dilluns, 14 de gener del 2013

Cas Codetickets


Cas de CODETICKETS
El cas que tractarem serà el de l’empresa CODETICKETS. És una empresa  que es va crear per l’encàrrec de l’empresa Iluro Sonora que el 2007 gestionava el festival de música Cruïlla de Cultures de Mataró i va posar les seves entrades a la venta per Internet. El problema que van tenir era que amb els operadors que venien entrades en aquella època, el client no rebia l’entrada sinó que havia d’anar a les taquilles del concert per poder recollir-la i entrar i,com que tothom hi anava el moment abans,, es creaven grans acumulacions i la gent es perdia una part important del concert intentat aconseguir la seva entrada.

Per resoldre aquest problema es va crear el sistema de venta d’entrades del  Cruïlla, l’embrió de CODETICKETS.  Aquest nou sistema pretenia evitar les aglomeracions creant un software que permetés  la impressió de l’entrada a casa i la seva posterior validació mitjançant un codi de barres. Com que la venta i validació d’entrades del Cruïlla del 2008 va anar molt bé van decidir intentar exportar el projecte a sales, festivals, concerts,etc.

Per això van començar a posar-se en contacte amb més sales de concerts o festivals per captar clients mentre posaven a punt tot els seu software, cos que els va portar dos anys. Finalment el 2010 va quedar creada CODETICKETS.

CODETICKETS es dedicar a posar un espai virtual per que els organitzadors de concerts posin a la venta les seves entrades. CODETICKETS no ven entrades, són els propis organitzadors qui les venen,ells només posen la plataforma i el sistema de validació. També posen a disposició dels sues clients les dades sobre les entrades que estan venen i les dades de la gent que les estan comprant per no perdre un canal que abans no era possible ja que les dades dels compradors eren propietat de les empreses.

CODETICKETS obté els seus ingressos amb  la venta de cada entrada ja que es queda un comissió però no fa pagar una quota a les sales que volen vendre a través de CODETICKETS.

 CODETICKETS crea un sistema per que cada empresa que vol vendre i és la pròpia empresa la que ven i un cop acabat  l’espectacle els organitzadors passen la part que correspon a CODETICKETS.



Posicionament de mercat


CODETICKETS és una empresa que es dedica a crear un aparador virtual perquè les sales de concerts o festivals puguin vendre entrades directament i que els compradors se les puguin imprimir.
Costos i ingressos
Tots els ingressos de CODETICKETS venen a partir de la comissió que reben per cada entrada venuda ja que no cobren per estar a la seva web ni per no vendre. També cal destacar que no cobren fins després de l’espectacle.

Proposta de Valor
La principal és fer que els seus clients puguin tenir recomptes i saber dades dels compradors i així donar més canals de comunicació als seus clients amb els compradors d’entrades.
Relació amb els clients
CODETICKETS té una persona especialitzada en trobar i mantenir el contacte amb les sales de concerts que tenen com a clients per tal d’anar renovant la relació i que així CODETIKETS pugui planificar la seva web.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada