diumenge, 3 de març del 2013

S.H.G
(Security Heart Gadget)
-Definir producte: els nostre producte és l’S.H.G ( Security Heart Gadget). Es tracte d’un dispositiu de seguretat incorporat al cotxe. Aquest dispositiu detectaria, mitjançant ones les pulsacions del cor del conductor i enviaria la informació en temps real, a través de Bluetooth, a la pantalla de comandament del cotxe. Està clar que s’hauria de crear un software que controlés les informacions que reculli per tal de mostrar-la al conductor. Tot això no seria fabricat per nosaltres sinó que,per no haver de crear una cadena de fabricació, crearíem una patents a nivell internacional (reconeguda en 130 països) i l’aniríem a vendre a cadascuna de les empreses automobilístiques.

La nostre patent
El dispositiu portarà un detector de pulsacions del cor mitjançant el qual s’enviarien les pulsacions a través d’un dispositiu de bluetooth. Els usuaris podrien veure aquesta informació mitjançant les pantalles que ja porten l’inmensa majoria i que fins i tot els cotxes de marques que tradicionalment tenien uns preus més baixos ja que aquesta tecnologia ja és prou barata.
El cost de desenvolupar la carcassa del producte seria poc ja que en el mercat ja hi ha productes d’electrocardiogrames de les dimensions d’un mòbil. No obstant, aquest aparell graven en un paper les pulsacions en un paper. La nostra investigació aniria encaminada a, sobre la base del producte ja existent, incorporar un sistema de bluetooth amb els senyals sobre les pulsacions del cor. Aquesta informació s’obtindria sense contacte ambla pell. També s’hauria d’incorporar al costat del lloc on es deixa el cinturó un petit endoll perquè es pogués carregar el nostre aparell. Per fer això s’hauria de fer un nou cable que, sortint del motor elèctric que controla els vidres, pogués donar corrent per carregar amb menys de 1 o 2 hores completament.


Això ens faria desenvolupar un software que permitís veure l’informació.
El software que s’hauria de desenvolupar no deixaria de ser un complement dels que ja porten els cotxes i controlen les pantalles de comandament. En aquest s’hauria de poder veure a la pantalla un electrocardiograma en temps real així com mitjanes i màxim i mínims. Aquest software portaria uns algoritmes que determinarien els diferents estats del conductor. Per tal d’elaborar-los s’haurien de fer proves amb persones amb tot tipus de problemes cardiovasculars mentre van amb cotxe així com amb gent sana i crear mitjanes sobre les pulsacions que té el cor en els atacs de cor o altres situacions extremes.
Per últim el software incorporaria una alarma que avisaria al conductor en el moment que es superessin les dades estandars i trucaria a emergències i el software determinés de que es tractés d’un atac de cor o un infart.


Per últim el software incorporaria una alarma que avisaria al conductor en el moment que es superessin les dades estandars i trucaria a emergències i el software determinés de que es tractés d’un atac de cor o un infart.



-Segment , estudi de mercat

Després d’analitzar les enquestes em arribat a les conclusions que encara que no haguin sortit tal i com esperavem seguirem mantenint el preu del nostre producte a uns 600 euros degut a diversos motius . Ja que coneixem a molta gent que tingui cotxe però en el mercat no hi han productes semblants que es venguin a gran escala i i a molts que els em enviat l’enquesta no han sabut que respondre en l’apartat del preu ja que no tenien una referència i la gent ha tendit a posar el preu més baix. El segon item és que nosaltres al inici proposarem la incorporació de la aplicació per a cotxes de gamma mitjana (15.000-17.000€) i d’alta i per tant el preu no es tant influent si el nivell de vida dels compradors

Els resultats de les enquestes han estat que la majoría dels enquestats 11 de 15 volen tenir més seguretat però el preu del producte ha d’estar màxim als voltats dels 300 euros després teníem 3 persones que pagarien el preu amb que volem vendre-ho .

Nosaltres degut als resultats com he dit ens decantaríem per un posicionament cap a persones amb un poder adquisitiu alt degut a que possiblament si el preu del cotxe augmenta uns 600 euros no els hi influirà ja que la seva compra serà de cotxes amb preus mitjans i alts .


-DAFO
Fortaleses:projecte innovador, tindria un mercat molt gran si es creés el producte
Debilitats:cal molta investigació, falta de preu fixat per el mercat d’un producte com el nostre.
Amenaces:Poden sorgir noves idees que substitueixin la nostra, ja hi han projectes que ja s’estan materialitzant amb prestacions similars però necessiten conetcar-se directament sobre la pell.
Oportunitats:mercat per crear i sense competència que creiïn productes com el nostre.

-Preu
El nostre producte és la patent
La creació del software més les proves per crear els paràmetres sobre els quals actuar costaria uns 10.000€. També caldria tenir en compte que per crear una patent a nivell mundial (130 països) costa 7.000€. Aquí també em de sumar el que costaria l’investigació per tal de que es poguessin captar les pulsacions del cor sense necessitat de posar cap sensor directement a la pell i que es pogués dur roba. Per això caldria tenir un grups d’investigadors: un cardiòleg, un especialista del son, un neuròleg, un programador informàtic . Tots aquest especialistes s’haurien de finançar com a mínim entre 3 i 6 mesos per tal d’aconseguir el nostre producte i això ens costaria uns 72.000€ i unes previsions de 15.000€ mensuals per que els investigadors tinguessin els materials necessaris per desenvolupament la patent, per tant com a molt 90.000€ en total. També caldria afegir totes les despeses relatives a l’oficina que tindríem(lloguer ,gas,llum).
Per tot això i entent que volem vendre la patent a l’empresa automobilística Citroën el preu del la patent seria de 25 milions d’euros.


-Producció

La producció per fer el nostre producte ho escollira’n les empreses automobilìstiques.Nosaltres un cop haguem creat la patent apostarem per la investigació d’una millora en el electrocardiograma ,per tal de que l’aparell no estigui conectat a la pell. Un cop la investigació de l’aparell estigui acabada crearem un gadget que estigui conectat amb el electrocardiograma i es reflecteixin en la pantalla les oscil·lacions del cor i avissi en el moment que es quedi adormit.Un cop ho finalitzem vendrem la patent a les automobilístiques i elles faran el procés de producció que més els hi surti a compte. Nosaltres entenem que cada empreses automobilístiques vendran 15000 productes amb un preu de 600 euros , on obtindrien 9.000.000€ d’ingressoss a l’any. La quantitat respecte el total de cotxes produïts per l’empresa Citroën, a la qual volem vendre la nosta patent ,seria del 0’1 dels eus cotxes.


-Distribució

Nosaltres en el procés de distribució el que farem és vendre la patent porta a porta , això significa que anirem a les automobilístiques que els hi voldrem vendre la patent i llavors els i explicarem tot els avantatges els beneficis que obtindran i els costos que els hi requereix per tal de que els hi sigui rentable comprar-nos la patent. Per tant el nostre métode sera diferent a l’habitual ja que no utilitzarem plataformes d’internet com podria ser el Facebook o twitter.

-Estudi de vendes
Com ja s’ha especificat en diversos moment nosaltres no fabricarem ni vendrem el nostre gadget. El que hem fet és crear una hipotètica demanda del nostre producte si el comercialitzes una empresa automobilística com Citroën, que ven al món 1,5 milions de cotxes l’any. Degut a que ja hi han productes semblants i que no es faria , des de l’empresa automobilistica, cap gran campanya de publicitat és podrien vendre perfectament 15.000 unitats del nostre producte a l’any crean uns ingressos de 9.000.000€ amb un preu de 600€ per unitat. Això representaria el 0.1% dels coxes que ven aquesta marca i per això podria recuperar l’inversió en poc temps. Com que no es faria una concessió a l’empresa nosaltres seguirem tenin els drets de la patent i la podriem vendre al altres empreses del sector.



-Anàlisi de la competència

Per el que fa la competència després d’una gran recerca i gràcies al company Pau Pujol hem trobat una empresa que es dedica a vendre una aplicació del mòbil per tal de detectar si el conductor s’està quedant adormit al volant m’entres condueix. L’aplicació s’anomena SomnoAlert App i a través dels sensors que detectan la respiració i dades del GPS del telefon detectant els moviments bruscos al volant per veure si el conductor s’està quedant adormit o no.

Com es pot veure la funció de SomnoAlert App és la mateixa que la nostres però en canvi la forma d’aplicar-la és molt diferent . Ja que com he explica anteriorment nosaltres ho detectaríem a través de les pulsacions del cor en canvi ells per moviments bruscos al volant i la respiració

El material que útilitza SomnoAlert App és tant senzill com el nostre ja que només és una app i uns sensors que els conductors es posara al pit per analitzar els ritmes de respiració en canvi nosaltres el que farem és un cardiograma que anira instalat al cinturo i també una App instalada a la pantalla del cotxe que t’indicara les pulsacions del cor .
Les diferències més clares en són dues , la primera és que nosaltres avisarem al conductor a través d’una alarma per tal de que reaccioni quan el conductor s’estigui adormint en canvi ells a través de la App t’avisarà per que t’aturis i descansis una estona. La segona diferencia és que nosaltres crearem una patent i li vendrem a les automobilistiques per tal de que el nostre producte estigui incorpoat ja als automòbils, en canvi SomnoAlert App ho vendran com a una App per els diferents dispositius mòbils i el sensor l’enviaran.
La idea de el producte SomnoAlert App sorgeix del Mobil World Congress i als principis només estarà disponible per a iPhone , per tant es tanquen portes a andorids, La seva investigació l’institut de Bioenginyeria de Catalunya.
Realment aquest és el producte que ens pot complicar amb més facilitat la venta del nostre ja que està tot molt ben estudiar , però nosaltres al crear un electrocardiograma per detectar la son som molt més precisos que un conductor pot conduir amb moviments bruscos degut a molts motius com per exemple las preses o la inseguretat.
Com es pot observar en aquesta imatge es veu l’aplicació per telèfons mòbils

La notícia l’hem trobat al 3/24.







Un altre producte que també ens faria la competecia és Drive Alert

Drive Alert és un sistema electrònic d’alarmes que va conectat a la a la orella i funciona en el moment que el cap comenci a inclinar CAP Davant (la típica becaina), vençut per el somni, sense instantàniament sonarà un xiulet que avisarà i evitarà que es quedi adormit. La seva funció es avisar al conductor ràpidament que té indicis de son.

Les diferències d’aquest producte amb el nostre són que Drive Alert és portable ja que és molt petit i només es te que col·locar a la orella. Una altre diferència seria per detectar la els indiccis de son no ho detecta amb el cor sinó amb el moviment brusc del cap , inclinant-se cap abaix . La tercera diferència seria que venen el producte en botigues en canvi nosaltres com ja hem citat molts cops els hi vendrem a les automobilistiques.
La similitud que hi ha entre Drive Alert i el nostre producte és el mètode per avisar el conductor que s’està adormint , a través d’una alarma.


-Compte de pèrdues i guanys dels tres anys

Ingressos d’explotació
venda de la patent50.0000.000
Despeses d’explotació246.040
creació del software9.000
creació de la patent7.000
Sous i salaris135.000
materials per patent60.000
lloguer28.800
subministraments6.240
BAII49.753.960
Ingressos finacers0
despeses financeres165.000
BAI49.588.960
impostos14.876.688
BN34.712.272




-Mapa de l’empatia

conductor

Que veu ?
El que veu el conductor és que no aguanta en tragectes llargs i que te indicis de quedar-se adormit al volant , ja que molts cops tanca els ulls o li venen badalls .Veu que últimament la majoria d’accidents són causats per la son i que realment hi han morts .
QUE sent i pensa ?
El conductor és comença a preocupar perquè s’adona que pot patir un accident causat per la son que li provoqui la mort. Pensa què el realmement important és la seva vida i que ha de fer alguna cosa perquè tingui el menys risc possible quan condueix i en tragectes llargs si està sol i no s’adona que s’està quedant adormint que l’avisin d’alguna manera . Comnça a tenir por
QUE escolta?
La gent habitualment l’avisa que vagi amb compte que es pot quedar adormit i que pari de tant en tant . La seva familia i amics li diuen que tenen por de que li succèixi alguna cosa i tingui un accident degut a la poca seguretat que hi ha.

Que diu i fa?
El que diu és que cada cop li agrada conduir menys en tragèctes llargs ja que quan va sol hi han moments que involuntariament es queda adormit i pot patir un accident,també diu que necessita més segureta per tragectes llargs

El que fa és anar més amb compte i vigilar per no tindre un accident.



-Indicadors
Els nostres indicadors més importants són:
-La producció i venta de cotxes. Això ens ajudarà a poder fer una previsió de vendes. Tot i que la producció va baixar el 2009 degut a la crisi, des del 2010 la producció mundial no ha parat de crèixer fins arribar a 60.000.000 unitats produïdes el 2012. i s’espera que el 2013 hi hagui una producció de 64.000.000 cotxes degut a la creixent demanada de Xina que no s’ha aturat tot i la crisi. Aquí cal matisar que la venda de cotxes en la majoria de països europeus com España ha caigut a nivell del any 80(699.885 cotxes venuts) però tot i això es van vendre 16,28 milions de cotxes a Europa . Per això creiem necessari que ràpidament anem a vendre la nostre patent a altres continents com Amèrica(17,7milions de cotxes venuts) o Àsia (25,7 milions de cotxes venuts).
Però tot i aquestes dades que en principi són positives cal dir que els nostres principals mercats on podrem vendre la nostra patent són Amèrica i Europa ja que és on es venen més cotxes de la franja de preu que em marcat (15.000-17.000) a partir d’aquest preu els compradors tindrien prou nivell adquisitiu per pagar el nostre gadget.
-Els accidents a les carretes: per entrar als mercats també ens podriem fixar en la mortalitat a les carretes que tenen altes bastants països europeus com Espanya amb 2060 morts el 2011 en 83.027 accidents de trànsit, nombre que va augmentar el 2012 amb més de 85.000 accidents. Un altre país amb molts accidents són dels EUA amb prop de 6.500.000 accidents el 2012 amb unes 45.000 persones mortes. Si els nostre producte s’implementés amb força i els accidents es reduïssin seria un cas molt important d’èxit.
-Objectiu de màrqueting:
1.Que les empreses automoblístiques ens coneguin a nivell europeu en menys d’un any.
2.Vendre la patent a una empresa abans de 6 mesos després de que s’acabi el procés
d’investigació.

-corba de valor

1 comentari: