dimecres, 4 de novembre del 2015

Canvas of CCC

Ara que ja tenim clar el nostre projecte, és hora d'elaborar el nostre Canvas.


El mètode Canvas ens serveix per veure d'una manera visual, senzilla i ràpida el nostre model de negoci i pensar així d'una manera estratègica i eficient on som i cap on volem anar. Ens ajudarà a tenir present allò necessari per poder tirar el nostre projecte endavant i donar-li futur: segment de clients, proposta de valor, canals, relació amb els clients, flux d'ingressos, recursos clau, activitats clau, "partners" i estructura de costos.


IMG-20151104-WA0002.jpg


1. Xarxa d'associats ("partners")
Els nostres partners es redueixen a dos: les escoles i les acadèmies. El nostre target es troba dins d’aquests dos elements, i són ells els interessats en utilitzar el nostre servei de classes particulars i els que més ho necessiten. Per tant si disposem d’escoles com a partners, podríem accedir als alumnes d’una manera molt més directe i ens convertiríem en la seva primera opció davant la necessitat de classes particulars.


2. Activitats clau
En quant a les activitats clau per el nostre projecte volem destacar el fet de generar la llarga cua, doncs el fet de ser un servei que s’ofereix a través d’Internet, ens dóna la capacitat de generar molt de tràfic. Aquest tràfic nosaltres l’hem anomenat tràfic de coneixement pel fet que sempre hem de tenir gent disposada a donar i a rebre classes perquè el nostre projecte funcioni.
Altres activitats clau, són l’elaboració de la pàgina web i de l’aplicació per a mòbils. Volem que sigui molt senzill per els nostres usuaris trobar les classes en les que estan interessats per així poder generar tràfic.


3. Propostes clau
Què necessitem perquè el nostre projecte tingui futur? Doncs principalment necessitem personal que es pugui fer càrrec de la pàgina web i de l’aplicació per a mòbils (tècnics informàtics i programadors). A més necessitem un Community Manager ja que les xarxes socials no es mantenen soles i així seguir generant tràfic. I per últim necessitem que la gent tingui o un ordinador o un Smartphone per poder accedir als nostres serveis.


4. Proposta de valor
La proposta de valor del nostre projecte Class for Cash or Class és senzilla. La principal i més important és l'augment de coneixement que generem quan els nostres clients es posen d'acord i fan les classes de suport. Així donem solució a tota aquella gent que té problemes acadèmics i necessito ajuda per poder tirar endavant. A més si es dóna el cas de que el professor no vol diners, sinó coneixements de l'altre persona, s'aconsegueix un intercanvi de coneixements.


En quant el nostre sistema, volem sigui còmode i accessible per a tots els estudiants que el vulguin utilitzar. Per tant, la inscripció per a veure les classes disponibles serà gratuïta i la cerca de les classes serà molt directa i fàcil.


5. Relació amb els clients
Per relacionar-nos amb els nostres clients i facilitar el seu ús dels nostres serveis, hem pensat que seria adequat poder fer una valoració del professor i del tipus de classes que fa. D'aquesta manera tots els nostres usuraris estaran ben recomanats i no deixaran d'utilitzar la nostra pàgina web. I per altre banda, disposarem d'un fòrum per poder fidelitzar els nostres clients i usuaris. Amb el fòrum aconseguim una relació més propera amb els usuaris ja que la comunicació serà més directa i ells podran preguntar els seus dubtes i nosaltres ajudar-los en les seves decisions.


6. Canals de comunicació
En quan els canals que farem servir per arribar els nostres clients destaquem les xarxes socials ja que la majoria del nostre target i per tant serà una manera molt fàcil de donar-se a conèixer. Hem d'aconseguir una comunicació boca-orella en les escoles perquè quan un alumne necessiti classes particulars, vingui a nosaltres. I finalment el Play Store i l'App Store ens serviran per donar-nos a veure a la gent que utilitza molt els dispositius mòbils.


7. Segment de clients
Primer de tot, hem de diferenciar els nostres usuaris amb els nostres clients per tenir clar a qui ens hem de dirigir. Els nostres usuaris són aquells que entren i observen la nostre pàgina web o aplicació. I els clients són els que paguen per utilitzar els nostres serveis, per tant aquells que es posen d'acord per a realitzar les classes particulars. I en comú, són els estudiants des de ESO fins a Universitat ja que són els que més necessiten les classes, o bé els diners.


8. Cost d’estructura
Respecte els costos que tindrà l’empresa, és a dir, allò que li costarà diners, ens n’han sortit dos. El primer vindria a ser el cost de la creació del portal web ja que contractaríem alguna empresa aliena a la nostra perquè ens el fes. El segon és la creació de l’app que, com hem fet anteriorment amb el portal web, contractarem algú perquè ens la faci operativa.


9. Fluxos d’ingressos
En quant a l’estructura d’ingressos la podem subdividir en tres parts: La primera és la publicitat al portal web, que es vasa de uns partners que ens proporcionen una compensació econòmica a canvi de posar els seus anuncis als marcs exteriors de la pàgina web. També tenim la App, la qual si els usuaris volen descarregar-se hauran de pagar un preu simbòlic per a poder tenir la App en constant manteniment. I darrerament també hi ha el servei premium que és per tots aquells clients que vulguin donar-se a conèixer com a debutants de professors o com a experts professors que volen estar a les primeres pàgines de anunciants.  


Conclusió
Per acabar, després d’haver realitzat el Canvas i haver resumit el nostre model de negoci, volem extreure’n les idees principals i més importants.
Primer de tot el fet que siguem un servei present a Internet ens permet crear la llarga cua i, per tant si fem les coses correctament podrem generar tràfic i tenir gent interessada sempre.
També volem destacar que trobem molt important que les escoles vulguin ser el nostre partner, seria una manera molt eficaç per donar-nos a conèixer que no podem perdre, a més milloraríem les qualificacions dels alumnes de les escoles en concret.
I finalment en quan els nostres costos i els ingressos, no tenim uns costos gaire elevats (únicament la realització de la pàgina web i de les aplicacions) i els nostres ingressos depenen en gran mesura del nombre de classes particulars que es realitzaran.

1 comentari: