


Què veu?
- Els seus amics ja tenen petits horts urbans
- Té una caixa plena de bolígrafs nous gastats
- La seva dona fa la compra a granel
- La seva dona està preocupada per la vida marina


Què diu i fa?
- Si troba escombraries al terra les recull
- Ha intentat buscar alternatives als bolígrafs, el llapis no li acaba de fer el per perquè s’esborra i no li resulta pràctic escriure amb ploma.
- Ell i la seva dona volen fer el mínim impacte medioambiental possible.
- Assisteix a xerrades per ajudar el medi ambient
- La setmana passada va plantar un arbre


Què escolta?
- Sent a la seva dona dir que s’està acabant el petroli
- A les notícies veu que hi han continents de plàstic


Esforços?
- Hi hauria d’haver una distribució intensiva del producte
- No est pràctic canviar la tinta de un boli
- Hauria de ser molt barat


Resultats?
- Si tothom reutilitzés els bolígrafs es reduirien moltes tones de plàstic llençat
- Crearia una consciència ecològica a la gent
- Afavoriria la creació de noves líneas de negoci. Per exemple les llibreries podrien oferir un servei de recarrega de bolis.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada