dijous, 30 d’octubre del 2014

Solar Tent (Corba de valor)

LA COMPETÈNCIA i LA CORBA DE VALOR



Aquesta corba de valor la hem fet per tal de diferenciar-nos amb la competència directe i així poder veure els nostres punts forts, on superem a la competència, i els nostres punts febles, on la competència te una superioritat.

El nostre producte ofereix la possibilitat de que amb una carpa puguem produir energia elèctrica per a qualsevol ús, aconseguim aquests objectiu a partir de plaques solars flexibles, aquestes plaques tenen el benefici de que podem doblegar-les i poden seguir carregant energia solar aquesta característica es la que ens fa diferenciar-nos amb la competència.

La nostra principal competència és TFM que és una empresa la qual utilitza les plaques fotovoltaiques per poder utilitzar l’energia solar i obtenir energia. Ells ho fan d’una manera diferent a altres empreses la qual fa la integració arquitectònica de les plaques per tal de ser molt més estètic. TFM utilitza plaques fotovoltaiques solides i en canvi el nostre projecte el realitzarem amb plaques fotovoltaiques flexibles. A diferencia de nosaltres, TFM disposa d'una experiència de 20 anys, aproximadament, que a l'hora d'obtenir nous clients és un factor a valorar.

Una altre competència a valorar és SunPower que és una empresa la qual es dedica únicament a la producció de plaques fotovoltaiques. Aquesta empresa també disposa d’una experiència de 30 anys i aproximadament 5000 treballadors, el qual significa que que ja tenen un recorregut força significatiu. Finalment compta amb més de 200 patents en tecnologia solar.

Hi han moltes més empreses similars a aquesta que fabriquen i instal·len panells solars rígids, però aquestes dues són de les més potents.

grafica.png

  • Independència de la comunitat: normalment quan una persona vol instal·lar panells solars a casa seva,en el cas de que aquesta persona visqui en un bloc de pisos, té que arribar a un acord amb la resta de veïns perquè el preu dels panells és bastant elevat. Aquesta independència de la comunitat fa referència a la autonomia que tens.

  • Manteniment: el manteniment fa referència a si el producte s’espatlla molt o poc, i les facilitats que tindria un tècnic especialitzat per reparar el panell solar. És la combinació d’aquests dos factors. Un nivell alt a la gràfica significa que s’espatlla poc i que en el cas de que passés algun incident d’aquest tipus, la reparació no seria gaire complicada (respecte a la facilitat de treure el panell i dur-lo a un taller on el reparin).

  • Preu: despesa que suposaria adquirir un panell solar tant els flexibles com els rígids clàssics.

  • Material: referent als materials necessaris per a la fabricació dels panells. Si utilitzen per fabricar els panells solars rígids els mateixos materials que per fabricar els flexibles, i si la quantitat és la mateixa.

  • Comoditat: comoditat que tenen els panells solars, és a dir si implica qualsevol molèstia tenir panells solars a casa teva i sobretot si seria incòmode el fet d’instal·lar i desinstal·lar els panells.

  • Integració arquitectònica: la capacitat que tenen els panells solars de quedar bé respecte l’arquitectura de qualsevol edifici o construcció on s’instal·lin. Si es poden integrar bé amb el disseny de la construcció.

  • Producció d’energia: la quantitat d’energia que els panells solars són capaços de produir a plena llum del dia. Està relacionat amb la eficiència que tenen.

  • Instal·lació: les dificultats que es té per poder instal·lar un panell solar flexible o rígid en una casa o un edifici. Està relacionat amb el temps necessari per instal·lar-les, les eines que es precisen i la quantitat de persones necessàries per dur-ho a terme.

  • Tecnologia: la tecnologia emprada per a la fabricació i anterior estudi dels panells solars. La modernitat de la tecnologia que empren els panells solars i que és necessària per a la fabricació.

Empreses mencionades anteriorment:
  • TFM: http://www.tfm.es/index_cat.php
  • SunPower: http://www.sunpowercorp.es/

Sergi Coma, Sergi Rodríguez, Roger Serra i Oriol Soler

2 comentaris:

  1. Poseu el nom del projecte en el nom de l'entrada. Justifiqueu l'entrada a la dreta: les formes són importants en un bloc. Compte amb les errades ortogràfiques. S'ha de posar els links de les empreses aquestes que comenteu o saber on les podem trobar (ubicació física).

    ResponElimina
  2. Calia també fer una petita descripció del vostre producte. És important fer-ho a totes les entrades, ja que és una manera de interioritzar el concepte, i d'aquesta manera, el pitch sempre sortirà molt millor.

    ResponElimina