dijous, 20 de febrer del 2014

Xarxes Socials (School Tools)



Una de les claus per tal que un negoci funcioni és que el món exterior conegui la teva existència. per això, hi ha dos mètodes per tal que això sigui així:
  1. Pagar per anuncis: Hi ha diversos serveis, com per exemple Google AdWors, que et permeten promocionar el teu producte a baix preu.
  2. Tenir una estratègia: N’hi ha de diversos tipus:
  • Perfil Tipus: Sociològic (edat, sexe), Digital (actiu, observador, que comparteix…)
  • Canal: Web, Facebook, Twitter, Instagram...
  • Missatge: El que volem transmetre.

D’altra banda, cal fixar-nos una meta per tal de saber què fem i a on anem dirigits. Dit això, gràcies a la xerrada que ens va fer l’Alex Araujo, hem pogut realitzar aquest document que parla sobre les xarxes socials i el nostre producte.



Introducció:

Com qualsevol App, el nostre principal problema és donar-nos a conèixer als nostres clients i usuaris ja que hi ha una gran quantitat d’aplicacions en el mercat. Per això, creiem que és essencial promocionar bé la nostra App abans de posar-nos a treballar.

Meta:

El nostre objectiu clau o meta és donar la impressió al nostre client que el nostre servei és completament “personalitzable”. Això significa que si un centre educatiu té contractats una sèrie de serveis com, per exemple, l’EVA o l’Educamos, nosaltres som capaços d’adaptar el nostre producte al seu centre i fer-lo més ajustat a les seves necessitats com a centre.

Objectiu:

L’Objectiu és qualitatiu ja que volem transmetre una bona imatge del nostre servei al mercat. D’aquesta manera, hi haurà centres educatius que, en vista del nostre èxit en altres centres, voldrà contractar el nostre producte. Descartem un objectiu qualitatiu ja que el nostre producte no és cap cosa “física” que es pugui tocar i, per tant, creiem que seria inútil.

Tipus de persones:

El nostre target (persones a les que ens dirigim) es separa en clients i usuaris:
-Clients: Centres educatius (escoles, institus, universitats,...) que utilitzin plataformes educatives online.
-Usuaris: Alumnes d’entre 13-21 anys amb smartphone, que estudiïn en centres que utilitzin plataformes educatives online. També professors d’entre 25-67 anys amb smartphone, que treballin en centres educatius que utilitzin plataformes educatives online.

Canals:

El nostre canal principal seria una pàgina web.  No necessitem cap xarxa social perquè el nostre producte és qualitatiu, això vol dir que no serveix per res que la gent se la descarregui si el seu centre educatiu no té el nostre servei contractat, ja que sense el nom d’usuari i la contrassenya no podran fer-ne ús. A la web, els usuaris i els clients, podran trobar tota la informació que necessiten sobre el nostre producte, i a més, també es podran posar en contacte amb nosaltres per ajudar-los.
També creiem que seria interessant posar anuncis a la pagina web dels centres educatius que contractessin el nostre servei, ja que seria lúnica manera de fer que els usuaris se la descarreguéssin.

Missatge:

El nostre missatge és donar la impressió al nostre client que el nostre servei és completament “personalitzable”. Això significa que si un centre educatiu té contractats una sèrie de serveis com, per exemple, l’EVA o l’Educamos, nosaltres som capaços d’adaptar el nostre producte al seu centre i fer-lo més ajustat a les seves necessitats com a centre. D’aquesta manera, aconseguirem atraure nous clients gràcies a la capacitat d’adaptació del nostre servei.

Periodicitat:

Pel que fa a la periodicitat de les actualitzacions a la nostra web, hem pensat un servei diari de respostes als clients i usuaris. Si veiem que no és necessari diariament l’aniriem reduint periòdicament.
Quan a les actualitzacions de la nostra aplicació, aquesta seria actualitzada quan fos necessari, és a dir, quan tingues un problema, sortís una actualització o el client demanés un canvi. Un cop actualitzada l’aplicació a la botiga online, publicaríem una nova pàgina amb els canvis de la app.
A més, la nostra App seria actualitzada cada vegada que el client ho demanés, de manera que si aquest vol afegir un element nou a l’App, només ens ho hauria de fer saber.

Anàlisi:

Un cop assolida la primera fase, és a dir un any des de la primera venda, analitzarem les accions realitzades i el seu efecte. Si veiem que alguna acció no ha funcionat o no ha tingut el resultat desitja, canviaríem el mètode.
També serà important revisar la opinió de l’usuari i del client, és a dir, la seva satisfacció amb la app i la relació amb nosaltres a través de la web.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada