divendres, 13 de febrer del 2015

Pla d'accions Re-Book

PLA D’ACCIONS

En el pla d’accions de Re-Book hem diferenciat les 4 potes del màrqueting.

Tot i no haver pensat en rebre un sou durant els primers mesos, n’hem volgut establir per cada un per tal de valoritzar i veure els costos de cada acció:

Cobrarem 1000€ al mes, cada un de nosaltres.
Cada dia treballarem 5 hores. Per tant, cada hora tindrà un cost de 10€.

Tot i així, no hem inclòs en els budgets el preu que pagarem, molt probablement, de lloguer.



PRODUCTE
El nostre producte tracta d’oferir un servei que, amb unes característiques específiques, pot satisfer les necessitats dels usuaris:

ACCIONS
OBJECTIU
RESPONSABLE
TIMING
BUDGET
Definir ús
Donar la informació necessària a l’App per a fer veure als usuaris l’utilització de l’aplicació.
Jose Cano
25 hores (5 dies).
250€
Dur a terme l’aplicació i la pàgina web
Donar l’opció als usuaris de poder entrar a la plataforma i començar a intercanviar. Donar el màxim ventall de possibilitats en els menús principals.
Programador informàtic i dissenyador.
30 dies per App i web.
Al voltant dels 1200€ tan l’App com la web: 2400€ en total.
Gestió, manteniment i renovació de l’App i la web
Aconseguir el funcionament correcte les 24 hores al dia i afegir-hi novetats.
Roger Pont/ Carles Ripoll.
Actualitzant dia a dia. 2 hores diàries.
20€ al dia. 100€ setmanals.


PREU
És la variable que ens permet actuar de forma més immediata sobre les vendes. A Re-Book és gratuït dur a terme intercanvis però, tot i així, hem pensat en packs per l’inici del projecte i una oferta del servei premium, que sí que tindria un cost.

ACCIONS
OBJECTIU
RESPONSABLE
TIMING
BUDGET
Oferir el servei premium gratuïtament durant uns dies
Donar una sèrie d’avantatges que teòricament tenen un cost gairebé d’un €.
Primer pas per aconseguir una fidelització amb l’usuari.
Roger Pont
10 hores
100€



PROMOCIÓ
Consisteix en convèncer i estimular l’usuari de l’utilització del servei. Entraria el merchandising, la promoció de vendes i la publicitat.

ACCIONS
OBJECTIU
RESPONSABLE
TIMING
BUDGET
Crear perfils en xarxes socials
Donar-se a conèixer, i establir més relació entre els usuaris. Donar informació de novetats.
Carles Ripoll
15 hores
150€
Dissenyar cartells per a les escoles
Promocionar la nostra App per tal de que els alumnes dels centres on s’estableix la plataforma coneixin l’aplicació i la vulguin utilitzar.
Carles Ripoll
12 hores
120€
Dur a terme entrevistes a empreses locals
Aconseguir que vulguin publicitar-se a la nostra aplicació.
Jaume Vilaseca
3 hores per entrevista.
30€ per entrevista.
Volem fer-ne 4 per setmana: 120€ setmanals.
Pensem en 5€ de desplaçament per entrevista. Per tant estaríem parlant de 140€ en total cada setmana.
Elaborar tríptics per a les escoles
Ensenyar a càrrecs de les escoles i passar-los a les classes un cop establert al centre.
Jose Cano
14 hores per elaborar-ho i 1 hora per portar-ho a cada escola.
140€ per l’elaboració i el disseny i 10€ per visita.


DISTRIBUCIÓ
Es necessita, d’alguna manera, arribar als nostres usuaris i fer que adquireixin el nostre servei.

ACCIONS
OBJECTIU
RESPONSABLE
TIMING
BUDGET
Dur a terme entrevistes a escoles
Parlar amb encarregats per veure la possible implantació de la plataforma als cursos dels centres.
Jaume Vilaseca
3 hores per entrevista.
30€ per entrevista. Volem fer-ne tres per setmana: 90€ setmanals.
Li sumem els 5€ de desplaçament. Per tant, 105€ setmanals.
“Casar” usuaris
Donar la informació als usuaris de la persona amb qui s’intercanviaran els llibres de text i en quin moment ho poden fer.
Jose Cano
1 hora per intercanvi
10€ per intercanvi.

1 comentari:

  1. El preu no està massa treballat. Falta accions encaminades a l'obtenció dels KPI. Cal treballar més aquest apartat.

    ResponElimina