dimarts, 15 de gener del 2013

Cas Sandir

Origen de l’empresa

La Sandra Iruela, després de passar per una multinacional cosmètica, es va especialitzar en fragàncies a França, on va treballar amb els millors de Grasse, el bressol del perfum francès, fins que va decidir tornar a la seva ciutat natal i aprofitar, al març del 2010, l'etapa expansiva que oferia la capital del Maresme als joves emprenedors amb el Tecnocampus, actual seu de Sandir.
La Sandra sempre ha sigut una apassionada de les olors i va decidir crear una empresa que dissenyés un fragància per a una imatge corporativa, és a dir, personalitzar una fragància perquè aquesta s’identifiqui amb la marca. Va trobar l’oportunitat d’instalar-se a la incovadora del tecnocampus i la va aprofitar.

Els integrants de l’empresa

A l’hora de formar l’empresa, el que va fer la Sandra va ser ajuntar-se amb tres persones més. En total n’eren quatre. Treballen conjuntament al tecnocampus de Mataró encara que cadascuna treballa en la seva zona d’experiència. La Sandra mateixa s’encarrega del disseny de les fragàncies, és a dir, ella s’encarrega del procés per a la creació de noves fragàncies per a aquells clients que demanen una olor corporativa específica per a la seva empresa.
Però no treballa pas sola sinó que té una companya que s’encarrega de la part de màrqueting. Aquesta companya el que fa és un estudi del mercat del client i quins valors transmet la marca en qüestió als seus cients. Una altre companya,  s’encarrega d’examinar la imatge corporativa del client per utilitzar després el tipus de packaging més adient per cada cas. Per últim, la Sandra va buscar un altre integrant per què dirigís el departament tècnic, encarregat de buscar la manera més adient perquè aquesta olor faci efecte ja sigui mitjançant la ventilació o simplement com un difusor a l’estil “Ambi pur”.

El producte i els clients
Actualment Sandir té tres tipus de producte:
·         La fragància personalitzada: Sandir analitza el target de l’empresa, els seus valors, el logotip, els seus colors i la marca i creen una fragància exclusiva i única per a aquella empres que ho demani. Evidentment tenen un contracte d’exclusivitat per no revelar la fragància a la competència. Aquest tipus de producte, des del disseny fins l’embalatge tarden 1 mes més o menys.

·         La fragància semi-personalitzada: Sandir té un conjunt de fragàncies predissenyades i busca diferenciar-les amb algun element representatiu de l’empresa, com pot ser el logotip. Aquest producte però no té un contracte d’exclusivitat.

·         Les fragàncies generals: Sandir té unes olors estàndards com pot ser la olor a fusta d’un arbre, la olor a una flor determinada, i la demanen el tipus d’empresa que venen mobles i volen una olor a fusta intensa. Evidentment no tenen un contracte d’exclusivitat.

Sandir tambè ofereix un servei de formació on ensenyen a conèixer el món de les olors i la importància que tenen en les nostres vides a arribar a els coneixements teòrics i pràctics sobre com s'olora i relacionar, associar, i descriure una olor i t’endinsa en el món de les fragàncies i la seva importància en la nostra societat i en el món de la moda i l'estètica.

La relació i els canals de comunicació amb els clients.

La Sandra no escatima esforços en donar-se a conèixer ella i la seva empresa. És més, va aconseguir sortir a la televisió a canals com cuatro o tv3 fet que li va produir una gran repercussió mediàtica i això li va ajudar a trobar nous clients als inicis. Tot i aconseguir ser bastant coneguda, no és suficient i es mou constantment a la recerca de nous clients.
Dia rere dia, el que fa la Sandra és crear la necessitat al client (ja que en aquest país el fet de tenir una olor que identifiqui a la marca no està massa arrelat), és a dir, envia mostres a diferents empreses juntament amb informació sobre el que fa ella i la seva empresa de manera que el client vingui a ells.
La Sandra no acostuma a veure els clients molt sovint i encara menys si els hi demanen de fer una olor específica per a ells. Per tant el que intenta és fer la seva feina de la millor manera possible i intentant que el client quedi satisfet al cent per cent no de cara a tornar-lo a veure sinó de cara a la transmissió boca a boca de la seva feia.
De totes maneres, ella sap que si vol començar una nova empresa en aquest mercat, ha de tenir un tracte molt personalitzat amb els clients ja que sempre que li ve un client li demana una cosa diferent al client anterior i sempre ho té en compte.

Noves línies de negoci.

La Sandra té clar que només ha iniciat el camí per a portar la seva empresa el més amunt possible i ha pensat que en el futur podria introduir-se com a assessora en empreses de perfumeria o entrar al mercat asiàtic, un mercat i una cultura un tots els temes relacionats amb l’olor estan molt més arrelats. També poden expandir-se per Europa ja que el mercat és el molt madur i a nivell nacional no coneixen cap més empresa que faci el mateix que ells, però saben d’una empresa francesa que també personalitza fragàncies com ells.




Web: http://sandir.com/index.php/ca/

Articles relacionats: http://www.tecnocampus.cat/c/document_library/get_file?uuid=951fd6d1-abad-463f-a802-eb421673935e&groupId=10416

http://www.youtube.com/watch?v=_kfchq1t_Bs

http://www.youtube.com/watch?v=oful5Ns0gRA







1 comentari:

  1. Cal arreglar el format, l'ortografia,... Els links no funcionen. Si us plau, podeu arreglar-ho tot?

    ResponElimina