dilluns, 27 d’octubre del 2014

Empathy map


En la sessió d'avui, dia 27 de novembre, hem acabat el nostre Empathy Map. Es tracta d'una representació en la que inclou 4 apartats que tenen a veure amb el nostre usuari. Per conèixe'l ens hem de posar en la seva pell, hem de ser empàtics.

Hem hagut de determinar i concretar amb una edat, sexe i gustos el nostre target encara que realment puguin ser-ne consumidores altres persones.
El nostre personatge és en Jordi, un jove de 16 anys que està estudiant 1r de Batxillerat.
Al seu voltant, seguint les pautes d'aquest treball, hi ha:
-El que pensa i sent (Think & Feel)
-El que veu (See)
-El que fa i diu (Say & Do)
-El que escolta (Hear)
A més, a la part inferior del paper on ho hem fet, hi hem afegit els esforços (Pain) i els resultats (Gain).


En primer lloc, el que en Jordi sent i pensa no és el mateix que el que diu ja que pensem coses que no acabem dient. Ell pensa que es poden fer intercanvis de llibres escolars perquè els preus són escandalosos. Es sent enganyat, pensa que cada any és la mateixa "història", que s'aprofiten de les famíles i que l'educació ha de ser més accessible a tothom. L'usuari acaba tenint la idea de que es podrien fer classes online per tal de no haver d'utilitzar els llibres.

Fent referència al que ell veu any rere any, es pot destacar que mai s'acaben reutilitzant tots els llibres que hi ha disponibles. En Jordi també veu que les famílies pateixen per a comprar-los i els seus pares es queixen dels preus. Veu l'elevat preu cada setembre i, per últim, observa que les editorials canvien els llibres constantment.

Pel que fa al que en Jordi fa i diu; estudia batxillerat, està totalment conscienciat en l'estalvi econòmic i és una persona que utilitza de forma molt freqüent el mòbil i l'ordinador. També es pot afirmar que domina i sap utilitzar les noves tecnologies. 

En la part del que escolta, el nostre usuari no es cansa d'escoltar el venedor de llibres pronunciant el seu preu, també sent els seus pares que li diuen que utilitzi els llibres del seu germà o d'algun amic i escolta com ells mateixos es resignen a pagar tant.

L'últim que hem fet ha estat l'apartat d'esforços i resultats. Pel que fa al primer, "pain", hem volgut fer veure que les editorials no permeten l'estalvi econòmic i que la seva postura respecte una aplicació que intercanviés llibres seria contrària. També hem escrit que els llibres en mal estat a l'hora d'intercanviar-los podria ser un problema i, per acabar, una cosa que també va lligada a les editorials, la renovació dels llibres de text que es va fent cada cert temps.

Els resultats, o "gain", expressen el que seria una plataforma per a l'intercanvi de llibres. Aquests serien molt més econòmics i hi hauria una cooperació d'entitats educatives molt positiva.




Aquest és el resultat del nostre Empathy Map.



2 comentaris:

  1. Cal revisar els Pain, no són correctes. Justifiqueu a la dreta. Nom de l'entrada amb el vostre projecte i el nom de l'activitat.

    ResponElimina