dimecres, 7 de novembre del 2012

EL CAS APPLE


Tipo d’innovació d’Apple

L’empresa apple va fer un tipus d’innovació basada en el client desprès d’estudiar les necessitats, entorn, aspiracions preocupacions i rutines diàries. Van observar que els seus clients no donaven tant de valor a l’aparell de mp4 que ells oferien l’Ipod sinó que donaven valor a altres coses.

En els inicis, Apple feia dispositius autònoms, es a dir, era simplement un dispositiu per escoltar música. Apple va fer un canvi de paradigma amb l’app store  aconseguint que el client es sentis part de l’empresa Apple, fent-se usuari de l’app store, baixant-se música, o simplement reben informació sobre nous productes i música. El que aconsegueix Apple es que el client senti que pertany a un grup social en concret. Apple va impuslar aquesta iniciatvia en un moment en que la pirateria ilegal per la baixada de música estava en alça. Tot i així Apple va aconseguir que els seus clients preferissin pagar per tenir l’app store a baixar-se la música. Per tot això apple va decidir no centrar-se tant en la gent que ja es descargava múscia o altres formes digitals si no que va anar a “crear” un nou target , va anar a per aquells que no estaven tan introduïts en la tecnologia per crear un nou mercat amb una plataforma intuïtiva que és Itunes , que et permet descargar-te música i tenir-la organitzada , això et fa entrar en aquesta comunitat apple. Aquest valor afegit o diferenciació que ha aconseguit apple amb la conexió dels seus aparells amb l’app store de manera directe li ha donat un mercat en el que només hi son ells és a dir han conseguit un oceà blau.

Apple ha aconseguit innovar através de les necesitats del seu client i a sobre creant noves necesitats, la necesitat de pertanyer a un grup social, la necessitat de tenir un app store, la necesitat de tenir un Ipod, Iphone... La necessitat d’estar amb Apple.



http://www.apple.com/

Eduard Vidal-Barraquer i Miquel Nieto



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada