dimecres, 18 de novembre del 2015

Presentació Arcade Gameboy

Hem elaborat un guió i una presentació que mostrarem el dia 20/11/2015 a la classe. A continuació la podem llegir:

ARCADE GAME BOY- Per Pau Gelonch i Guillem Ramírez
Presentació:
Hola, som en Pau i en Guillem i os venim a presentar el nostre projecte que hem anat desenvolupant durant el 1r Trimestre de l’assignatura de emprenedoria.
Problema
Doncs, el nostre projecte ha anat enfocat a la solució de un problema, quin problema solucionem? Bueno, hem anat veient com la industria dels videojocs va de cap a caiguda, pagar per jugar online, comprar un joc de 60 euros per que després no funcioni, mentires, jocs amb bugs…. I vam pensar, com podem cambiar això?

Projecte
Es evident que no ho podem canviar, les empreses seguirant fent el que creguin oportú, però nosaltres podem crear una empresa amb el nostre propi model de negoci. D’aquí surt el nostre projecte arcade gameboy, que consisteix en juntar les noves tecnologies, amb els jocs antics per crear una consola amb la qual es pugui jugar als jocs antics.  

Oportunitat

Quina oportunitat vam veure per tal de que veiesim viable el nostre projecte? A part de la capacaiguda de la nova industria dels videojocs també hem observat certa tendència a lo vintage que nosaltres volem aplicar al món dels videojocs.

Team

Qui es el nostre team? Estem formats per en Pau Gelonch, ell es l’expert en marketing i noves tendéncies que farà que el nostre producte tingui cabuda en el mercat actual i expert en videojocs. Jo, en Guillem Ramírez soc el disenyador del producte i el tècnic informàtic del equip. Espero que la nostra plantilla augmenti en un futur.

Solució

Hem vist quin es el problema i la oportunitat que tenim, però quina es la solució que aportem realment? Consisteix en la fabricació òptima d’aquest producte, una màquina arcade que emuli consoles antigues, de moment tenim pensats emular la gameboy advance, la consola de la nostra època, però tenim pensat ampliar el rang de consoles en un futur. Ja tenim el model i els diseny i esperem tenir el primer prototip fet per l’any 2016.




Mercat i segment

Vendrem el producte completament online i intentarem arribar al màxim nombre de països possibles. Analitzem el nostra model de mercat com: El nostre client ens veu online, ens compra, i es transforma a usuari a la que reb el producte i juga. No fem massa disticció entre usuaris i clients ja que en el nostre cas son el mateix                                                                                                      

Target

El tarjet del producte són els joves, d’entre 18 a 30 anys que hagin viscut la època les antigues consoles de nintendo, sony o sega els quals vulguin reviure la època dorada dels videojocs i que opinin que la industria actual no té ni punt de comparació amb la de fa 20 anys i els hi faria il·lusió poder tornar a viure els vells temps

Empathy map


Per a concebir el nostre projecte hi ha hagut un procés d’empatia amb el consumidor de videojocs actual ja que les nostres hipotesis sobre la oportunitat de mercat es basen en una empatia que hem realitzat amb el jugador habitual. Per tant seguim en la mateixa linea de que la industria dels videojocs segueix cap a caiguada etc..

Competencia
La nostra competència es basa en el us de emuladors ja que es el producte mes econòmic i que permet gaudir de el nostre producte més economicament. Despres tambe hi han altres marques que venen productes semblants al nostre pero que ofereixen una menor varietat de joc a un preu exageradament alt.

Corba de valor
En la seguent imatge podem observar la corba de valor que vam realitzar, es una comparativa entre 3 productes que son la competencia mes gran que podem tenir





Proposta de valor
Quant  a la nostra proposta de valor volem diferenciarnos de la competencia es la varietat, com podeu observar a la grafica anterior la varietat de joc no es un punt en el qual resaltin molt les demes empreses i es on volem marcar la diferencia. No tan sols en la possibilitat de modificar el producte i personalitzarlo per tal de que cada producte sigui diferent sino que tambe volem oferir al client una gran inmensa varietat de joc i un alt nivell tecnologic.






Posicionament
El nostre producte el situarem en el camp de les consoles ja que es el principal punt de venda, pero tambe ho volem vendre com a eina per al desarrolador ja que usarem un sistema operatiu de codi obert i donarem eines als programadors per a fer modificacions al nostra producte, de aquesta manera generarem mes trafic tot i que ha de quedar clar que el nostre producte el vendrem principalment com a consola.

Canvas
En la seguent imatge podem veure el nostre canvas, volem destacar la part de activitats clau / recorsus clau / companys clau, les activitats que son esencials per a que el nsotre producte rutlli son la venda online i personalitzada, per fer aixo necessitarem una pagina web ben feta, depenent del gruix de vendes alguns treballadors especialitzats i també una bona empresa de transport.Com a partners necessitarem un bon proveïdor de plaques raspberry ja que a espanya el mercat local es curt i a sobre car, per a fer rentable el producte haurem de trobar un proveïdor fora de Espanya i també necessitarem una empresa de transport amb un bon servei i tarifes assequibles tot i que el trajecte de enviament sigui mes llarg.





DAFO

Debilitats: el producte pot acabar sortint més car del que esperem
Amenaces: altres companyies que també comercialitzen amb un producte similar al nostre i la nova generació de consoles
Fortaleses: Baix cost, varietat de jocs i la alta capacitat de personalització
Oportunitats: ultiamament el tema vintage està tornant a la moda i el nostre producte pretén aprofitar-se d’això



Creixement i escalabilitat

El creixement del nostre producte es basa en la popularitat que adquireixi el nostre producte en els seus primers mesos de sortir al mercat, ja que si no aconseguim una bona xifra de vendes serà difícil poder aconseguir beneficis per a poder dur a terme la venta on-line del producte. El producte no és escalable ja que el vendrem globalment, com a molt, es podria arribar a incluir el producte en algunes multinacionals que es dediquin a la venda de videojocs i consoless.

Final
Bueno i aqui veiem la diapositiva final, voliem fer algo més divertit i que defineixi el món dels videojocs actualment i hem fet això. Agraïm molt la vostra atenció i esperem que els hi hagi agradat el nostra presentació

Presentació:


1 comentari: