dimecres, 4 de novembre del 2015

Canvas

A continuació ues explicarem el canvas del nostre negoci.

El canvas ens serveix per visualitzar l'estructura del nostre negoci d'una manera efectiva i ràpida, a més gràcies al canvas podem tenir en compte tots aquells elements necessàris que ha de tenir el nostre negoci perquè pugui tirar endevant i entrar dins del mercat. Està dividit en dues parts, a l'esquerra hi apareixen els aspectes lògics, i a la dreta hi ha els aspectes emocionals.




Value Propositions
Per definir la proposta de valor ens hem enfocat en la corba de valor per veure quin eren els nostres punts que destacaven sobre la resta de la competència. L'aventura, la formació, la durada de les nostres experiències úniques, el voluntariat i la quantitat d'opcions que oferim als nostres clients és molt amplia. Volem que les nostres experiències tinguin una efectivitat molt alta en la satisfacció del nostre client, és a dir, que trobin allò que realment busquen.

Key Partners
Els nsotres partners són les universitats, ONG's, associaions juvenils i rebre el suport de la Generalitat. Creiem que tenir relació amb les universitats és molt important, ja que si la formació que nosaltres proporcionem als nostres clients està reoneguda o rep el suport de les universitats, la demanda de les nostres experiències pujarà, ja que tindran un prestigi considerable. Un altre partner important són les ONG's perquè són organitzacions que volen captar voluntaris, i precisament el voluntari és una de les opcions que nosaltres oferim als nostres clients, això també provoca que el preu per gaudir de l'experiència baixi, a més, el fet de col·laborar amb ONG's ens dona una bona imatge cap a la població. Tenir de partners a associacions juvenils creiem que és un partner interessant, ja que ens poden ajudar alhora de pensar possibles anys sabàtics que els agradaria fer a la joventut actual, a més de recaptar joven amb ganes de viatjar. Rebre suport de la Generalitat és un altre fet important que ens pot ajudar a tirar endevant el negoci, si presentem a la Generalitat el nostre negoci com un model de responsabilitat social podriem arribar a tenir l'opció que ens ajudessin en reduir els costos de les formacions en els nostres anys sabàtics.

Key Activities
Les activitats claus per fomentar el creixement del nostre negoci són les següents.
Com a empresa que actua com a responsabilitzadora social en la població és interessant la idea de realitzar conferències per mostrar a la població que és el que proporcionen els nostres anys sabàtics, quines millores aporten a la nostra societat, com per exemple, la solidaritat, sensibilització... Viure una expèrienca fora de casa durant molt de temps et pot fer canviar la manera de veure les coses. Un altre especte important a considerar és el fet de tenir una pàgina web pròpia on els ineteressats puguin mirar quines opcions oferim i poguer realitzar el nostre qüestionari "Com seria el meu any ideal?" on a través d'unes preguntes nosaltres l'ajudessim a triar quin model d'experiència s'adaptaria millor a la seva forma de ser i els seus interessos.

Key Resources
Un dels recursos claus més importants és tenir un guia per aquella persona que marxa a un país on parlen un idioma diferent, tenen costums diferents... La idea és que aquest "guia" ajudi (durant les primeres setmanes) a adaptar-se a la persona a la societat on haurà d'estar durant tot l'any, d'aquesta manera es poden estalviar possibles problemes. Un altre recurs clau important són les titulacions que hem de poder oferir als nostres clients que realitzen els nostres cursos, necessitem l'accés a la creació o ús d'aquestes titulacions. Com ja hem comentat abans el qüestionari de la nostre web és un element que permet a aquelles persones més indecises escollir una dels múltiples models d'experiències. Tot això no es podria dur a terme si el nostre client no té la disponiblitat adequada, ja que haurà d'estar un any fora de casa.

Customer Relationship
Volem que la nostre relació sigui bona, ens volem acostar el màxim possible els nostres clients i sobretot a aquells que han realitzat els nostres serveis per saber que s'ha de millorar. Volem ser una empresa amb constant evolució amb la finalitat de satisfactir el màxim possible als nostres clients. 

Channels
Els principals canals de comunicació que volem duur a terme són les webs on s'hi troben diverses empreses, ja que d'aquesta manera puguin veure si els hi interessa la nostre formació als seus treballadors. Un altre element per donar-nos a conèixer són les xarxes socials com facebook i twitter, per arribar a totes aquelles persones que poden estar interessades en viure un any sabàtic. Creiem que un aspecte molt important a tenir en compte són les recomanacions de les persones que han realitzat els nostres serveis, ja que si els candidats a realitzar l'any sabàtic veuen que les persones que ho han fet estan satisfets els ajudarà a tirar endevant i eliminar possibles pors.
El canal de distribució el podem proporcionar nosaltres mateixos amb l'ajut de la nostra web.

Customer Segments
Nosaltres tenim 3 opcions a triar per desenvolupar a aquesta empresa. La primera on els clients són les empreses i els usuaris els treballadors de l'empresa. El segon on el nostre client és el "dreamer", definit en l'empathy map (on s'inclouen el estudiants). El tercer, on oferim les dues opcions anteriors, és a dir, oferim el nostre servei a les empreses i aquelles persones que estan interessades.

Cost Structure
El principals costos que té l'empresa són les estances dels nostres clients en l'extranger (hem de fer la reserva), reservar el vol o el transport necessaris. A més, hem de pagar el manteniment i actualització de la nostra web. Les activitats i cursos que poden realitzar els nostres clients també els hem de pagar perquè el puguin realitzar.

Revenue Streams
Els nostres ingressos són els interessos que fem pagar a la persona que vulgui realitzar el nostre servei, és a dir, encara que nosatres reservem el transport o l'estança, nosaltres els hi fem pagar el mateix amb un increment que és el que ens proporciona el benefici.En resum, la facilitació i organització del any sabàtic és el que cobrem, encara que prèviament ho reservem tot.
Un altre font d'ingrés és l'advertising de la nostre web.




1 comentari:

  1. Hi ha algun concepte que s'haurà d'aclarir relacionat amb el món econòmic, però ja ho anireu fent.

    ResponElimina