dilluns, 26 de gener del 2015

Validació de mercat : Fresh Car

Fresh Car, és un projecte que hem elaborat amb la finalitat de refrescar els cotxes que estan en plena llum solar, mentre els propietaris d’aquests estan fent la compra setmanal, estan a la platja… i així puguin entrar al seu vehicle pertinent i trobar-se’l completament fresc i no tinguin la sensació de molta calor, al accedir dins dels seus cotxes pertinents. Es un producte totalment ecològic.
Venem la patent a empreses del sector automobilístic, i aquestes les donen com una opció més per introduir-la en el cotxe.
Per a això, utilitzem de 1 a 3 plaques solars en el cotxe (a gust del consumidor) que van connectades a un ventilador a l'interior del cotxe el qual es totalment independent del ventilador tradicional. Al sortir del cotxe, l'energia acumulada per les plaques solars faran què, amb un temporitzador per programar l'inici i l'apagat del ventilador, es refresqui el cotxe per quan el conductor no hi estigui.

Entrevistes

Hem realitzat tres entrevistes, totes estan dins del nostre target (persona major de 35 anys), a les diferents persones. Les tres són consumidors, ja que em pensat que els únics clients als que anem destinats són a empreses molt grans a les que en aquest moment no hi tenim accés. Em volgut saber l'opinió de tres persones que no hi entenen del tema, que a la fi, es les que haurien de comprar el producte.

  • Dídac Ruiz (75 anys)

1.Creus que es viable el nostre producte? Penses que alguna marca de cotxes ens pot comprar la patent?
Suposo que si Fresh Car funciona correctament i es molt eficaç doncs si que comprarien la patent.

2.Penses que serà molt car la seva producció si es compon de unes plaques solars (de 1 a 3) que van connectades a un ventilador extern (no el mateix que el cotxe) ?

Jo penso que no deu ser molt car. Unes plaques solars no son cares i un ventilador tampoc, es factible comprar-ho.

3.Creus que el nostre projecte podrà ser útil en algun altre àmbit que no sigui per només refrigerar l’interior del cotxe?

Sí. Aquest projecte es podria aplicar en altres àmbits com per exemple a les cases que no estan ben protegides per les parets i entra molta calor i xafogor a l’interior. Pot servir per refrescar l’interior de la casa, renovar l’aire… jo crec que si que es pot utilitzar per altres coses apart de refrescar l’interior dels vehicles

4.Creus que el fet de que Fresh Car utilitzi energia renovable, incitarà a les persones a utilitzar més el nostre producte?

Crec que si, perquè la gent últimament està per aquestes coses modernes. Pot ser interesant que la gent s’ho posi en el seu vehicle pertinent ja que es una novetat i actualment les persones estan per portar coses modernes, accessoris diversos...

5.Faries alguna modificació en la instal·lació de Fresh Car? Adaptar-lo d’una altre
manera?
No soc tècnic ni molt menys i no en se d'aquests temes, però hauria de passar el mes desapercebut possible, s'ha de buscar la forma perquè passi el més desapercebut i que no es veiés si es possible. La gent no u ha de notar. Convindria que la placa seguís les mateixes línies que el cotxe per així aconseguir un disseny perfecte.

  • Carme Pardo (38 anys)

  1. Compraries un Fresh Car?

Sí.

  1. A quin preu màxim el compraries?

A un preu màxim de 1000 euros.

  1. Prefereixes gastar menys diners i no utilitzar energia renovable, o pagar més i utilitzar energia renovable? Perquè?

Prefereixo energia renovable tot i que s'hagi de pagar una mica més, però tampoc molt més, perquè penso que entre tots hem de cuidar el Medi Ambient.

  1. Seria molt important el disseny alhora de comprar-lo?
Sí, i més que boniques penso que tindrien que ser petites i que no trenquessin l’estètica del cotxe.

  1. Creus que serà un producte còmode per el dia a dia?
Depèn de per a qui, per a mi sí perquè vaig molt a la platja i quan torno fa molta calor al cotxe i es una molt bona idea per a solucionar-ho.


  • Carme Majò (64 anys)

1.Creu que seria còmode el nostre producte per vostè? L’utilitzaries?
Si. El que realment importa es que quan entris al cotxe no sentis calor ni sensació de xafogor, s’ha de ventilar el cotxe amb poca estona i tenir la sensació de frescor màxima. Si això es compleix doncs clar que seria un producte còmode per mi.

2.Compraries un cotxe amb Fresh Car incorporat o sense ell?
Sincerament aquí no fa molta calor, però si que es veritat que en els mesos d’estiu que fa calor es d’agraïr molt que el cotxe no estigui tan calent i a tanta temperatura.

3.Per vostè l’estètica es important alhora de escollir un cotxe o un altre?
Sí. Sempre que escolleixo un cotxe, l’estètica es molt important per mi.

4.Creu que el nostre producte és respectuós amb el Medi Ambient?
Sí. Perquè utilitza energia renovable, en aquest cas la del sol, per tant si que serà un producte totalment respectuós amb el Medi Ambient.

5.Opina que serà un producte còmode per el dia a dia?
Realment cada vegada si posen més accessoris que donant més comoditat. Aquest seria un accessori més que pot ser molt útil i que pot arribar a ser molt beneficiós per a tots.


CONCLUSIONS:

Una vegada feta les tres entrevistes, podem observar, que les tres persones coincideixen en que podria ser un projecte viable i que el producte seria molt útil, sobretot en els mesos de calor de cada país.
En quant al preu, factor molt important, veiem que en Dídad ens diu que les plaques no són molt cares, que es veritat, són més barates del que molta gent es pensa, inclús nosaltres, i ens diu que el preu del producte la població el podria comprar sense moltes dificultats. La Carme, ens diu que pagaria un total de 1000 euros aproximadament per aquest producte, cosa que pretenem disminuir el preu, però, com sabem, actualment està de moda comprar coses beneficioses per el medi ambient i això li dona al nostre producte un valor afegit.
En quant a l'estètica, tots estan d'acord en que no hauria de modificar gaire el cotxe, i axiò ho tenim molt clar ja que sabem que serà el principal factor de que comprin el nostre producte o no. Evidentment, hauriem d'adaptar-lo a cada model de cotxe.


2 comentaris:

  1. Hi ha preguntes repetitives.A la vegada feu preguntes diferents als diferents segments. És difícil poder treure conclusions.

    ResponElimina