divendres, 6 de febrer del 2015

DAFO Fresh Car +

Fresh Car +, és un projecte que hem elaborat amb la finalitat de refrescar els cotxes que estan en plena llum solar, mentre els propietaris d’aquests estan fent la compra setmanal, estan a la platja… i així puguin entrar al seu vehicle pertinent i trobar-se’l completament fresc i no tinguin la sensació de molta calor, al accedir dins dels seus cotxes pertinents. Es un producte totalment ecològic.
Venem la patent a empreses del sector automobilístic, i aquestes les donen com una opció més per introduir-la en el cotxe.
Per a això, utilitzem de 1 a 3 plaques solars en el cotxe (a gust del consumidor) que van connectades a un ventilador a l'interior del cotxe el qual es totalment independent del ventilador tradicional. Al sortir del cotxe, l'energia acumulada per les plaques solars faran què, amb un temporitzador per programar l'inici i l'apagat del ventilador, es refresqui el cotxe per quan el conductor no hi estigui.

S'ha realitzat un DAFO, és un mètode de planificació estratègica per a avaluar les Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats d'un projecte. Consisteix en una anàlisi que diferencia entre els factors interns (fortaleses i debilitats) d'una organització i els factors externs d'aquesta (oportunitats i amenaces).


Debilitats

-Poc reconeixement
-Pocs recursos financers
-Poc coneixement i experiència en la creació d’empreses
-Cost alt dels materials
Amenaces

-Toyota disposa d’un producte similar
-Molta competència en l’àmbit de les energies renovables

Fortaleses

-Ús d’energia renovable
-Producte còmode
-Producte innovador
-Sensibilitat amb el medi ambient.

Oportunitats

-A l’estiu fa molta calor
-Incitar a la gent a utilitzar energia renovables.


FACTORS INTERNS: 

Fortaleses: Fresh Car + utilitza energia renovable, això ens donarà un gran valor i serà la gran fortalesa. apart, proporciona molta comoditat i es un producte innovador.

Debilitats: El nostre projecte no es conegut per tant serà molt dificil competir amb grans empreses com Toyota i intentar vendre la patent. Per això mateix, tenim pocs recursos financers cosa que ens limitarà molt també. Al ser dos persones sense molt coneixement ni experiència, també ens constarà molt posar en marxa la empresa. 

 FACTORS EXTERNS:

Oportunitats: A l'estiu fa molta calor i creiem convenient que la gent utilitzi el nostre producte en abundància. També tenim l'objectiu d'incitar a la població a fer servir les energies renovables per un major estalvi energètic i evitar malmetre el medi ambient.

Amenaces:  Una de les principals amenaces que hem considerat que pot tenir el nostre projecte, es el de que l'empresa Toyota també te un producte similar al nostre i creiem que aquesta pot ser la principal competència. Una altre amenaça es que hi ha molta competència en l'àmbit de les energies renovables.

1 comentari: