dijous, 13 de novembre del 2014

CANVAS ExpressJob

CANVAS

El Canvas, és un model de negoci que permet veure visualment els nou “blocs” en els quals és divideix una empresa. El model  Canvas, és un projecte col·laboratiu, gràfic i visual que permet a l’empresa trobar totes les necessitats de manera ordenada.
http://www.emprendedores.es/var/em/storage/images/empresa/estrategia/modelo/modelo_3/492163-1-esl-ES/el_modelo_canvas_ampliacion.jpg
Exemple d'un model Canvas.

El model Canvas, està dividit en nou apartats:

  • Socis clau: Aquest apartat consisteix en saber quins són els nostres socis clau i quins són els nostres proveïdors. En la nostra empresa els socis clau seràn les empreses disposades a oferir contractes a curt termini o bé per hores. Per exemple empreses com: Eroski, MediaMark i Toys’r’us. Per tant, els nostres socis són els nostres clients.
  • Activitats clau: Aquest apartat consisteix en descriure les activitats més importants que ha de realitzar l’empresa perquè el seu model de negoci funcioni. En la nostra empresa creiem que les activitats clau serien: el marketing, el disseny de l’app per tal de fer-la simple i entenedora, generar tràfic i contactar amb empreses que estiguin disposades a donar contractes a curt termini. El nostre inici és a Mataró, aniríem personalment a parlar amb l'associació del petit comerç i els intentaríem persuadir per associar-se amb nosaltres i aparèixer a la nostra app.
  • Recursos clau: Aquest bloc descriu els recursos més importants que necessitem perquè funcioni el negoci, sense ells no hi hauria empresa. Tots els nostres recursos són intel.lectuals: tecnologia, necessària per la creació de la app, llocs de feina i les empreses que els proporcionen, sense els quals la nostra companyia no tindria producte i finalment els drets d’autor, copyright, marca i propietat intel.lectual.
  • Proposta de valor: Aquest apartat és considerat la part principal del Canvas, la “columna vertebral d’aquest”. En ell hi trobem els elements que anteriorment hem utilitzat per realitzar la corba de valor, és a dir, tot allò que diferència a la nostre empresa de la competència. En aquest apartat doncs, hem posat característiques de la nostra empresa com per exemple la senzillesa, la gratuïtat, rapidesa, contacte directa i la geolocalització que té la nostra aplicació, i la relació directa que el client( les empreses) pot tenir amb l’usuari (targget, qui utilitzarà la nostra aplicació). Tot i això, la nostra proposta de valor més important i la que ens defineix és oferir contractes de treball a joves per hores, això ho faríem a travès de la nostra app, els passos són els següents: et descarregue's la app, crees un perfil amb les dades personals afegint on estàs disposat a treballar i les teves capacitats laborals(ex:coneixements d'informàtica) i a partir d'un geolocalitzador es mostren les ofertes de treball filtrades a partir de les teves dades, el següent és posar-te en contacte amb l'empresa i acordar el contracte.
  • Relacions amb els clients: Aquest apartat ens permet veure el tipus de relacions que es poden establir amb el client. Les relacions d’ExpressJob són les mínimes amb l’usuari, ja que preten dónar un servei automàtic i de self-service, però alhora també intenta crear una comunitat d’usuaris on hi hagi comunicació entre ells, per exemple, valorar la qualitat de treball a les diferents empreses, el nivell de satisfacció dels usuaris respecte l’app…
  • Canals: Aquest apartat inclou per una banda el canal que la nostra empresa utilitzaria per donar-se a conèixer exteriorment i per l’altre inclou també el canal que utilitzaran els nostres usuaris per accedir al nostre producte. En el cas d’ExpressJob el producte és una aplicació, en primer lloc trobem canals com GooglePlay i AppStore, les plataformes per les quals els nostres usuaris podran accedir a l’aplicació i fer-ne ús. L'aplicació també la pubicitarem en xarxes socials. D’altra banda, també incloïm en aquest apartat el fet de publicitar-nos en cartells en autobusos, o supermercats entre altres formes que podriem optar de publicitat.
  • Segment de clients: En aquest apartat bàsicament podem trobar a qui va adreçada la nostra empresa, el target altrament dit, en aquest s’ha de definir qui farà ús del nostre producte (edat de la persona, status…)Nosaltres, hem obtat per vincular aquest apartat amb l’usuari d’ExpressJob, el nostre projecte doncs va adreçat principalment a joves i estudiants amb disponibilitat immediata, concretant més podríem considerar que va adreçat a persones d’entre 16 i 27 anys.
  • Estructura de costos: L'estructura de costos descriu tots els costos en què incorren en operar el model de negoci. En el cas d’ExpressJob, els cost principal és el manteniment de l’aplicació del qual deriva un dissenyador informàtic, el sou del personal i la publicitat fet en diferents medis (cartells, xarxes socials…).
  • Línia d’ingressos: Les fonts d'ingressos representen la forma en què l'empresa genera els ingressos per a cada client. L'obtenció d'ingressos pot ser d'un sol pagament o d'un pagament recurrent. En primer lloc, cal diferenciar el client de l’usuari: a ExpressJob, l’usuari és la persona que utilitza l’aplicació per buscar feina; en aquest cas el servei és gratuït. Conseqüentment, els ingressos provenen del client: les empreses anunciades a la nostra app que necessiten persones que treballin per elles. ExpressJob s’enduu una comissió cada cop que es realitza un contracte través de la seva aplicació provinent del client. Per tant, és produeix un partner win-win, tots dos guanyem a parts iguals. Un altra font d’ingressos és la publicitat feta a l’app, creiem que és una forma ràpida i efectiva per generar ingressos.

Conclusió de l'equip: A nosaltres ens ha servit molt realitzar aquest projecte ja que hem pogut fer una posta en comú de com cada membre del grup percebia la nostre empresa. Gràcies al Canvas, podríem dir que tenim les idees més clares i organitzades. És una senzilla forma de veure els pilars principals d’una empresa; les seves característiques i ofertes.



la foto.JPG
Model Canvas de l'empresa ExpressJob.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada