dilluns, 3 de novembre del 2014

Empathy map

Un empathy map és una eina que ens permet posar-nos a la pell del client o usuari.

Un empathy map consisteix en ser el client/usuari per un moment i definir el que escolta, el que pensa i el que sent, el que veu i el que diu i el que fa, un cop tens totes aquestes idees, penses esforços i resultats que comportaria el nou producte o servei pel client.

El nostre target és tothom que en algun moment donat hagi d'anar d'urgències, en aquest cas ens centrem en la Carla una noia de 17 anys que s'ha trencat la cama jugant a volei i el seu pare la porta a l'hospital, però en arribar allà es troba amb 3 hores d'espera.

· Què pensa i què sent?

Sent dolor, malestar, impaciència, estrès en estar a la sala d'espera sense poder fer res, amb un gran dolor i això li fa pensar quina porqueria de sanitat pública i tant de bo no hi haguessin retallades, així hi haurien més metges.

· Què veu?

La Carla veu gent seria, malalta i lesionada.
Un ambient molt fred i molta gent esperant a ser atesa.

· Què diu i què fa?

L'únic que pot fer es esperar a veure si li toca ja entrar a la consulta del metge i queixar-se del dolor que te.
I es comença a preguntar el perquè van tan lents, quan li tocarà i si en aquest moment hi ha un hospital proper on hi hagi menys cua.

· Què escolta?

A la sala d'espera escolta a nens petits plorant, la gent dient que és una vergonya el temps que et fan esperar, i als metges que van cridant a gent, però mai la criden a ella.
Un amic seu li explica que ahir va estar tota la tarda a urgències i per les notícies escolta que la gent demana menys retallades.

Els esforços que comportaria el nou producte serien una gran quantitat d'informació a gestionar i el manteniment.

I els resultats que comportaria el nou producte serien una app que gestioni les cues, els usuaris contents i menys cues.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada