dijous, 13 de novembre del 2014

Canvas - SMARTRASH



Un cop hem tingut més clar i elaborat el nostre projecte físic, és hora de fer un canvas. 
Un Canvas consisteix en planificar el model de negoci de la futura empresa. Per tant, hi constaran els partners, activitas claus, recursos claus, el cost estructural, la relació amb el client, els canals, el segment de mercat, la font d'ingressos i les propostes de valor.

En quant a l'apartat del partners, trobem a Recycle!, que és una app mòbil per trobar els punts de recollida a les ciutats, i serviria per localitzar en cada moment on són els contenidors, probablement a partir de geolocalitzadors. Seguidament, treballariem juntament amb una empresa instal·ladora dels contenidors i una altra per a la olor dels contenidors com és AmbiPur o/i Rituals.

Les activitats claus són el disseny dels contenidors,  els seus gadgets (sensors, ambientadors,...) i el màrqueting. També hi trobem la compra dels contenidors.

En relació amb l'apartat anterior, hi trobem els recursos claus, els qual són: el dissenyador, un tecnòleg, l'especialista en olors i el personal per fer el manteniment. Dins aquest apartat trobem l'empresa fabricadora de contenidors.

La nostra proposta de valor i el que oferim que ens diferencia dels altres són la higiène, la comoditat, i el reciclatge. A la vegada tenim pensat afegir un sistema de gamification per fer l'acte més divertit. 

La relació amb els clients busquem la fidelització a través de l'amor al reciclatge i que els agradi la nostra filosofia. 

El segment de mercat, el dividim entre clients i usuaris. Els usuaris els definim com a persones amb mentalitat ecològica de 25 anys independitzades. En quant als clients, ens dirigim a ajuntaments de ciiutats i que a la vegada vulguin aprofundir el seu valor de smartcity.

Per mantenir aquesta relació amb els clients i fer-nos conèixer els canals que farem servir són a través de conferències ecològiques, reciclatge,... i la relació amb els usuaris la mantindriem mitjançant la publicitat a pàgines ecològiques.

El cost estructural de la nostra empresa es basa en contractar tecnòlegs per a dissenyar el contenidor, que es troba en les activitats claus, dissenyadors dels contenidors i que ens ajudin a millorar el disseny que nosaltres tenim en ment. A la vegada tenim la compra de contenidors a l'empresa que ens els fa.

Les fonts d'ingressos són el manteniment amb el servei de recollida de la brossa, publicitat que podriem posar als contenidors i la possibilitat de lloguer.


Canvas SMARTRASH



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada