Ara explicaré cada un dels apartats del canvas específicament per a un millor entendiment d'aquest.
Pel que fa a propostes de valor, el nostre producte millora a la competència en varis aspectes, el primer, el preu, ja que no és molt elevat (50€), i es considera per un nivell adquisitiu mig. Per altra banda, és adaptable a tot tipus de superfícies, taules de snowboard, el sostre del cotxe, parets, i altres. Al ser alimentat per plaques solars, el temps de càrrega és il·limitat, així que no t'has de preocupar per res.
Les relacions amb els clients és una part molt important de la
nostra empresa, el client és el més important i també la seva opinió sobre la
marca, ja que en gran part les marques es fan populars a partir d'opinions i
experiències. Volem que la nostra marca demostri qualitat i fiabilitat, que els
clients sàpiguen que poden comprar el nostre producte i que no se'ls hi
espatlli o necessitin repara-lo. I volem crear una relació de fidelitat amb el
client que crei un vincle perquè ens compri sempre el producte a nosaltres, el
que crearà recurrència de clients i per tant recurrència d'ingressos.
Pel que fa als segments de mercat, el nostre
producte està destinat a tota aquella gent que practica snowboard, i ho poden
aconseguir desde botigues esportives locals, o desde cadenes esportives com per
exemple Decathlon, Base, Intersport o d'altres. El target l'hem marcat entre un
rang d'edats de 15 a 40, que sol ser la edat dels practicants d'aquest esport,
que tinguin mòbil i el portin a pistes, que siguin sensibles amb les energies
renovables i estiguin disposats a gastar una petita quantitat de diners que
s'acabarà amortitzant, i amb un poder adquisitiu mig, ja que el preu del
producte no és gaire alt (50€).
Per poder fer arribar el nostre producte a la societat, trobem diferents canals. Una d'elles, per internet, en la nostra web, on es poden comprar a un preu correcte sense sortir de casa. Per altra part, es poden comprar a les botigues físiques, aprop de casa teva, i per realitzar tots aquests procesos els productes necessiten ser enviats, per això hi ha contractada una empresa de transports que ens facilitarà la feina. En el àmbit comunicatiu, es pretendrà mantindre la relació amb els clients per a popularitzar la marca. Aixo es realitzarà a través de xarxes socials on els clients podràn dir la seva i proposar millores en el producte. També es disposa de telèfon d'atenció al client per a resoldre dubtes i problemes.
Pel que fa a activitats clau, les quals
permeten que el nostre projecte pugui tirar endavant, en trobem 3, la pròpia
construcció del producte, la promoció i publicitat d'aquest ja que sense ella
no hi haurien ventes. La publicitat es realitza en revistes, xarxes socials i
events esportius. Una altra activitat important és la logística del producte,
si les botigues físiques, els clients particulars i les cadenes esportives no
poden rebre el producte no hi haurà començ.
En quant a associacions clau amb la meva empresa, trobaríem 2
partners diferents, el primer el constructor del producte en sí, els quals el
fabricarien en una fàbrica externa i rebrien tots els diners que han invertit
en la construcció més un 20%.
El segon partner, el
fabricant dels embalatges, el qual rebria les mateixes compensacions que el
fabricant del producte. Entre aquests 2 partners i la nostra empresa hi hauria
un acord de 'win-win', en que tots sortiriem guanyant.
En quant a recursos clau, en trobem 2, els
materials del producte que permetràn construir-lo i poder vendre'l, i el
packaging del producte, sense el qual els clients no es veurien atrets per la
marca, representaria una imatge de senzillesa i descuidat que
perjudicaria les ventes.
En quant a estructura
de costos, hi posem tot el que suposarà per a la empresa un gast de diners.
Trobem 2 costos importants que ens faràn gastar diners, la primera, la
publicitat. Per poder anunciar-nos a les xarxes socials i revistes i guanyar
popularitat haurem de realitzar un gast important, que esperem acabi siguent
amortitzat amb les ventes. La segona, els salaris dels nostres treballadors,
els quals rebràn els embalatges i el producte dels partners i l'empaquetaràn i
etiquetaràn per després ser enviat.
Per acabar trobem les fonts d'ingressos, el que mantindrà la nostra empresa en
funcionament. Principalment, els ingressos de la nostra empresa provenen de la
venta del producte per un preu determinat, ja sigui a cadenes i botigues com a
un particular. Es basarà en la venta del producte i certs accessoris els quals
esperem que crein certa recurrència de clients en la marca. S'acceptaràn
donacions voluntàries a canvi de les quals s'obsequierà amb petits regals de
merchandising.
Canvas de
SnowMobileBoard
Adrià Solé
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada