Per tal d'aterrar el nostre model de negoci, és a dir Back Home, hem dissenyat un Canvas a partir de les idees que hem tingut i del procés evolutiu del nostre projecte.
A continuació us mostrem la seva evolució fins a completar-lo:
Al iniciar-lo vam creure convenient fer un petita llegenda segons el color dels post-it's per tal de classificar si la informació es genèrica o en concret sobre els clients o els usuaris de la següent manera:
A partir d'aquí ja vam començar a desenvolupar les diverses seccions que té el Canvas. Els primers apartats que vam definir van ser els que estan més relacionats amb l'empresa i la seva activitat com són partners, activitats i recursos clau i costos:
Després vam seguir completant els apartats d'ingressos i proposta de valor, i vam acabar definint les parts més relacionades amb la part humana, com són el targget i la relació i canals que s'estableix amb els clients i usuaris del nostre servei, obtenint com a resultat el següent Canvas:
Aquest és el Canvas de Back Home a dia d'avui, i a continuació expliquem i ampliem el significat dels diversos elements que apareixen en ell segons la secció a la qual pertanyen.
PARTNERS
Els principals partners serien: empreses de transport, com podria ser
Taxis Mataró, i per altra banda discoteques o centres d’oci nocturn que
volguessin tenir una parada a les seves proximitats. Cocoa o Privat, unes de
les discoteques més importants i conegudes de Mataró podrien estar interessats.
Els programadors i dissenyadors de la App també formarien part d’aquest
conjunt treballant per nosaltres a canvi d’una part proporcional de l’empresa.
Han de persones a les que els motivi les activitats emprenedores i el món de la
festa.
ACTIVITATS
CLAU
Les activitats claus es basarien en portar els nostres usuaris a casa,
posar benzina als cotxes i conscienciar als pares del nostre servei.
RECURSOS
CLAUS
Òbviament els recursos claus que necessita el nostre projecte serien els
taxis, els conductors i l’aplicació mitjançant la qual es contractés el servei
i es posessin en contacte els nostres clients i usuaris amb l’empresa. A més a
més, els proveïdors i distribuïdors amb els que em fet el partner haurien de
tenir uns certs coneixement respecte el marketing digital.
PROPOSTA
DE VALOR
A partir de la corba de valor determinem que les propostes de valor de
la nostre empresa serien les següents: el preu respecte la nostra competència
és inferior, proporcionem tranquil·litat, comoditat i seguretat als pares de
que els seus fills i filles tornin a casa sense dificultats, uns horaris on
l’afluència de transport públic és reduïda, una logística que permet abaratir
costos degut a que el servei es contracta prèviament i, per tant, es sap amb
anterioritat els llocs i hora a la que han d’anar els taxistes per portar els
usuaris des del lloc de trobada a la porta de casa seva.
RELACIONS
La intenció del nostre projecte és mantenir una relació de proximitat
tant amb clients com usuaris, que més tard esdevindria una relació de confiança
i fidelització amb l’empresa per part de clients i usuaris. Amb els clients, la
proximitat ha de ser accentuada per tal de que contractin el nostre servei.
CANALS
Per tal que els possibles clients coneguin l’activitat de la nostra
empresa utilitzaríem els butlletins informatius o publicitat en magazines o
diaris.
Pel que fa els usuaris ens basaríem en les xarxes socials, molt
freqüentades per els joves i les pròpies discoteques o locals que tinguessin un
partner amb l’empresa i, per tant, també es veiessin beneficiats per
l’activitat de l’empresa.
TARGET
El target el diferenciem entre clients i usuaris però en tots dos casos s’ha
de complir la condició de viure allunyats de les discoteques o centres d’oci
nocturns.
Els nostres clients serien homes i dones d’entre 30 i 55 anys amb fills
d’edats compreses entre els 14-20 anys i que busquin comoditat, tranquil·litat
i seguretat quan els seus fills surtin de festa
Pel que fa els usuaris, el target està compres per joves d’entre 14 i 27
anys als que els hi agradi l’entorn del món de la festa amb el problema de com
tornar a casa quan surten de festa.
ESTRUCTURA
DE COSTOS
Els principals costos que tindria la nostre empresa són els següents: la
benzina dels vehicles i el seu manteniment, el sou dels conductors. Relacionat
amb la App tenim el seu manteniment i la distribució d’aquesta i del servei que
ofereix la empresa. També cal tindre en compte la publicitat de l’empresa en
xarxes socials tals com Facebook o Twitter. Per últim, cal tindre en compte com
ha cost el benefici propi que adquireix l’empresa per el servei que ofereix.
INGRESSOS
El principal ingrés per la nostra empresa és el servei que aquesta ofereix,
és a dir, el transport dels joves des del lloc de quedada fins la porta de la
seva casa. L’altre ingrés que obtindríem es donaria per la publicitat que
altres empreses posarien en la nostra App.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada