dilluns, 28 de gener del 2013

Pla d'operacions DreamRest

  1. Compres

Nosaltres no produiríem el producte sinó que encarregaríem el nostre producte a una empresa externa. Aquesta empresa es diu Decoragloba i només funcionaria com a partner.
El nostre producte està dividit en dues parts:

  • La base o suport: És una base circular en forma de bol que serveix de suport per aguantar la espelma. Podem triar entre diferents colors (Blau, vermell, taronja, verd i blau). El cost de cada base, independentment dels colors és de 12,45 euros i si comprem les bases amb caixes de 12 unitats cadascuna és de 141,93 euros per caixa.



  • L’espelma: És una espelma rodona de petit tamany que es coloca dintre del suport. El cost de cada espelma és de 0,12 euros i si comprem les espelmes amb caixes de 1200 unitats cadascuna és de 136,8 euros.


2.            Localització

El nostre projecte d’empresa al ser comercial no tenim cap botiga física, però el que si tenim és un lloc on podem administrar totes les demandes, és a dir, un magatzem. aquest magatzem és de lloguer. Les demandes dels productes es durien a terme mitjançant la pàgina web, per tant, tindríem presència a la xarxa. la nostra localització és virtual.

Tot i així, nosaltres treballaríem físicament des d’una oficina. El magatzem i la oficina serien de lloguer. El magatzem estaria ubicat al centre de Catalunya, a Manresa, ja que creiem que així podríem arribar a mes gent ( als de Barcelona, però també a gent de Mataró i resta de Catalunya, Espanya...) A part el fet de que el magatzem no estigui a la pròpia ciutat de Barcelona faria que el cost sigues més baix. La capacitat del magatzem seria de 70m2.

Pel que fa al local, ens instal·laríem al carrer pujol de Mataró Núm. 8 1er 2na. Aquesta oficina, tindria unes dimensions  de uns 80m2.

El preu del lloguer del local des del que treballaríem seria de 350 €, ja que comptem amb un “descompte” ja que els pisos són propietat de la família d’un dels creadors de l’empresa. El magatzem tindria un preu de 120 €.





3. Capacitat

La nostra empresa començaria amb un stock de 300 bases (60 de cada color) i 2400 espelmes per cobrir les primeres demandes. Com que no tenim producció pròpia només tenim que encarregar al nostre partner la quantitat de materials que necessitem.

A mesura que avancin els dies ajustarem la nostres compres segons les nostres vendes, perquè no sobrin o faltin mai existències de ningun tipus També podríem considerar vendre a més zones si ho considerem ja que pot haver-hi un mercat molt ampli.

El nostre producte constaria d’una base d’un color dels abans esmentats i 5 espelmes. Les espelmes es podran comprar per separat ja que seran un recanvi i les podràs comprar en lots de 5 espelmes, 12 espelmes o 20 espelmes.

4. Gestió d’stocks

Com ja hem dit previament noslatres tindríem un magatzem. Gestionaríem els nostre magatzem establint un stock mínim de 100 bases i 600 espelmes amb els quals podem suportar les vendes de aproximadament 1 mes. Ens adaptaríem a les nostres vendes per tornar a comprar els recanvis necessàris. Decoragloba entrega els seus productes en un màxim de 3 dias, per tant no hauríem de tenir problemes en rebre els nostres prodcutes a temps.

Per fer arribar el nostre producte a la gent que l’hagi comprat faríem servir el servei de missatgeria de correus de paquets al principi quan les vendes no siguin molt altes, peró quan augmentin i si és més rentable contracteríem a una empresa transportista que distribuís en el nostre producte.

5. Planificació

Per muntar la nostra empresa, haurem de seguir diferents passos:

  • Descobrir el producte químic que aconsegueixi l’efecte d’una millor sensació de descans dormint les hores que siguin amb l’ajuda de algun institut del son.

Per aconseguir fer aquest primer pas, haurem de posar-nos amb contacte amb els diferents instituts tant d’Espanya com d’altres països. Un cop haguéssim contactat amb ells, hauríem de discutir la viabilitat de l’investigació i fixar un temps límit, per exemple uns tres mesos, per valorar el curs de l’investigació fins al moment.

Un cop passats aquests tres mesos es posaria un plaç de sis mesos per acabar la recerca i trobar la substància química en qüestió.

En total, aquest procés tindria una durada de nou mesos. Evidentment, qualsevol retard en aquest pas suposaria un retard en totes les posteriors accions.

