dimecres, 21 d’octubre del 2015

Estudi de la competència de CCC

L’intenció d’aquesta activitat és conèixer la nostra competència i comparar-la amb la nostra idea la qual hem anomenat CCC (Class for Cash or Class). També cal i necessitem tenir-la present per poder saber com diferenciar-nos de les empreses del mateix sector.


Per estudiar a la nostra competència hem confeccionat una taula. Aquesta taula l’hem dividida en tres parts fonamentals: el nom del portal en qüestió, les característiques d’aquest portal i a qui va dirigit.


EMPRESA
CARACTERÍSTIQUES
DIRIGIT A:
Coursera conta amb 15.774.038 estudiants registrats i 133 socis, com per exemple, la Universitat Autònoma de Barcelona. Ofereix 1467 cursos online i comprenen cursos de programació fins a cursos de com aprendre a aprendre. Per alguns d'aquests cursos has d'abonar una quota molt petita com ara 43 euros.
Aquest portal va dirigit a totes aquelles persones que tinguin interès en aprendre algun dels cursos que ens ofereix. Ha de ser gent compromesa ja que s'ha de seguir la classe dia a dia.
Babbel és un portal que es dedica a el perfeccionament de la llengua espanyola. S'ha de pagar pels cursos.
El portal Babbel està dir per a persones que desconeguin o no dominin la llengua espanyola i moltes d'altres estiguin disposat a pagar per a perfeccionar-les.
ACADÈMIES TRADICIONALS
Cobren una taxa mensual. L'avantatge d'una acadèmia és que el professor pot estar més atent als seus alumnes que en una escola tradicional al ser classes més reduïdes.
Les acadèmies tradicionals tenen un gran pes en el món de les classes particulars, ja que és el mètode més antic i el que porta més anys en el mercat. Està dirigit a persones que vulguin un bon aprenentatge més personal que a una escola però no tant com unes classes particulas.
Milprofes és un portal que es dedica a posar en contacte als usuaris que necessiten classes amb els que les imparteixen. Ofereix la possiblitat de contactar amb acadèmies o amb els professors particulars directament.
Aquest portal va dirigit a les persones que vulguin tant impartir classes particulars com els que les volen rebre, sempre que estiguis disposat a abonar les classes.
És una plataforma que relaciona els professors i acadèmies amb els alumnes, i també permet promocionar-te com a professor particular. La seva particularitat és que ofereix un intercanvi de classes de idiomes.
Aquesta plataforma també posa en contacte als professors i les acadèmies amb els alumnes però la particularitat que té és que va dirigit també a gent que estigui disposada a fer un intercanvi de classes d'idiomes
Duolingo és una empresa que únicament ens ofereix la possibilitat d'aprendre idiomes. Ara mateix, Duolingo ens permet aprendre vint-i-un idiomes.
La web de Duoligo va especialment dirigida a aquelles persones que tinguin un interès en aprendre algun dels vint-i-un idiomes que ofereix. Duolingo et permet anar al ritme que millor et convingui ja que no hi ha cap professor.
L'empresa BBC, líder en mitjans de comunicació gràcies al seu canal televisiu, ofereix cursos per aprendre o millorar la llengua anglesa amb una diversitat de cursos molt elevada i amb separació per nivells.
Aquest portal el que t'aporta, bàsicament, és una millora o un aprenentatge total de la llengua anglosaxona. També, com Duolingo, et permet anar al teu ritme i, a més, està organitzada per temes o unitats i dins d'aquests/es hi ha les diferents sessions.
És una plataforma que ofereix cursos acadèmics online de forma totalment gratuita. Té més de 1300 cursos gratuïts.
Aulafàcil és una web que va dirigida a persones que vulguin fer un curs gratuït de forma online. També, al tenir un llarg ventall de possibilitats en temes per estudiar fa que hi hagi una gran diversitat de clients.
Khan academy ofereix cursos online gratuits. Per a la seva solvència demanen una donació de 10 dolars per a seguir amb el seu projecte.
Khan academy va dirigit a persones que necessitin un curs com pot ser informàtica, matemàtiques, llengua... però que el vol cursar de forma totalment gratuïta.


A les característiques ens hem centrat més en si eren gratuïtes o no; si eren cursos online, professors particulars o acadèmies; i per acabar la quantitat de cursos que oferien i la diversitat de cursos.
El que més hem trobat són portals de ensenyança gratuïta i de professors particulars. D’altre banda, el que ens ha cridat la atenció és que moltes plataformes tenen la opció de l’intercanvi de classes de llengua. És a dir que hi ha gent que domina una llengua però vol aprendre’n una altra, i intercanvia els seus coneixements de la llengua que domina amb algú que domini la llengua que ell vol aprendre.
El “target” majoritari són persones que volen realitzar un aprenentatge per reforçar o millorar el seu coneixement d’una assignatura o un tema en concret.

A continuació hem realitzat gràfics comparant cada una de les nostres competències amb la nostra idea tenint en compte nou factors.


QUINS ASPECTES VALOREM?


1) Preu: valorem si les classes són gratuïtes o si haurem d’abonar una quota.


2) Accessabilitat: es valora si és fàcil d’accedir a les classes, ja sigui mitjançant Internet, aplicacions…


3) Facilitat d’ús: tenim en compte si la manera en la que es fa l’aprenentatge és fàcil i còmode d’utilitzar sense interrupcions.


4) Varietat d’assignatures: la quantitat d’assignatures que pots trobar-ne classes, ja sigui des de idiomes fins a més específiques com classes d’informàtica.


5) Varietat de classes: aquí valorem si es poden fer classes individuals, col·lectives, per empreses…


6) Abast territorial: en aquest apartat observem si hi ha molta gent que en tingui accés o només zones determinades del món.


7) Fiabilitat: valorem si és segur que l’aprenentatge que n’obtindràs és el que buscaves o si la informació que t’ensenya el professor en concret és incorrecte.


8) Interacció: tenim en compte si hi ha un professor que t’ensenya i pots qüestionar-li els teus dubtes o si tan sols, és una pàgina web on aprens sol.


9) Recomanacions de professors: aquest factor va relacionat amb la fiabilitat, l’hem volgut afegir nosaltres perquè desconeixíem d’una acadèmia on et diguessin la qualitat dels professors, però com veureu després a les gràfiques ja hi ha algunes empreses que ho fan.


grafica 1.PNG


*Per ordre:
Preu, accessibilitat, facilitat d´ús, varietat d’assignatures, varietat de classes, abast territorial, fiabilitat, interacció i recomanacions de professors.


En aquesta gràfica ens comparem amb dos portals de classes que a més realitza les seves classes online. Això els permet tenir un preu inferior el nostre i una accessibilitat més elevada. En quant a la varietat de classes cal destacar l’empresa Coursera que realitza classes individuals, amb acadèmies i a empreses. La nostra empresa es diferencia d’elles en quant a l’abast territorial ja que nosaltres ens basem un abast més local. A més incloem les recomanacions de professors a diferència d’aquestes dos.


grafica 2.PNG


En aquesta gràfica ens comparem amb un portal anomenat Milprofes que com veiem té uns resultats molt semblants als nostres ja que la nostra idea és molt semblant. També incorpora les recomenacions de professors. L’altre exemple són les acadèmies tradicionals que trobem en una ciutat. Aquestes presenten un preu molt més elevat, una accessibilitat i facilitat d’ús reduides, però una fiabilitat i interacció exelent.


grafica 3.PNG


Aquesta és per nosaltres la gràfica més significativa, doncs ens comparem amb l’empresa Tus classes particulares que la seva idea és molt semblant a la nostra. Volem destacar les diferència extrema de varietat de classes ja que nosaltres només realitzarem classes individuals a diferència d’ells. I també cal dir que ells també realitzen les recomanacions de professors però d’una manera molt més superficial del que tenim pensat nosaltres.


grafica 4.PNG


En aquesta ens comparem primer amb dos empreses gratuïtes. La primera BBC Learning English, que només té una assignatura disponible, l’anglès. La segona és Aula Fàcil, una empresa similar a la nostra, que un cop més ens supera en varietat de classes i abast territorial.


grafica 5.PNG


Finalment en aquesta última gràfica ens comparem en primer Duolingo. És una empresa que fa molt bé allò en el que s’ha volgut diferenciar: l’accessibilitat i la varietat d´ús ja que consta d’una pàgina web molt ben estructurada i una aplicació per a dispositius mòbils. I també ens comparem amb Khan, per nosaltres aquesta empresa és la millor en aquest sector ja que és molt completa amb molts aspectes com veiem a la seva gràfica. A més és gratuïta i té molt bona reputació.


CONCLUSIÓ:

Tenim una competència molt extensa i molt forta, que ens supera principalment en la varietat de classes i en l’abast territorial. Per tant nosaltres ens hem de basar en els nostres punts forts. Haurem d’oferir unes recomanacions dels professors molt acurada fent per exemple, que els alumnes puguin deixar-ne comentaris. A més haurem de potenciar el fet del nostre abast local i convertir-nos en la primera opció dels alumnes de la nostre escola i les del nostre municipi. Finalment, la gent valora molt la facilitat d’ús per lo que haurem de realitzar una pàgina web senzilla i a l’hora on pugis trobar tot el que busquis sense dificultats.

1 comentari: