El Canvas és una eina senzilla, innovadora i fàcil d'utilitzar, que resulta ideal per treballar de manera oberta i col·laborativa. Ens ajuda a aportar detalls als objectius generals, identificar llacunes en la lògica del projecte, fomentar la comprensió del projecte i descriure i comprendre els vincles entre els recursos, activitats, productes i resultats a mig i llarg termini.
Hi ha 9 apartats:
1. Segment de clients
Agrupar els nostres clients amb característiques semblants en segments definits. Escriure les seves necessitats. (Target)
En el nostre cas:
USUARI:
- Noies
- 18-25 anys
- Pocs recursos econòmics
- Estalviadores
- Interès per canviar de roba
CLIENT:
- Marques que volen publicitat
- Relacionades amb la moda d'aquest segment d'edat
En el nostre cas:
USUARI:
- Noies
- 18-25 anys
- Pocs recursos econòmics
- Estalviadores
- Interès per canviar de roba
CLIENT:
- Marques que volen publicitat
- Relacionades amb la moda d'aquest segment d'edat
Part dreta del Canvas, on veiem la relació amb els clients, segment de clients, canals i fluxos d'ingressos. |
2.Proposta de valor
Definir el valor creat per cada segment de clients,descrivint els productes/serveis que s'ofereixen a cadascun.
En el nostre cas:
- Control de prendes que es publiquen
- Roba de marca
- Gratuït
- Contacte amb gent pròxima a tu
- Qualitat de les prendes
En el nostre cas:
- Control de prendes que es publiquen
- Roba de marca
- Gratuït
- Contacte amb gent pròxima a tu
- Qualitat de les prendes
3.Canals de distribució
Definir el canal adequat de cada producte/servei definits en l'apartat anterior (afegint informació de costos,...).
En el nostre cas:
OBTENCIÓ DE LA APP:
- Google Play
- Apple Store
INTERCANVI DE PRENDES:
- App (et conecta amb gent propera a tu)
- Els usuaris queden entre ells
En el nostre cas:
OBTENCIÓ DE LA APP:
- Google Play
- Apple Store
INTERCANVI DE PRENDES:
- App (et conecta amb gent propera a tu)
- Els usuaris queden entre ells
4.Relacions amb clients
Identificar recursos monetaris i de temps utilitzats per mantenir-nos en contacte amb els nostres clients. Slògan. (Fidelitat, confiança,...). Aspectes emocionals.
En el nostre cas:
- Confiança
- Fidelitat
- Preferència
En el nostre cas:
- Confiança
- Fidelitat
- Preferència
5. Fluxos d'ingressos
Identificar quina aportació econòmica fa cada grup. Així veurem quins grups són més rendibles. Model de negoci.
En el nostre cas:
- Ingressos per publicitat
- "Compte Premium" : usuaris inicials esdevenen clients. (paguen)
En el nostre cas:
- Ingressos per publicitat
- "Compte Premium" : usuaris inicials esdevenen clients. (paguen)
6.Recursos clau
Centrant-nos en l'empresa, seleccionem la proposta de valor més important i la racionem amb el segment de clients, canals de distribució, relació amb clients i fluxos d'ingrés, per així saber quins són els recursos clau que intervenen perquè l'empresa pugui lliurar la seva oferta o proposta de valor. (Què necessito per poder desenvolupar l'activitat clau?).
En el nostre cas:
- Community manager
- Disenyador de la App
- Controladors de qualitat
En el nostre cas:
- Community manager
- Disenyador de la App
- Controladors de qualitat
Part esquerre del Canvas, on veiem els associats (partners), activitats clau, propostes de valor, recursos clau i costos d'estructura. |
7.Activitats clau
Utilitzant la proposta de valor més important, canals de distribució i relacions amb clients, definim les activitats necessàries per lliurar la nostre oferta.
(Activitats clau = aquelles que si desapareguessin, el projecte no tindria sentit).
En el nostre cas:
- Publicitat
- Disseny
- Màrketing digital
- App
- Generar tràficç
- Control de qualitat
(Activitats clau = aquelles que si desapareguessin, el projecte no tindria sentit).
En el nostre cas:
- Publicitat
- Disseny
- Màrketing digital
- App
- Generar tràficç
- Control de qualitat
8.Xarxa d'associats (partners)
Proveïdors, socis i associats amb qui treballem perquè l'empresa funcioni. (Win-Win).
En el nostre cas:
- Pep Llasera
- Analua
- Publicista
- "Instagramers"
- Bloggers/Youtubers
En el nostre cas:
- Pep Llasera
- Analua
- Publicista
- "Instagramers"
- Bloggers/Youtubers
9.Cost d'estructura
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada