dijous, 8 de gener del 2015

Capacitat i planificació Re-Book


CAPACITAT

Sabem que la funció bàsica serà buscar parelles de persones per tal de poder realitzar intercanvis entre ells. Serem, en un principi, nosaltres 4 els encarregats de fer-ho i ens centrarem en que això sigui possible, almenys en el pas entre dos cursos concrets.

Hi ha 5 dies hàbils a la setmana. S'ha de tenir present que durant els caps de setmana és difícil que les parelles vulguin trobar-se per intercanviar els llibres, així que podem descartar dissabte i diumenge com a dies d'intercanvi.
Com que cada dia hi dedicarem unes 5 hores, exclusivament, pensem que podríem arribar a assolir 3 intercanvis diaris. Estaríem parlant, per tant, d’uns 15 intercanvis setmanals i d’uns 60 mensuals.



PLANIFICACIÓ

Per tal de veure si el funcionament a curt i llarg termini del projecte és l’esperat establirem una sèrie d’indicadors clau (KPI); a més, pensem que aquests els podem averiguar amb certa facilitat.
Hem fet una pluja d’idees per tal de veure quins podrien ser i n’hem escollit diversos:

  • Nombre d’intercanvis diaris: ens permetrà saber si el funcionament dels intercanvis és l’òptim i el nombre de persones que utilitzen l’aplicació en certs períodes de temps. L’òptim estaria al voltant dels 3 al dia.

  • Nombre de descàrregues de l’aplicació diàriament: permet saber si la popularització de l’App està sent l’esperada i si les estratègies de màrqueting utilitzades són les òptimes L’òptim seria de 5 descàrregues al dia aproximadament.

  • Nombre de visites diàries a la pàgina Web: indicador semblant al de descàrregues diàries de l’App, però també mostra si la plataforma Web és també utilitzada per els usuaris en comparació amb l’App. Esperem un nombre de visites diàries d’entre 5 i 10.

  • Nombre d’usuaris nous després de dur a terme campanyes publicitàries per Internet: mostren si les campanyes publicitàries emprades han tingut l’efecte esperat i com poder millorar les següents. L’òptim podria ser de 7 usuaris al dia.

  • Nombre de comptes premium creats: indicarà el percentatge de persones que hagin estat satisfetes amb la nostra plataforma (ja sigui en versió Web o mòbil) i que vulguin ampliar el ventall per així tenir més avantatges i poder gaudir d’una millor experiència d’intercanvi. Esperem 1 ingrés per accedir al compte premium al dia.

  • Nombre de comptes eliminats: ens indicarà les persones que no han estat satisfetes amb el funcionament de la nostra empresa, i ens ajudarà a millorar en certs aspectes per a poder crear una plataforma eficient i agradable per a l’usuari. Creiem que l’òptim seria no superar els 2 comptes eliminats per setmana.

  • Valoracions dels usuaris als llocs de descàrrega de l’aplicació: aquest serà un KPI molt significatiu, ja que seran valoracions escrites pels propis usuaris on ens comentaran directament el que pensen sobre el nostre projecte i com poder millorar-lo. Aquestes valoracions seran tingudes en compte a l'hora d’augmentar i gestionar tant el Web com l’App en qüestió. Esperem ser millors i estar atents a aquelles crítiques constructives.

Aquesta feina serà realitzada per en Carles Ripoll, que dedicarà part del seu dia a dia a revisar aquests indicadors clau (KPI) i obtenir diverses conclusions per a millorar el nostre projecte i mantenir una bona comunicació amb l’usuari.

Pel que fa a les palanques, pensem que una cosa que pot fer-nos créixer de forma important és el fet de dur a terme aquest intercanvi en més escoles que no només la nostra i establir-ho en zones més grans.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada