Northweek
L’altre
dia a classe d’Emprenedoria i Innovació ens van visitar l'Àlex Huertas i l'Héctor Rey, els joves CEO's (Chief Executive Officers) de només 22 anys de l’empresa Northweek, els quals van fer una xerrada sobre els seus inicis i la seva situació actual
com a "multinacional". A més, ens van donar consells i contestar a preguntes que
anàvem plantejant durant l’exposició.
Ens van
explicar que al principi eren dos companys de classe als quals sempre els hi havia
agradat el món de l’economia i que intentaven guanyar diners per l’estiu mitjançant
diverses operacions tals com la compra-venda de fundes per a telèfons. També
van dir-nos que van tardar uns 9 mesos en llançar la seva marca degut als
nombrosos processos burocràtics necessaris (creació de la S.L., permisos...), i que aquest any preveuen una
facturació d’uns 1,5 milions d’euros aproximadament. Van comentar les
dificultats viscudes sobretot a l’inici del projecte, on van gastar-se més de
10.000 euros només per a iniciar-lo. Per a recaptar aquests diners, van
explicar-nos que van haver de recórrer a les conegudes dins del món empresarial
com 3F’s (family, friends and fools), que fan referència als amics, la família
i els “ximples”; que són els que t’ajuden a l’inici d’un projecte ja que creuen
en tu.
Un cop vam entrar en temes de caire més econòmic, van mostrar-nos
algunes dificultats que es troben en aquest país per a rebre crèdits d’entitats
financeres, posant com a exemple que els bancs només donen crèdit a empreses
que ja facturen; la qual cosa és un contrasentit, ja que, precisament, les empreses que encara
no facturen són les que més ajut econòmic necessiten.
![]() |
L'Héctor i l'Álex explicant-nos el seu projecte. |
Finalment, van tornar a
endinsar-se dins el tema de l’empresa de Northweek , i van explicar a la classe
els nombrosos dubtes i indecisions que van patir per a arribar a muntar
l’empresa, ja que no sabien ben bé com fer-ho. Van fer recerca per internet de
molts dubtes que tenien ja que a l’escola mai els hi havia explicat. També van
remarcar la importància de la seva web, ja que el seu model de negoci es basa
en la venda d’ulleres personalitzades a diferents parts del món, i la web és la
seva eina per a poder fer-ho. Van comentar que el seu objectiu inicial era
crear una web atractiva i eficaç, i que per això van decidir de fer-la de la
millor forma possible, tal i com la tenien en ment, contractant a un
especialista, el qual els va cobrar una quantitat de 5000 euros.
Per
últim, els creadors de Northweek van respondre a totes les preguntes
plantejades a classe i van donar un seguit de consells a l’alumnat per tal de
ser més eficaços i òptims amb els seus petits projectes o idees realitzats a la
classe d’emprenedoria i innovació.
![]() |
Futurs i actuals emprenedors! |
José Cano i Claudia Casas
Multinacional ho heu de posar entre cometes. Més que creadors poseu CEO's - busqueu el significat - . Fools, no són tontos! No heu posat les edats. Incorporeu les fotos. El vam tenir, no hi hauria d'aparèixer: Van haver. Emprenedoria i Innovació, el nom de la matèria en majúscula. No heu posat el nom dels CEO's. Busqueu-los. Rectifiqueu, si us plau.
ResponElimina