INTRODUCCIÓ
Una de les parts més importants a la hora de crear una empresa és com
posicionar-nos en el mercat de manera ràpida i efectiva.
En la nostra empresa hem decidit pagar inicialment una cuota a les pàgines
perquè ens publicitin amb Google AdWords i AdSense i tenir un gran nombre de
visites a la pàgina. Es conseguirà comprant paraules cares però que ens faràn
aprèixer molts cops adalt de tot com les paraules: 'Snowboard', 'Neu', 'Bateria
mobil'. Mentrestant, anar creant una estratègia de fons que ens permeti deixar
de pagar i mantenir una bona posició en les llistes de búsqueda.
La nostra estratègia:
Per iniciar el procés de posicionament es crearà una pàgina de Facebook,
una pàgina de Twitter i una pàgina de Youtube, en que tothom pugui veure el
nostre producte i el seu ús.
Perfil
Primer de tot hem de tenir en compte el perfil tipus del nostre mercat, el
qual es dividiria en perfil sociodemogràfic i el perfil digital, en el que més
ens centrarem en aquest apartat.
Perfil sociodemogràfic: Primer de tot ens centararem en el rang d'edats de
10 a 40 anys, buscant el públic jove que actualment usen molt el telèfon mòbil.
El sexe és indiferent, ja que és un mercat mixte que no presenta diferències.
La regió inicial es situaria a Catalunya, als pirineus més especificament, amb
la intenció de expandir-se cap a Espanya i més endavant cap a França i la resta
d'Europa.
Perfil digital: Tota pàgina necesita un públic per crear tràfic i que la
gent trobi la pàgina més fàcilment. Per això, com hem dit pagarem una cuota al
inici per crear molt públic visitant, i mica en mica poder avançar cap a un
públic més actiu i resident, que participin en la pàgina, opinin i diguin la
seva.
Contingut
En la nostra pàgina hem de vigilar molt el contingut que publiquem, ja que
serà el que marqui la diferència entre el tràfic de la pàgina. El nostre
principal objectiu és atreure i mantenir el públic a la nostra pàgina, per
això, es crearàn sorteigos freqüents, ofertes, i moltes ventatjes de les que el
nostre client es pot beneficiar. Intentarem també demostrar a través de les
opinions, imatges i videos la qualitat del nostre producte, per mantenir així
també una bona relació post-venda amb el client.
El nostre propòsit és entretenir el públic i que es mantinguin a la nostra
pàgina mirant vídeos, imatges, i puguin dir-nos com els hi va anar a ells el
nostre producte i així poguem ajudar-los en el que sigui.
Canals
Desde el inici del nostre producte usarem xarxes horitzontals, tal com
Facebook, Twitter i Youtube. Ja que aquestes pàgines permeten al client
introduir-se més en la marca i poder formar part de la comunitat. En el
facebook, els clients podràn penjar les seves imatges per mostrar-nos que
pensen, en el Twitter, poden donar la seva opinió i fer qualsevol reclamació al
nostre personal. Amb Youtube, el client pot veure directament el funcionament
del producte i pot publicar els seus vídeos per demostrar com el fa servir.
Quan publicar?
Al fer servir varies plataformes també es farien servir amb temps
diferents. La pàgina de Twitter seria la més activa, es faria servir
diàriament, en que s'aniria informant als clients de les millores, notícies, i
qualsevol cosa s'importància per a ells. La segona més activa, Facebook, en que
els clients poden veure les ofertes i sorteigos que realitzem i poder
participar en ells, per tant, l'ús seria de 3 o 4 cops per setmana una mica
menys que la xarxa Twitter. La tercera, Youtube, en que es penjarien videos i
edicions de events i competicions organitzades, de manera setmanal.
Com medim?
Al llençar la nostra pàgina podríem començar a observar les estadístiques
per poder realitzar els canvis que creguem convenients per crear un major
trànsit i una major popularització del producte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada