divendres, 8 de novembre del 2013

Canvas - SnowMobileBoard

Canvas realitzat:




Ara explicaré cada un dels apartats del canvas específicament per a un millor entendiment d'aquest.



Pel que fa a propostes de valor, el nostre producte millora a la competència en varis aspectes, el primer, el preu, ja que no és molt elevat (50€), i es considera per un nivell adquisitiu mig. Per altra banda, és adaptable a tot tipus de superfícies, taules de snowboard, el sostre del cotxe, parets, i altres. Al ser alimentat per plaques solars, el temps de càrrega és il·limitat, així que no t'has de preocupar per res.





Les relacions amb els clients és una part molt important de la nostra empresa, el client és el més important i també la seva opinió sobre la marca, ja que en gran part les marques es fan populars a partir d'opinions i experiències. Volem que la nostra marca demostri qualitat i fiabilitat, que els clients sàpiguen que poden comprar el nostre producte i que no se'ls hi espatlli o necessitin repara-lo. I volem crear una relació de fidelitat amb el client que crei un vincle perquè ens compri sempre el producte a nosaltres, el que crearà recurrència de clients i per tant recurrència d'ingressos.




Pel que fa als segments de mercat, el nostre producte està destinat a tota aquella gent que practica snowboard, i ho poden aconseguir desde botigues esportives locals, o desde cadenes esportives com per exemple Decathlon, Base, Intersport o d'altres. El target l'hem marcat entre un rang d'edats de 15 a 40, que sol ser la edat dels practicants d'aquest esport, que tinguin mòbil i el portin a pistes, que siguin sensibles amb les energies renovables i estiguin disposats a gastar una petita quantitat de diners que s'acabarà amortitzant, i amb un poder adquisitiu mig, ja que el preu del producte no és gaire alt (50€).





Per poder fer arribar el nostre producte a la societat, trobem diferents canals. Una d'elles, per internet, en la nostra web, on es poden comprar a un preu correcte sense sortir de casa. Per altra part, es poden comprar a les botigues físiques, aprop de casa teva, i per realitzar tots aquests procesos els productes necessiten ser enviats, per això hi ha contractada una empresa de transports que ens facilitarà la feina. En el àmbit comunicatiu, es pretendrà mantindre la relació amb els clients per a popularitzar la marca. Aixo es realitzarà a través de xarxes socials on els clients podràn dir la seva i proposar millores en el producte. També es disposa de telèfon d'atenció al client per a resoldre dubtes i problemes.






Pel que fa a activitats clau, les quals permeten que el nostre projecte pugui tirar endavant, en trobem 3, la pròpia construcció del producte, la promoció i publicitat d'aquest ja que sense ella no hi haurien ventes. La publicitat es realitza en revistes, xarxes socials i events esportius. Una altra activitat important és la logística del producte, si les botigues físiques, els clients particulars i les cadenes esportives no poden rebre el producte no hi haurà començ.





En quant a associacions clau amb la meva empresa, trobaríem 2 partners diferents, el primer el constructor del producte en sí, els quals el fabricarien en una fàbrica externa i rebrien tots els diners que han invertit en la construcció més un 20%. 
El segon partner, el fabricant dels embalatges, el qual rebria les mateixes compensacions que el fabricant del producte. Entre aquests 2 partners i la nostra empresa hi hauria un acord de 'win-win', en que tots sortiriem guanyant.



  

En quant a recursos clau, en trobem 2, els materials del producte que permetràn construir-lo i poder vendre'l, i el packaging del producte, sense el qual els clients no es veurien atrets per la marca, representaria una imatge de senzillesa  i descuidat que perjudicaria les ventes.



En quant a estructura de costos, hi posem tot el que suposarà per a la empresa un gast de diners. Trobem 2 costos importants que ens faràn gastar diners, la primera, la publicitat. Per poder anunciar-nos a les xarxes socials i revistes i guanyar popularitat haurem de realitzar un gast important, que esperem acabi siguent amortitzat amb les ventes. La segona, els salaris dels nostres treballadors, els quals rebràn els embalatges i el producte dels partners i l'empaquetaràn i etiquetaràn per després ser enviat.


                                        


Per acabar trobem les fonts d'ingressos, el que mantindrà la nostra empresa en funcionament. Principalment, els ingressos de la nostra empresa provenen de la venta del producte per un preu determinat, ja sigui a cadenes i botigues com a un particular. Es basarà en la venta del producte i certs accessoris els quals esperem que crein certa recurrència de clients en la marca. S'acceptaràn donacions voluntàries a canvi de les quals s'obsequierà amb petits regals de merchandising.


Canvas de SnowMobileBoard

Adrià Solé









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada