dissabte, 9 de novembre del 2013

Back Home: Problema i Solució


Problema
En el meu treball de recerca he fet un estudi sobre els àmbits que més interessen als joves a dia d'avui, després de concretar els àmbits vaig fer un estudi per tal de saber quin és el que genera més atracció i he arribat a la conclusió que és el món de la festa. A partir d’aquí hem determinat un problema, i és el fet que els joves quan surten de festa troben una sèrie de dificultats per tornar a casa ja que la majoria tornen de matinda on el servei públic es veu limitat, els trens no surten fins les 6:30 del matí i molts pares veuen el descans interromput per haver d'anar a buscar els seus fills.

Un cop detectat el problema, hem ideat la solució: Back Home.

Solució
Back Home es tracta d’un projecte destinat a posar fi a les dificultats que troben els joves quan surten de festa i han de tornar a casa. Aquest problema existeix perquè la majoria d’ells han de tornar a casa al voltant de les 4 de la matinada, una hora en la qual els pares preferirien estar dormint en lloc d’anar a buscar als seus fills a la discoteca, el servei ferroviari no està operatiu, la xarxa de bus metropolitana té un abast massa petit per a la majoria de joves que viuen allunyats de les discoteques o fins i tot en altres pobles, i el servei de taxi nocturn genera certa desconfiança en especial per als pares però sobretot el seu preu massa elevat impedeix que pugui servir com a mitjà de transport per als joves amb ingressos minsos o inexistents.

La proposta de negoci que nosaltres fem és una empresa de transport nocturn a Mataró i les comarques pròximes formada a través d’un conjunt de taxis i microbusos contractats prèviament pels nostres clients per tal d’anar des de la mateixa porta de la discoteca, pub, etc... fins a la porta de casa seva sense haver de preocupar-se mentre gaudeixen de la festa. Aquest servei està de pensat per pagar-se prèviament i així no haver de portar tants diners a sobre i d’aquesta manera evitar altres problemes col·laterals com són la por a que els robin o atraquin i això també significar que al portar menys diners potser no fa falta que portin la cartera a sobre i per tant que tampoc tinguin el problema de no saber on deixar els seus objectes personals per no perdre’ls.

Les grans apostes que s’hi fan es basarien en el preu, la comoditat i la confiança.
Pel que fa al preu, volem seguir el model que antiguament algunes discoteques feien, i és que disposaven d’un bus que gratuïtament o pagant un mòdic preu, paraven per diversos pobles del Maresme fins arribar a les discoteques. En el nostre cas es pagaria un preu (que es podria escollir si es vol de forma prèvia o posterior al servei) reduït, del qual nosaltres obtindríem un percentatge.

La comoditat es veuria reflectida tants en els nostres clients (els pares) com en els usuaris (els joves). Per una banda els pares no haurien de moure’s de casa ni agafa el cotxe de matinada, la qual cosa sempre representa un cert risc d’accident per problemes de somnolència, i per altra banda, per als joves també significaria comoditat perquè no haurien de caminar de nit fins a l’estació de tren o el lloc de recollida que hagin acordat amb els seus pares, i estalviar-se algun possible conflicte amb els seus pares depenent de l’estat en que es trobin en el moment de pujar al cotxe.

La confiança seria un factor clau del nostre projecte perquè si els possibles clients no confien en el nostre servei, el fracàs està assegurat. D’aquesta manera no només s’hauria de donar a conèixer el servei entre els joves que surten de festa i tenen dificultats per tornar a casa, sinó també amb els seus pares o la gent que pagui el servei.


Aquest servei es veuria complementat amb una App, a través de la qual es podria contactar amb el client o usuari de forma directa, i també serviria per contractar el servei de manera espontània si hem sortit de festa i per algun motiu ens trobem en problemes per tornar a casa. Això seria possible mitjançant un programa informàtic que facilités el procés logístic de l’empresa i que portarien incorporat tots els taxistes relacionats amb ella, ja que no es tracta de tenir una flota nova de vehicles sinó que tots aquells taxistes interessats tinguessin un partner amb nosaltres per tal de formar part de la nostra plantilla. Altres partners que tindríem serien les discoteques, ja que si publiciten el nostre servei, una major quantitat de joves podrà sortir de festa ja que el problema de tornar a casa es veurà solucionat i per tant elles també es veuran beneficiades per el nostre servei.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada