dijous, 13 de novembre del 2014

Canvas Re-Book

El canvas permet fer una visualització ràpida del nostre model de negoci. Hi ha 9 divisions que expliquen la idea de forma clara i precisa.

La part emocional del cervell es troba a la dreta i i la part racional a l'esquerra.

Aquest és el resultat final del nostre Canvas.



El procés que vam seguir va ser: 
En primer lloc vam fer les divisions del Canvas en el paper amb una peça de fusta que ens permetia fer les línies rectes. També vam escriure el títol de cada apartat i, per últim, la part més entretinguda i important: completar-les amb post-its on es pogués veure reflectit el model de negoci i les idees més importants de cada subdivisió.



La proposta de valor: És la part central del Canvas. Es troba allò que ens diferencia de la competència.
-La reducció de costos per a les famílies: Ja que fem que cada inici de curs no signifiqui tanta despesa.
-Educació més accessible: És més fàcil per a molta gent poder reutilitzar-los i no haver de pagar el preu real de cada llibre.
-Varietat de llibres: Hi haurà una gran gamma de llibres de text a escollir. Segons el curs i el centre n'hi haurà uns o d'altres.
-Personalització: Cadascú podrà indicar en el seu perfil quins són els seus interessos i gustos per tal de facilitar la cerca de llibres adequats per a ell.
-Benefici mutu: Com que els clients i usuaris podran oferir alhora que adquirir llibres, això generarà un benefici mutu a ambdós costats.
-Llibres en bon estat: Els llibres oferts hauran d'estar en un estat òptim per a la seva utilització.
-Novetat: El fet de que els seus alumnes es puguin intercanviar llibres entre ells per tal d'aconseguir un estalvi és nou per a molts centres, i això pot comportar un major interès per part d'ells.
-Comoditat: Evidentment que hi ha d'haver-hi un interès i preocupació pels llibres que s'han d'utilitzar l'any vinent però amb l'App no s'haurà d'estar pendent de fer el pagament ni s'hauran d'encarregar llibres a botigues.
-Preu: El cost d'utilització es nul o molt reduït, i l'estalvi obtingut amb la seva utilització generarà una alta demanda del servei.


Segment de mercat: A qui va dirigit el servei? Es pot dividir l'usuari i el client.
-Escoles de Mataró: Escoles de la zona que estiguessin interessades en el projecte i volguessin formar part d'ell.
-Estudiants a partir de 13 anys: Aquells estudiants els quals comencen a tenir una major consciència sobre l'estalvi econòmic i la cooperació per a obtenir un benefici mutu. Edat en que es comencen a tenir mòbils i aprenen a fer servir les noves tecnologies.
-Pares d'estudiants de qualsevol edat: pares d'estudiants que són qui adquireixen els llibres i que, per tant, busquen una reducció de costos d'aquests.


Relació amb els clients: Com interactuem amb ells?
-Creació col·lectiva: Permet que els usuaris comentin i escriguin la seva opinió sobre diferents aspectes del negoci, fent així que la web i l'App puguin adaptar-se millor a les seves necessitats i crear valor.
-Autoservei: L'empresa proporciona als clients i usuaris tot els mitjans necessaris per que puguin utilitzar el servei ells mateixos sense dependre de l'empresa.
-Serveis automàtics: Combina una forma de relació més sofisticada d'autoservei amb processos informàtics per a crear perfils personals en línia que proporcionen al client serveis personalitzats.
-Comunitats: Utilització de comunitats d'usuaris per a profunditzar i facilitar el contacte entre els clients, usuaris i l'empresa.


Canals de distribució: Com fem arribar el producte al client?
-Xarxes socials: Mitjançant els perfils a diverses xarxes socials podem arribar al client d'una forma més natural i quotidiana.
-Via online (App i Web): Mitjançant la web i l'App els clients poden preguntar i comunicar-se amb el nostre servei d'atenció al client per a fer queixes, suggerències o  resoldre dubtes sobre el nostre negoci alhora que és l'eina d'intercanvi de llibres utilitzada pels clients i usuaris.
-Trobada entre clients: Els clients poden utilitzar els nostres serveis per a contactar amb altres persones i trobar-se entre elles d'una forma més personal i aliena a l'empresa per a dur a terme l'intercanvi o venda.

Activitats clau: Què hem de fer dia a dia?
-Actualització de la web i de l'App: D'aquesta forma la web i l'App s'adapten a les noves tendències i estan més adaptades a l'actualitat.
-Generar tràfic: Permet que el flux d'usuaris de la web i l'App sigui costant; i, per tant, que hi hagi un nombre de clients i usuaris estable que permeti un òptim funcionament del projecte i un major benefici.
-Màrqueting: Una bona estratègia de màrqueting serà clau per a donar a conèixer el nostre producte i generar nous usuaris i clients que estiguin disposats a invertir en el nostre projecte.

Recursos clau: Quins són els actius més importants per tal de que el projecte funcioni?
-Sistema informàtic: Ens permet controlar i gestionar el pilar bàsic del nostre model de negoci, que és la web i l'aplicació utilitzada per a cercar, publicar i vendre llibres entre persones de la mateixa zona.
-Tècnics informàtics: Són qui s'encarrega de controlar que el sistema informàtic funcioni d'una forma òptima i de crear, si és necessari, nous serveis informàtic per als clients.
-Oficina central: És on es trobaria la seu de l'empresa i on hi treballarien els tècnics informàtics i els administradors de l'empresa.

Xarxa d'associats: Qui pot formar part del nostre projecte com a partner i/o associat?
-AMPA: Ja que són qui solen adquirir els llibres de text pels seus fills.
-Institucions educatives: Ja que volen incentivar l'estalvi econòmic en les famílies i ajudar als seus alumnes en etapes educatives.
-Associacions d'estudiants: Perquè són qui fa servir els llibres i, en molts casos, també són qui els adquireixen; i, per tant, estan interessats en l'estalvi econòmic.
-Llibreries: Ja que són els proveïdors dels llibres i podrien estar interessats en formar part del  nostres projecte. No descartem un partner amb elles.
-Biblioteques: Ja que ofereixen llibres als estudiants i podrien estar interessats en formar part del  nostres projecte. No descartem un partner amb elles.

Cost de l'estructura: Quines despeses genera l'empresa?
-Manteniment de la Web i de l'App: El pagament als tècnics encarregats del manteniment suposaria un cost important del projecte.
-Màrqueting: L'estratègia de màrqueting comporta un cost molt important per a l'empresa, tot i que podem dir que és una inversió ja que permet donar a conèixer i guanyar clients al projecte.

Flux d'ingressos: Què vendré? Com ingressem?
-Publicitat de la Web i de l'App: Diferents empreses que volguessin aparèixer al nostre web o a l'App degut al seu trànsit i nombre de visites.
-Quota de subscripció: Per a utilitzar el nostre servei, els clients o usuaris podran dur a terme una subscripció al lloc web que els permetrà adquirir uns serveis i opcions superiors als clients que no disposin d'aquesta subscripció, els quals  només podran dur a terme intercanvis d'una forma més senzilla.
-Concessions de llicències: Permet utilitzar una propietat intel·lectual a canvi d'un pagament d'una llicència, les empreses interessades ne el nostre model de negoci podran adquirir la propietat intel·lectual d'aquest i crear un sistema semblant però exclusiu per a ells.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada