dijous, 17 d’octubre del 2013

School tools

COMPETÈNCIA


-Agenda escolar: Competència directa tradicional. És l’element que pot crear més competència a la app ja que la gent està molt acostumada a utilitzar-la. Calculem que el preu és de uns 4€
-Google calendar:
·Qui són: Google Inc.
·Que fan: Són pioners en tecnologia i tenen molta presencia a internet. Ofereixen unes eines molt bones de forma gratuïta.
·Temps: 1998.
·Com ho solucionen: Creant un servei que està present en totes les plataformes i sincronitzades entre elles.
·Preu: Gratuïta.
-iStuidez Pro:
·Qui són: Petita empresa desenvolupadora d’apps.
·Que fan: Desenvolupen petites apps per a iOs.
·Temps: 2009.
·Com ho solucionen: Solucionen els problemes d’organització dels alumnes però només EEUU ja que allà el curs es divideix en semestres.
·Preu: 1,79€.
-Wunderlist:
·Qui són: Petita empresa desenvolupadora d’apps.
·Que fan: Desenvolupen apps per a iOs.
·Temps: 2010.
·Com ho solucionen: Només és una llista de tasques on aquestes poden ser classificades per seccions.
·Preu: Gratuïta.
-Calendar 5:
·Qui són: Petita empresa desenvolupadora d’apps.
·Que fan: Desenvolupen apps per a iOs.
·Temps: 2011.
·Com ho solucionen: Uneixen un calendari amb l’horari d’una manera molt intuïtiva.
·Preu: 4,99€.
-Hightrack:
·Qui són: Petita empresa desenvolupadora d’apps.
·Que fan: Desenvolupen apps per a iOs.
·Temps: 2010.
·Com ho solucionen: Has de registrar-te per tal de poder sincronitzar totes les tasques en qualsevol dispositiu en el que tinguis aquesta app.
·Preu: Gratuïta.
-Evernote:
·Qui són: Gran empresa.
·Que fan: Tenen un servei online de gestió de notes i tasques.
·Temps: 2008.
·Com ho solucionen: Han portat el servei web als smartphones. Es caracteritza per la seva senzillesa.
·Preu: Gratuïta.
-Easy Graphic Calculator :
∙Qui són: Eduardo Anies (Particular).
∙Què fan: Fa aplicacions per a smartphones.
∙Temps: 11 de novembre de 2012.
∙Com ho solucionen: És una app que només representa funcions.
∙Preu: Gratuïta.
-MathAlly Graphing Calculator +:
∙Qui són: MathAlly.
∙Què fan: Només tenen dos aplicacions a la Google Play i és aquesta app gratuïta i premium.
∙Temps: 21 de setembre del 2013.
∙Com ho solucionen: És una app que representa funcions i fa operacions bàsiquescom sumar, restar, multiplicar i dividir.
∙Preu: 2,21€
-Graphing Calculator Adfree:
∙Qui són: Celaps.
∙Què fan: Només tenen dos apps a la Google Play la app gratuita i la app premium.
∙Temps: 11 de juliol de 2013.
∙Com ho solucionen: És una calculadora que representa funcions, troba màxims imínims, les derivades, interseccions,... És una aplicació molt avançada.
∙Preu: 1,79€
-Geogebra:
∙Qui són: International Geogebra Institute.
∙Què fan: Programen programes gratuïts relacionats amb les matemàtiques.
∙Temps: 20 d’octubre de 2011.
∙Com ho solucionen: És un programa de representació gràfica d’escriptori quefunciona amb java.
∙Preu: Gratuït, software lliure.
-Mathematica 9:
∙Qui són: Wolfram Research.
∙Què fan: Empresa priva de que desenvolupa diferents eines per a matemàtics.
∙Temps: 23 de juny de 1988.
∙Com ho solucionen:
És una eina molt avançada que s’utilitza des de particularsfins a investigacions matemàtiques, físiques i computacionals.
∙Preu:

295€ la versió bàsica.


CORBA DE VALOR:




EMPATHY MAP:


L’objectiu d’aquesta activitat era conscienciar-nos sobre el context que envolta el nostre usuari. Per fer-ho, ens vam posar a la pell del nostre usuari i el vam definir com a un jove de 16 anys, esportista, interessat en les noves tecnologies i nou estudiant.

Vam detectar que les seves preocupacions eren bàsicament els estudis i gaudir de l’adolescència.

També vam detectar que vivia en un món de canvi on els aparells electrònics estaven agafant una importància molt gran per tal de viure.

D’altre banda, vam detectar que les activitats que ell acostuma a fer són esports i els estudis amb la finalitat de divertir-se. És una persona molt introvertida i oberta al canvi.
Una de les coses que ell escolta del seu entorn és el nivell d’esforç que li exigència els seus pares en quan als estudis. 

CANVAS:



TARGET:
En quan a client ens dirigim a centres educatius i universitats ( públiques i privades), que treballen amb plataformes educatives online i que busquen una millor organització dels seus alumnes i que necessitin una eina matemàtica potent i accessible. 


En quan a usuaris ens dirigim principalment a estudiants de 12-24 anys i professors de 25-67 anys que disposin de smartphone amb connexió a internet i que treballin o estudiïn en un centre que treballi amb plataformes educatives online. 


PROPOSTA DE VALOR:

La nostra app es caracteritza per oferir als usuaris un servei d'organització i matemàtic molt útil com per exemple un horari escolar sincronitzat amb serveis educatius online i adaptat a cada centre educatiu o universitat. A més, aquesta també ofereix representació gràfica de funcions aritmètiques. 

Creiem que és important destacar que la nostra aplicació està disponible per  a Android i iOS. 

Un dels punts forts de la noste app és la seva fluïdesa i rapidesa respecte la competència ja que centrem els nostres esforços per optimitzar el codi.
Per acabar, cal dir que la app té un preu relativament baix per al client ( universitats, centres educatius, ...) i completament gratuïta per a l'usuari. 
La nostra app és escalable a altres països ja que disposem de un traductor i de futurs partners amb editorials estrangeres. 


KEY ACTIVITIES:
Creiem convenient que una de les activitats claus del nostre projecte és crear una pàgina web per tal de poder difondre i explicar la nostre aplicació als nostres usuari però també als nostres clients. Obviament fer la app  i distribuir-la són activitats clau ja que el nostre projecte tracta d'això. També és important crear tràfic per a que la nostra app arribi al màxim de usuaris i clients disponibles. 

Per últim creiem que traduir la app a diversos idiomes és molt important per tal de fer-la escalable a altres països.

KEY RESOURCES:
Com és lògic, creiem que el fet de tenir un PC i un Mac és clau ja que volem que la nostra app estigui disponible a totes les plataformes. A més, la connexió a Internet és essencial per poder connectar-se als servidors d'Apple i Google per tal d'obtenir informació sobre el codi i poder penjar la app a les stores corresponents. També necessitem un programador, disenyador web i un traductor per tal de que la nostra aplicació estigui disponible en qualsevol idioma, qualsevol plataforma i la nostra web sigui atractiva. 
PARTNERS:
Hem decidit unir-nos amb Educamos que forma part d'una editorial per tal de poder sincronitzar el contingut de la aplicació amb aquesta plataforma. La nostra idea és anar fent més partners amb altres editorials per tal de poder servir a més gent i de més llocs del món. D'altra banda farem un partner amb EVA que és la plataforma online específica de aquesta escola i ens interessa com a partner perquè aquest servei quedi integrat a la app i ells tinguin una app del seu servei. També farem una partner amb Geogebra per aconseguir popularitat i en un futur ampliar les seves funcions. 
RELATIONS:

Volem que la nostra empresa tingui una relació de confiança i proximitat amb el client però també amb l'usuari ja que la seva opinió és molt important. Tenim la intenció d'anar pels centres a explicar com funciona la nostra app a clients i usuaris. Per acabar, des d'un principi hem cregut que la seguretat de les dades de  l'usuari (contrasenyes, ...) és molt important i és per això que hem dedicat molt de temps en la encriptació d'aquestes. 


CHANNELS:

Els nostres canals de distribució són la App Store (iOS), la Google Play (android) i la Amazon Store. Aquesta última creiem que és clau perquè és molt popular entre la població i està en expansió.  

Com ja hem dit anteriorment volem oferir al nostre client i usuari una relació de proximitat, és per això que dins la nostra web hi ha un sistema on els clients i els usuaris poden donar la seva opinió i consells. Volem tenir una comunitat d'usuaris participativa. A més, pretenem anar centre per centre a explicar el funcionament de la nostra app. 


COSTOS:

El host és un cost per tal de tenir la nostra web online i amb un domini comprat.

En segon lloc publicar la nostra app a l'apple store té un cost de 90€/any i mentre que publicar-la a la Google Play Store són 25€ que es paguen només al crear el compte de desenvolupador. 

També hi comptem el cost d'adquisició del client. (CAC)
Obviament, el software que necessitem per crear la nostra app té un cost d'aproximadament 289€.
El  dissenyador web, programador i traductor també suposen un cost afegit al nostre projecte. Aquest seria d'aproximadament 3.000€.
Evidentment, nosaltres no treballem gratis, el nostre salar mensual de 400€ al inici.

INGRESSOS:
El fet de ser una aplicació ens permet ingressar part dels nostres ingressos a partir de publicitat integrada dins de la app i també a la web. Si el client vol oferir als usuaris la app sense publicitat té la opció de pagar més per així nosaltres distribuir una versió lliure de publicitat. 
Els ingressos que pretenem tenir, juntament amb publicitat, són de 5€ per usuari, és a dir, si una escola de 1000 alumnes vol disposar de la nostra app, haurà de pagar 5000€ per semestre. Aquest preu l'hem calculat de forma orientativa a partir dels nostres costos. 
Resumint que els nostres ingressos seran donacions voluntàries, publicitat i la venta de la app.


PROBLEMA-SOLUCIÓ:


Fa poc menys d’un any, dos alumnes van trobar estrany que no hi hagués cap aplicació que els permetés entrar a l’Educamos i al Moodle (actualment EVA) des de el seu smartphone. Van pensar que seria una bona idea crear-la ja que com que l’escola ja havia fet el salt a plataformes online només faltaria aquesta app per tenir-ho tot complet.Com que durant el batxillerat, a Catalunya, es fa el treball de recerca, aquest nois van pensar que seria una molt bona idea crear una app que solucionés quest problema.  Un dels nois va decidir que seria bona idea crear una aplicació calculadora per tenir eines adequades al batxillerat per obtenir més bon resultats i aprendre més. L’altre noi va decidir crear una app de gestió organitzativa de tasques escolars.Quan van començar segon de batxillerat, els dos nois, empesos per unes ganes d’emprendre i innovar, van decidir apuntar-se a emprenedoria. Com que a emprenedoria s’havia de fer un projecte, van creure convenient unir les seves aplicacions per crear una potent i útil eina per als alumnes.
A partir d’aquell moment, van veure clar que la seva aplicació tenia molt de futur i estaven convençuts que els hi acabaria sortint un gran projecte.


DAFO:




3 comentaris:

  1. El format en els blocs és important. S'hauria d'haver redactat en el mateix. Si el projecte és conjunt convé que treballeu de manera cooperativa. És a dir, no hi hauria d'haver diferències entre els dos tipus de app a l'hora d'explicar la competència. Un projecte no ho és, si no s'explica i es comunica correctament; i la part escrita és també important.

    ResponElimina
  2. Cal que ho feu més petit, si no aniré treient punts per aquest motiu. És important fer la corba de valor que s'entengui, és a dir, heu de pensar en clau d'inversors, i per tant, entendrant el tema de la circumferència,....? Crec que ho podeu fer més fàcil, i com sempre dir, fer les coses simples és complicat.
    L'Empathy Map, no és un redactat, sinó que ha de ser frases. Cal observar els exemples que hi ha en el llibre, i també en el mateix bloc. Aquest és l'avantatge de tenir un bloc!

    ResponElimina
  3. Hi haurien d'haver més entrades amb els vostres noms? Com a mínim hi ha d'haver 3 posts.

    ResponElimina