divendres, 23 de novembre del 2012

Owncover: Canvas + Corba de valors



CANVAS



Al nostre Canvas, com a customer segments (que és el nostre target) hem escollit a les persones més joves entre 13 i 23 anys, que són les que estan més amb les últimes modes en mòbils normalment, i també hem escollit les petites empreses i noves que vulguin personalitzar els seus mòbils amb el logo de l’empresa i així patrocinen i fan publicitat o amb les seves dades personals de treball. El nostre value propositions esta dirigida bàsicament en proporcionar al client personalització, disseny (ja que són els clients qui trien la seva funda), també està dirigit a la comoditat (ja que és una pagina web on poden fer les fundes i no s’han de moure de casa) i per últim el preu, que farem el possible perquè sigui més baix que la competència per guanyar un lloc en el mercat. El tipus de channel és propi i directe, ja que fem ventes per Internet.


Pel que fa a el customer relationships nosaltres ens centrem en el que podriem dir autoservei, doncs és cada client qui fa el seu producte personalitzat.Les nostres key activities són: fer una pàgina web en la qual cada client pugui personalitzar, mitjançant un ordinador, Smartphone, ipad, la funda que desitja. La web la actualitzarem cada cop i afegirem nous aspectes i promocions, així aconseguirem que el client no es cansi de veure sempre el mateix. Una altre activitat clau seria innovar en fundes, és a dir, treure noves fundes al mercat que poden aconseguir un èxit com per exemple les fundes amb codis "BIDI" (els típics QR) per a les empreses.

Com a key partner necessitem un pacte amb algú que fabriqui les fundes, ja que nosaltres posem la página web i el poder elegir lliurement un dissenyi la innovació en les fundes, però ens fa falta algú que materialitzi aquestes fundes que cada client ha escollit comprar. També els nostres key partners serien transportistes com ara SEUR, UPS, ... Pel que fa al tema del revenue streams, la nostra empresa dedica importància, sobretot, a un preu variable , depenent del país, de la quantitat d'imatges que el client posa a la funda entre d'altres i com és normal la venda d'actius.

A la nostra cost structure s’intenta gastar la menor quantitat possible de diners per tal d'aconseguir un preu assequible i atractiu. L’empresa owncover es decanta cap als costos variables (aquells que depenen del volum de béns produïts) ja que owncover es decanta per el Just in time, que consisteix en produir només allò que el client demana, amb la qual cosa no es produeixen més fundes que les que es venen, sinó que es fabriquen les necessàries i així s’estalvien despeses innecessàries. Per altra banda haurien costos en transport i de personal com ara seria el cas del programador de la web. També és important el fet que fa una economia d'escala  que vol dir fer Ràppels (descomptes per quantitat) per fer més atractiu, per les empreses, el fet de comprar fundes a la nostra pàgina web, ja que si demanen varies fundes, tindran un descompte.

Finalment les key resources són bàsicament intel·lectuals, ja que volem que mitjançat una funda especial dissenyada o innovada per nosaltres tingui la nostra marca “owncover” i, per tant, que la gent la diferencii d'una funda normal. Necessitem un programador per a la pàgina web que ens pugui ajudar en dissenyar-la i fer tot el necessari per que estigui en constant funcionament i evolució.

CORBA DE VALORS
A la corba de valor una competència una mica diferent ja que no són fundes personalitzades, però també venen fundes per Internet. Aquesta empresa s’anomena A-Tomica (http://a-tomica.com/), és una empresa catalana, que en el primer punt (preu) considerem que és un preu bastant alt per ser fundes fabricades en sèrie. Al segon punt (locals) hem pensat que al ser una empresa que compres per Internet i no tens un lloc físic on comprar els locals són pocs. Al següent punt (costos de fabricació) són alts ja que fan fundes en sèrie i han de fer moltes per si els hi demanen i potser no les venen, per tant no poden fer “just in time”. Com a costos de personal no són gaire alts ja que les demandes les rep un ordinador i no té a gent que agafi demandes per trucades per exemple. I els costos de transport són depenent on enviïn les fundes. No tenen adaptabilitat de preus, però comoditat si, ja que no t’has de moure de casa per fer una compra. La flexibilitat i la lliure acció en aquesta empresa es baixa ja que no fan la personalització de les fundes. La pàgina és molt fàcil d'utilitzar  però no és coneguda per les xarxes socials ni tenen creació col•lectiva, ja que com hem dit abans no personalitzen les fundes.
  
A la corba de valor, quant a l’empresa Wrappz (http://www.wrappz.es), mostra un preu molt alt que es basa sobre 25 lliures, pasats a euro serien al voltant de 30€. Com a costos de local, els costos son mínims ja que no tenen botiga de venda. Més enllà de magatzems. Els costos de fabricació son mitjos ja que al ser fundes personalitzades no poden tenir stock més enllà de les fundes però al ser personalitzada els costos augmentaran en relació a les imatges que trii qui faci la funda. Els costos de personal entenem que son baixos, més enllà de programadors i gent que faci les fundes no caldrien més persones. Els costos de transport son baixos. Tenen uns preus adaptats a les fundes ja que son cares però pots ficar-hi tot el que hi vulguis. La comoditat es alta ja que fas la teva funda des de casa (Internet). Al ser fundes personalitzades les pots fer com vulguis i per tant et permet molta flexibilitat, cosa que va en relació de la lliure elecció de la funda. La pàgina web es molt fàcil d'usar i fins i tot t’indica com fer les fundes però està tot molt atapeït. No disposen de xarxes socials i per tant, aquest punt és baix. No disposa de cap blog per deixar comentaris per tant no hi ha informació col.lectiva.

A la corba de valor de la nostra empresa, Owncover, els preus son baixos ja que tenim un preu base (10€ i per cada element que hi vulguis posar et costarà 1€ més. Per tant amb 5 elements (suficient) et costaria tan sols 15€, poc en relació a les altres empreses. No disposem de locals físics per tant aquests costos son molt reduïts. Els costos de fabricació els farem amb el sistema JiT ja que no podem preveure quina funda farà el comprador i per tant les farem una a una, Aixa, reduint stock i magatzem. El costos de personal son baixos ja que no disposarem de gaire personal, programador i dissenyador web i qui faci les fundes. Els costos de transport seran elevats ja que en un sistema de JiT hi haurà moments en que necessitarem moure'ns per vendre tan sols 1 funda. L’adaptabilitat segons els preus es un punt fort ja que a part del preu variable segons els elements que hi posis, també es fan descomptes per a grups. El client pot personalitzar al seu gust la funda, per tant, el producte es flexible i de lliure elecció. La pàgina serà de fàcil ús però pot ser que amb els descomptes per a grups es compliqui la cosa a l’hora del cobrament. Disposarem de xarxes socials com ara Facebook i Twitter per mantenir informats als compradors i també d'informació col.lectiva deixant als clients que deixis opinió personal de la pàgina, que deixis la seva funda per que altres la vegin i que es puguin puntuar. Escollirem també la funda del mes a la que tingui més ‘like’.

Gorka T.,  Nil C. i Edgar P.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada