dilluns, 27 d’octubre del 2014

empathy map express job


EMPATHY MAP EXPRESS JOB

A la classe hem après a crear nous models de negoci mitjançant les aportacions, les necessitats i els sentiments dels,en aquest cas, usuaris de la nostra empresa. Per dur a terme això, el nou projecte que hem realitzat ha estat un Empathy Map. El projecte del mapa d’empatía consisteix en posar-se dins de la pell del client per tal de poder empatizar amb el seu punt de vista i que aquestes opinions siguin favorables de cara al nostre projecte.

En primer lloc, hem hagut de definir el target de la nostre empresa (Express Job). El nostre client és diu Joan i és un jove de vint anys, el qual està estudiant i dins dels seus interessos deixant a banda el fet de sortir amb amics o fer esport també hi ha la idea de trobar feina i guanyar diners, i com més ràpid millor.

En segon lloc, hem organitzat el nostre mapa d’empatia en quatre apartats principals:
  • Què pensa i sent en Joan?(THINK&FEEL), en aquest apartat hem anotat les preocupacions i sentiments que tenia en Joan, acompanyats dels pensements que li venien al cap.Han sortit idees com per exemple sentiments d’impotència i desànim o bé pensaments            respecte a l’escassetat d’ajudes del govern i el que desitjava, que era guanyar diners de manera ràpida.
  • Què veu en Joan?(SEE), en aquest segon apartat hem posat el que en Joan podia observar del seu entorn (desde els amics fins als mitjans de comunicació). Aquí han sorgit idees com per exemple notícies respecte a l’atur a Catalunya que rebem dels medis o sobre la situació laboral dels seus amics, la mateixa que ell.
  • Què diu i fa en Joan?(SAY&DO), en aquest tercer apartat hem posat el que expressa en Joan  i l’actitut que té respecte la situació en la que es troba. Respecte aquest apartat les idees que han sorgit han estat totes amb sentit de queixa, com per exemple la mostra d’indignació al no rebre respostes de les empreses a les quals envia el seu currículum vitae fins un punt de desesperació.
  • Què sent en Joan?(HEAR), en aquest últim apartat hem resumit les idees respecte les opinions que escolta de la gent del seu entorn. En aquest, han sorgit idees provinents del cercle íntim d’en Joan, com per exemple queixes dels seus pares ja que aquest no troba treball, fins a idees generals que podria comentar la gent com per exemple les dificultats a les quals s’enfronten el jovent d’avui en dia.

Per acabar el nostre projecte, com a cloenda, hem fet dos “sub-apartats”:
  • Esforços(PAIN), en aquest primer sub-apartat hem posat el petits obstacles amb els que es trobaria en Joan per tal de poder accedir al nostre projecte. Entre ells hi ha la condicionalitat de baixar-se l’aplicació per tal de poder contactar amb les empreses, per exemple.
  • Resultats (GAIN), en el segon i últim sub-apartat hem posat els beneficis que treuria en Joan si fos usuari de la nostra empresa, entre ells la possibilitat de poder aconseguir treball de manera fàcil i ràpid.

Per acabar, hem arribat a la conclusió que hi ha molts joves com en @JoanZuckerberg94 que tenen una iniciativa emprenedora i ganes de treballar, el problema és que senten una certa ‘’distància’’ o inferioritat respecte a les empreses, deguda a la manca de comunicació empresa-treballador. ExpressJob pretèn acabar amb aquesta inseguretat i crear una relació directa per afavorir contractes i procurar comoditat per l’usuari.

Resultat del nostre empathy map


1 comentari:

  1. No és un projecte l'Empathy Map, és una activitat dins de la metodologia CANVAS. Reviseu ortografia!!!! Justifiqueu a la dreta el post. Cal verificar bé tots els apartats que té l'Empathy Map. No és manera posar els PAIN i els GAIN de la manera que ho heu fet.

    ResponElimina