En la sessió d'avui, dia 27 de
novembre, hem acabat el nostre Empathy Map. Es tracta d'una representació en la
que inclou 4 apartats que tenen a veure amb el nostre usuari. Per conèixe'l ens
hem de posar en la seva pell, hem de ser empàtics.
Hem hagut de determinar i
concretar amb una edat, sexe i gustos el nostre target encara que realment
puguin ser-ne consumidores altres persones.
El nostre personatge és en
Jordi, un jove de 16 anys que està estudiant 1r de Batxillerat.
Al seu voltant, seguint les
pautes d'aquest treball, hi ha:
-El que pensa i sent (Think
& Feel)
-El que veu (See)
-El que fa i diu (Say &
Do)
-El que escolta (Hear)
A més, a la part inferior del
paper on ho hem fet, hi hem afegit els esforços (Pain) i els resultats (Gain).
En primer lloc, el que en
Jordi sent i pensa no és el mateix que el que diu ja que pensem coses que no
acabem dient. Ell pensa que es poden fer intercanvis de llibres escolars perquè
els preus són escandalosos. Es sent enganyat, pensa que cada any és la mateixa
"història", que s'aprofiten de les famíles i que l'educació ha de ser
més accessible a tothom. L'usuari acaba tenint la idea de que es podrien fer
classes online per tal de no haver d'utilitzar els llibres.
Fent referència al que ell veu
any rere any, es pot destacar que mai s'acaben reutilitzant tots els llibres
que hi ha disponibles. En Jordi també veu que les famílies pateixen per a
comprar-los i els seus pares es queixen dels preus. Veu l'elevat preu cada
setembre i, per últim, observa que les editorials canvien els llibres
constantment.
Pel que fa al que en Jordi fa
i diu; estudia batxillerat, està totalment conscienciat en l'estalvi econòmic i
és una persona que utilitza de forma molt freqüent el mòbil i l'ordinador.
També es pot afirmar que domina i sap utilitzar les noves tecnologies.
En la part del que escolta, el
nostre usuari no es cansa d'escoltar el venedor de llibres pronunciant el seu
preu, també sent els seus pares que li diuen que utilitzi els llibres del seu
germà o d'algun amic i escolta com ells mateixos es resignen a pagar tant.
L'últim que hem fet ha estat
l'apartat d'esforços i resultats. Pel que fa al primer, "pain", hem
volgut fer veure que les editorials no permeten l'estalvi econòmic i que la
seva postura respecte una aplicació que intercanviés llibres seria contrària.
També hem escrit que els llibres en mal estat a l'hora d'intercanviar-los
podria ser un problema i, per acabar, una cosa que també va lligada a les
editorials, la renovació dels llibres de text que es va fent cada cert temps.
Els resultats, o
"gain", expressen el que seria una plataforma per a l'intercanvi de
llibres. Aquests serien molt més econòmics i hi hauria una cooperació
d'entitats educatives molt positiva.

Aquest és el
resultat del nostre Empathy Map.
Cal revisar els Pain, no són correctes. Justifiqueu a la dreta. Nom de l'entrada amb el vostre projecte i el nom de l'activitat.
ResponEliminaLa foto l'heu d'ajustar.
ResponElimina