  • Crear la pàgina web

Per fer aquest pas, hauríem de pag un domini web i contractar els serveis d’algun especialista en creació de pàgines web ja que nosaltres no tenim cap tipus de coneixement ni experiència per crear una pàgina web i molt menys per crear-ne una de tant complexe com la que nosaltres tenim en ment.

Aquest pas hauria de dur-se a terme en un termini de entre dos setmanes i un més després de descobrir la substància química que necessitem per dur a terme el producte.

  • Donar-nos a conèixer al nostre target mitjançant la pàgina del Facebook i del Twitter.

Per donar-nos a conèixer, hem creat un compte a Twitter i un compte a  Facebook. De moment no tenim amics ni seguidors ja que són noves però hem determinat que hauriem de tenir uns 100 amics al facebook i 50 seguidors al Twitter passat un més i uns 250 i 100 passats dos mesos.

Passat aquest temps hauríem de valorar els resultats i tornar a marcar nous objectius que poguéssim assolir per valorar la marxa de la nostra empresa.

  • Fer les primeres comandes.

Amb aquestes primeres comandes ens hauríem d’esmerar especialment ja que són les més importants per temes de que els clients fessin córrer la veu entre els seus amics o coneguts.

Per tant, hauríem de entrega aquestes comandes en els terminis estipulats o fins i tot abans per donar una bona impressió i assegurar-nos la continuïtat dels clients i fins i tot fer un pas per l’entrada de nous.

  • Fomentar el boca - orella entre els nostres clients actuals i possibles clients.

Per fer aquest pas, hem d’assegurar-nos de fer perfectament les primeres comandes, és a dir, entregar-les dins els terminis o abans per fomentar la confiança dels nostres clients.

El que també faríem seria posar una opció de compartir amb facebook una valoració dels nostres serveis per tal de que els nostres clients poguessin escriure una bona valoració i que els seus amics al facebook ens coneixessin.

  • Introduïr nous olors de la fragància i nous tipus de espelmes.

Un cop ja hem començat a vendre i ens comença a conèixer la gent, el que hauríem de fer per portar a terme el nostre negoci com havíem pensat seria buscar noves olors per les espelmes, sempre que sigui compatible amb la substància que hauríem descobert.

Un cop hem trobat aquelles olors compatibles, introduir-les al mercat i afegir-hi nous recipients i noves formes per les espelmes per que d’aquesta manera es puguessin adaptar a totes les preferències dels nostres clients.

Per valorar com va la nostra empresa, tenim diferents indicadors. Aquests indicadors serien:

  • Nombre de “m’agrada” al Facebook així com el nombre de seguidors a Twitter.

  • Nombre d’usuaris registrats a la nostra pàgina web i el nombre de visites de la mateixa.

  • El nombre de vegades que una de les nostres comandes arriba en el temps establert al punt d’entrega i el nombre de vegades que no ho fa

  • Nombre de comandes rebudes.

6. Calitat

Per saber si els productes funcionen, a la pàgina web posaríem tots els productes que tenim al mercat i a baix es posaria una valoració de l’´1 al 5, tots els productes que estiguin per sota del 2.5 els trauríem, per fer-lo fora hi ha d’haver un mínim de 100 votacions ja que creiem que no seria fiable fins a aquest punt. Amb aquest mètode, ens asseguraríem una millora i una actualització continua de la pàgina, de manera que sempre estaria renovada i no - desfassada.
També hi hauria un lloc en el que el clients poden deixar allà les seves queixes, les felicitacions o també possibles millores, del nostre servei (com hem dit abans intentaríem que es pogués sincronitzar amb Facebook).
Apart, cada mes s’enviaria un correu als clients per saber si el servei els ha agradat per si no els ha agradat, i per si en volen donar noves idees, i també perquè ens digui si podem fer alguna cosa perquè el servei li sigui més còmode i per suposat, per si no li ha agradat el producte.

Això ho fem perquè creiem que no tothom valorarà el producte a la pàgina web i tampoc creiem que tothom ens proposi coses, apart, també és una manera d’apropar-nos al consumidor.

Fen la valoració a la pàgina web podrem saber si el nostre producte és de qualitat o no, i enviant el correu preguntant si el servei els ha agradat i si podem fer alguna cosa més per complaure’ls ens farà saber si el nostre sistema de gestió es l'adecuat o no.


Gerard Hernández, Pol Roca i Carles Ferrero

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada