divendres, 19 de desembre del 2014

Prova de mercat SMARTRASH

SMARTRASH hem fet una prova de mercat que consisteix en posar a prova el nostre producte i servei i si agradaria o no si llances al mercat, per tant en traiem unes conclusions que ens ajudaran a millorar el producte.

Vam centrar-nos,doncs, en el disseny, el funcionament de la pàgina web, on es pot fer el seguiment dels punts i descomptes.

Pel que fa al disseny, ens preguntàvem quina seria la mida idònia del contenidor pel que fa a la comoditat. Les respostes van coincidir totes en què no havia de ser molt alt i que la mida estaria entre el metre, metre i mig.
Tothom deia que si vas carregat és un problema haver d’aixecar el braç o fins i tot per la gent que no té tanta mobilitat pot suposar una gran ajuda modificar la mida.

En quant al sensor les persones enquestades coincidien en que seria de gran ajuda, ja que, degut a les condicions, fa fàstic tocar els contenidors perquè és on hi ha tota la brutícia. Aquest és el problema que hi ha ara, la qual cosa provoca que es deixin les bosses fora.
Com a suggerències, se’ns va comentar de fer el sensor a alçada del peu o de la mà sense haver-la d’alçar.
Un grup va comentar que podria estar bé un botó, cosa que descartem perquè ja tronem en el fet de tocar el contenidor, però que tindrem en compte quan pensem en fer un sistema d’obertura d’emergència més endevant.

Fent referència la tergeta de punts (estil BP), alguns grups van coincidir en què potser no recordarien agafar-la però, és un esforç que hauran de fer els usuaris i forma part de l’adaptació al nou sistema, que no suposarà cap dificultat.
Vam rebre idees com a alternativa; per exemple, fer servir l’smartphone com a targeta o fent servir la empremta dactilar, encara que, desafortunadament, això suposaria un augment de costos en l’estructura del contenidor.

El que més molesta dels contenidors d’ara i tot el conjunt de tirar la brossa és la mala olor(a tots els grups és el que més els indigna). I, per algunes persones, addicionalment, els suposa una gran molèstia tocar el contenidor i haver d’obrir la tapa si vas carregat i està ple.

La personalització dels contenidors està ben valorada però la majoria no estan interessats en formar part del procés, molts asseguren que és feina dels ajuntaments o de la mateixa empresa. Valoren més la utilitat que l’estètica.

Alhora de plantejar els horaris de la recollida, no hi ha gaire informació entre els grups de quan s’ha de fer, però especifiquen que quan sigui necessari i quan la brossa estigui plena, per aquest motiu, hauria de ser cada dia. Però sabem que és dificil de determinar, ja que depèn de la mida del contenidor i de la seva capacitat.

Per saber el nombre de contenidors que s’haurien de posar a cada zona, vam rebre la suggerència de fer punts on la gent pogués anar, ja que especificaven que és desagradable tenir la brossa davant de casa, encara que amb SMARTRASH no seria un problema perquè no fa pudor.

En quant a la olor, es creu que seria millor eliminar-la, però determinades persones asseguren que tenir olors específiques no resultaria un problema.

Seguidament, trobem el servei de la pàgina web per mantenir-nos en contacte amb els usuaris i clients i anar-los informant del les empreses que ofereixen descomptes a canvi dels punts. Els problemes plantejats són els que es troben a continuació.

La possible existència d’una App informativa va ser considerada positivament tot i que hi ha grups que pensen que la web ja és suficient.

Referent a la gamificació, els enquestats coincideixen que podria ser una gran motivació, tot i que, altres concreten que només motivaria els primers dies, la qual cosa, ens porta a renovar-nos i pensar en noves experiències per un futur sovint.

Finalment, volíem saber quina és la comunicació desitjada i que s’espera que es tingui entre l’empresa i l’usuari, i tothom va dir que prefereixen consultar la web ells i informar-se, abans de rebre mails o notificacions de l’empresa.




L’equip de SMARTRASH us vol agraïr tota l’ajuda que ens farà millorar!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada