dilluns, 22 de desembre del 2014

Design Thinking SMARTRASH

Un Design Thinking consisteix a mostrar tot el procés des de que es comença amb el problema fins arribar al consumidor final. SMARTRASH vol fomentar el reciclatge a partir d'un nou model de contenidors i a la vegada implementar un sistema de gamificació per a motivar els ciutadans a reciclar.

A partir del dibuix, hem representat tot el nostre model de negoci de manera esquemàtica per mostrar en què es basa SMARTRASH com a model.

Primerament s'identifica el problema, les males condicions dels contenidors i el poc reciclatge, i seguidmaent es fa brainstorming, on es va idear SMARTRASH. A partir d'axò, es van anar dissenyant les diferents parts que conformen el projecte i el model de negoci, el qual es basaria en vendre el disseny dels contenidors i tot el que l'engloba:

-El sensor: El sensor fa que la gent no hagi de tocar la brossa per obrir-la i, d'aquesta manera, ja aconseguiriem que els contenidors no estiguessin envoltats de bosses.

-Ambientador: L'ambientador, o l'eliminador d'olors seria un element extra per a fer el contenidor més agradable i evitar qualsevol mala olor que puguin crear els residus. 

-Targeta punts (gamificació): aconseguiria la fidelització de l'usuari i les empreses que oferirien descompte pagarien per estar al catàleg de la plataforma web.

-Publicitat: La publicitat als contenidors aconseguiria uns beneficis escalàbles que faria que el comprador del contenidor pogués arribar a recuperar l'inversió. Els ingressos de la publicitat, tant són els referents a la de la pàgina web com la que es podria posar en els contenidors físics.


Ara per ara, tindriem com a possible comprador la FCC que com ja s'ha esmentat prèviament en altres posts és l'empresa que s'encarrega del manteniment i reciclatge a Mataró (i d'altres ciutats espanyoles). El comprador podria ser qualsevol empresa que es dediqui dins el mercat i hi vegi una gran oportunitat, ja que serien molts els beneficis que podria aportar la principal inversió en SMARTRASH, seria ideal que diferents empreses de diferents països vulguessin fer la implementació dels contenidors per a fer-lo mundialment reconegut i portar-lo a les smartcities. Alguns dels beneficis que SMARTRASH aportaria a les empreses compradores serien: 

-El foment del reciclatge i els possibles beneficis que pugui aportar això, ja que es dóna una bona imatge de l'empresa i els possibles ingressos extra.

-La publicitat i col·laboració d'altres empreses gràcies a la gamificació, la qual cosa produïra uns ingressos que permetrien a les empreses recuperar la seva inversió inicial en el projecte.

A continuació es mostra el Design Thinking de SMARTRASH, fet a partir de cercles fàcilment modificables per si durant el procés creiem convenient el canvi d'algun pas. Es mostra de manera clara com aconseguiriem el benefici, a través de la venda del disseny a altres empreses involucrades en el sector.


Design Thinking SMARTRASH






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada