dimarts, 28 d’octubre del 2014

Empathy map: SMARTRASH





Un empathy map consisteix en posar-se a la pell dels usuaris, que no és el mateix que un client. En un empathy map s'ha de pensar en el què faria el personatge, i plantejar-se les preguntes ''què escolta?'' ''què pensa i què sent?'' ''què veu?'' i ''què diu i què fa?'' , a la vegada al final, s’analitzen els esforços i els resultats que comportarien pel client el nou producte o servei.

Per tant avui hem elaborat un empathy map per definir el nostre target, que l'identifiquem amb una noia de 25, independitzada, amb consciència oberta, que pensa amb la ciutat. Ens posarem dins la pell de la Carlota Camprubí que té les característiques esmentades anteriorment i ha fet una carrera, com que va fer un erasmus a Londres ha vist altres sistemes d’organitzar els residus i té una ment més oberta.




-Què escolta?
El que diuen els amics, el que diu el cap, el que diuen les persones més influents a la seva vida. La Carlota, sovint escolta comentaris com ‘’les smartcities s’haurien de modernitzar amb els residus’’ dit de persones com amics o de veïns del carrer i sobretot remarcat per un antic professor de la universitat. També escolta sovint com les seves amigues odien anar a tirar la brossa, ja que estan brutes.

IMG_0303.JPG
Apartat 'què sent? ' ampliat



-Que veu?
Fa referència a l’entorn, els amics i les ofertes del mercat.

IMG_0301.JPG
Apartat ''què veu?'' ampliat
La  Carlota veu que cada vegada les Smartcities cada cop agafen més renom i cada cop que passa pel cantó d’uns contanidors veu les sevs males condicions que porten a un molt mal aspecte dels carrers, a més està ple de mosques.
Tot això fa que la Carlota vegi que els usuraris es queixin constantment.



IMG_0302.JPG
Imatge amb els apartats '' què pensa i sent'' i ''què diu i què fa?''


-Què diu i què fa?
Actitud en públic, aspecte, comportament cap als altres. La Carlota, en vista de les males condicions dels contenidors, deixa la brossa fora els contenidors ja que moltes vegades es troba amb els contenidors plens i es queixa de la situació en la que es troba mitjançant xarxes socials i el seu bloc.

-Que pensa i sent?

Abarca les principals preocupacions, inquietuds i aspiracions. Els pensaments de la Carlota tots van a parar al meteix fi, com podeu veure sent fàstic per causa de la pudor i això li fa pensar que no tornarà a tirar la brossa (si no és que algú millorar les condicions dels contanidors).










-Esforços
Són les pors, frustracions i obstacles.
IMG_0305.JPG
Esforços
Els futurs usuaris com la Carlota hauran d’acostumar-se als sensors que incorporarem als nostres models de contenidors, els camions hauràsn de ser nous o adaptar-se als nous models, ja que a més cada vegada que recullin la brossa hauràn de recanviar l’ambientador(per assegurar-nos que mai manca) i per tot això, tindria un cost elevat.




-Resultats
Desitjos, necessitats, mesura de l’èxit i obstacles

Els resultats de posar SMARTRASH a les smartcities seria fer espais més nets, amb més bona olor i més higiène, aconseguir que els habitants, inclosa la Carlota, s’involucrin i no deixin les bosses de brossa fora, incrementi el reciclatge i finalment els usuaris aconseguirien un munt d’avantatges. A la vegada, creiem que fent els carrers més nets augmentaria el turisme i la qualitat de vida dels ciutadans.

IMG_0304.JPG
Apartat RESULTATS


En resum, hem arribat a la conclusió que el nostre target encaixa amb gent jove, amb consciència pel seu futur i que creu que les ciutats es poden millorar i adequar a les necessitats dels ciutadans per fer-lis una vida més còmode i fàcil.

RESULTAT FINAL EMPATHY MAP

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada