dilluns, 4 de març del 2013

Pla de màrqueting DreamRest

1.    Missió, Visió, Valors i Definició del negoci (Elevator Pitch)

Missió:

El que nosaltres vam veure va ser que moltes persones tenen son. No només son i ganes de dormir sinó que aquesta son els hi provoca malestar, angoixa, estrés... El que nosaltres busquem és que mitjançant l’espelma DreamRest aquestes persones tornin a sentir-se descansades, que tornin a viure la vida de la millor manera possible. Per fer això necessitem que ens coneguin, que sàpiguen de la nostra existència i que utilitzin el nostre producte.

Visió:

Vam observar que cada vegada la gent té menys temps per dormir però en canvi cada vegada la gent treballa més, és a dir la divisió de 8 hores de treball , 8  hores de son i 8 hores d'oci es trenquen, però es trenquen en el sentit de que s'augmenten les hores de treball i disminueixen les de son i oci. Llavors vam decidir crear una solució simple, fàcil i barata. Per això ens volem donar a conèixer i volem fer créixer l’empresa per tal d’arribar a proporcionar un millor descans a les màximes persones possibles.

Valors:

El nostre projecte esta destinat a ajudar a la societat a viure millor, és a dir el que nosaltres volem és una millora en la vida de la gent. El que DreamRest transmet és confiança i relax. És un producte que t’ajuda a sentir-te més descansat i per tant menys estressat.

Definició del negoci:

DreamRest es dedica a la comercialització d’espelmes creades amb una substància química que provoca una reacció al cervell que permet tenir una major sensació de descans encara que no dormim les hores necessàries. El producte està compost per dues parts: l’espelma en si i una base, la qual pots escollir entre 6 colors diferents i 3 tamanys de cada model. Els nostres productes es compren a través de la nostra pàgina web i s’envien a casa del client mitjançant un servei de missatgeria com Fedex.

2.    Principals competidors
rascar més en els competidors

Empresa
(web,...)
característiques
Dirigit a:
ChiSpa
Preu: $56 per unitat. + $10 per recanvi
Forma: un difusor + una recàrrega a la primera compra, després s’han de comprar recàrregues.
Mètode de compra: amazon o plataformes online de compra de productes.
Funció: disminuir l’estrés i introduir la son.
Dirigit a persones amb estrés i dificultat per dormir
TriggerSleeping®
Preu: 98€
Forma: coixí
Mètode de compra: a través de la pàgina fangocur de compra per internet.
Funció: relaxa la columna cervical i ajuda a descansar millor.
Persones amb dolors cervicals i que estan estan cansades per culpa de la mala postura que els impedeix dormir
Dormidina
Preu: 6€
Forma: pastilla (25 unitats)
Mètode de compra: a través de farmàcies, sense recepta.
Funció: ajuda a conciliar el son i a dormir sense despertar-se.
Persones que tenen insomni ocasional i tenen problemes per dormir.

corba de valor




Aquesta és la corba de valor de DreamRest i els seus competidors. Hem valorat el preu de l’1 al 10 segons el seu valor (1 molt alt, 10 baix),

Pel que fa a si el producte és còmode o no, l’hem valorat de l’1 al 10 (1 gens còmode, 10 molt còmode).

El mètode de compra del producte està valorat també de l’1 al 10 (1 complicat, 10 t’ho porten a casa).

Valorant la reducció de l’estrés en la persona, hem valorat si no ho fa (1) o si ho fa i en quina mesura (5 - 10).

L’aspecte de provocar una reducció de la sensació de son hem valorat si ajuda (5) o si és el que aconsegueix (10).
Pel que fa a l’apartat de menys hores, ens referim a la possibilitat de millorar la sensació de son dormint menys hores de les necessàries. Hem puntuat amb un 0 si no ho complien i amb un 10 si si que ho feien.

3.     Comportament del Consumidor:

El nostre consumidor és una persona que pateix estrès, que està deprimida o té poc temps per dormir o dormen durant el dia. Aquestes persones poden veure el nostre producte atractiu perquè és simple i fàcil d’usar, preu baix respecte la competència i alta efectivitat.

Mapa de l’empatia

Que pensa?
-”Encara que dormi em sento cansat”
-”Potser hauria d’anar al metge”
-”Potser que compri pastilles”
-”Això només em pasa a mi?”

Que veu?
-”Només soc jo que tinc aquest problema”
-”Cada dia el mateix”
- LTC


Que sent?
-”Segur que només és una mala temporada”
-”Pren pastilles, és el que fa tothom”
-”Això ens passa a tots de vegades”

Que diu?
-”Res funciona”
-”Per molt que ho intenti em desperto cansat”
-”Això no s’aguanta”
-Tinc que fer alguna cosa ja”

4.    DAFO:

Debilitats (intern) :
Inexperiència.
Falta de coneixements en la matèria sobre el producte químic.
Falta de capital.
Ignorància per part dels nostres clients de la nostra existència.
Poca presència en el sector.

Amenaces (extern) :
Competència.
Poca acceptació del producte
Mercat ja explotat

Fortaleses (intern) :
Resultats diferents d’altres productes
Cost del producte baix

Oportunitats (extern) :
Ritme de vida de la societat actual.
Segons la OMS( organització mundial de la salut) la depressió serà la 2na malaltia del S.XXI, aquesta malaltia provoca insomni.

5.    Segmentació, Target i posicionament.

El nostre producte va dirigit a aquelles persones que pateixen d’estrès, ansietat o se senten cansades a causa de que no tenen temps per dormir o que pateixen algun desordre que els hi impedeix.

Més concretament anem dirigits persones que treballen moltes hores al dia i conseqüentment dormen poc o a persones que treballen en el torn de nit i que per tant els hi costa dormir pel matí, com per exemple becaris o metges que treballen en el torn de nit.

De totes maneres, els nostre producte també pot ser utilitzat per joves estudiants que no dormen les hores suficients a causa dels exàmens i les activitats extraescolars.


Aquests són els resultats que hem obtingut al realitzar les enquestes:





Com podem veure en els resultats de les enquestes realitzades el 98% de persones a les que se’ls hi ha fet s’han sentit cansades per no haver dormit les hores necessàries. A més a més, un 85% admet no dormir les hores necessàries per sentir-se descansat. Per acabar, un 71% de les persones estarien disposades a comprar aquest producte per ajudar-los a tenir menys sensació de descans.

6.    Objectius del Pla de Màrqueting


1.- Donar-nos a conèixer al nostre client mitjançant les plataformes web.

2.- Que el client ens conegui com una solució als seus problemes de son mitjançant les farmàcies.

3.- Aconseguir tenir una activitat continuada a la xarxa per tal de captar cada dia més possibles clients.

4.- Aconseguir vendre almenys 20.000 espelmes al cap de tres anys.



Imatge del compte de l’empresa Twitter:



7.    Estratègies de màrqueting en cada una de les potes

PRODUCTE:

El nostre producte estaria format per una base on col·locaríem l’espelma i l’espelma en si. La base s’ha de comprar no més una vegada mentre que les espelmes s’hauran de anar comprant a mesura que s’acabin. A més a més, el distribuírem mitjançant una plataforma web en la qual es podrien comprar els nostres productes.

PREU:

L’únic cost fix que tindríem seria el pagament al banc del préstec que hauríem demanat per fer la recerca de la substància química (fer una investigació química a la Universitat d’Alabama costa aproximadament uns 200.000 euros) així com el community manager.

Tots els altres costos serien variables ja que la pàgina web i les pàgines de les xarxes socials són gratis i només demanaríem les bases i les espelmes quan ens fessin un encàrrec..

Per tant, els preus serien els següents:

bases:
1 unitat → 22.5€ (obtenint així un 20% de benefici respecte al cost)
4 unitats → 71.5 € (obtenint així un 30% de beneficis)

           
espelmes:
6 unitats → 7 € (obtenint un 20% de benefici)
12 unitats → 10€ (obtenint un 60% de benefici)
24 unitats → 16€ (obtenint un 100% de benefici)

Els costos provocats al enviar el producte es calcularien a part depenent de la quantitat de productes que es poguessin enviar en un sol viatge i del cost d’aquest.


PROMOCIÓ:

De moment tenim pàgina a Twitter i més endavant en farem una de Facebook. Igualment, no descartem fer una pàgina a Tuenti o altres xarxes socials a mesura que anem creixent com empresa i vulguem arribar a més gent.

DISTRIBUCIÓ:

Per fer arribar el producte als clients, faríem servir una empresa de transports del tipus Fedex, com a mínim, al principi.

Més endavant, si el negoci funcionés bé ens podríem plantejar fer-ho nosaltres mateixos, però només si el volum de comandes compensés les despeses que comportaria pagar el lloguer del cotxe i la benzina.

8.    Calendari Pla d’Accions



Pla 1:
Accions
Objectiu
Resp.
Timing
Budget
Promocionar el nostre producte a diferents webs per donar-nos a conèixer.
 Obrir un forat en el mercat per al nostre producte
Carles Ferrero
 5 dies
 100€
Publicitat a les farmàcies i a les botigues especialitzades
Oferir una alternativa atractiva als possibles consumidors
 Gerard Hernández
 5 dies
 100€

Pla 2:
Accions
Objectiu
Resp.
Timing
Budget
Contractació d’un community manager
 Contractar a algú que s’encarregui de promocionar el nostre producte a les xarxes socials
 Gerard Hernández
 3 anys
 75.000€







9.    Previsió de vendes a 3 anys (compte de pèrdues i guanys a 3 anys)

Primer any:

Segon any:


Tercer any:

L’evolució que seguirien els costos, els ingressos i els beneficis sería la següent:



Com podem observar, l’empresa tindria pèrdues fins al segon any, on començaríem a tenir beneficis que s’allargarien cada cop més. Al finalitzar el tercer any, tindríem uns beneficis d’ aproximadament uns 20.000€.


10. Indicadors (KPI)

- Els indicadors en els quals ens fixaríem per a valorar si estem fent be el procés   establert són els següents:

- Nombre de seguidors al Twitter (intentar arribar als 1000 seguidors el tercer any)

- Nombre de “me gusta” al Facebook. (intentar arribar als 1500 seguidors al tercer any)

- Nombre de comandes rebudes a la setmana (unes 100).

- Nombre d’usuaris registrats a la pàgina web (el valor òptim serien 1000 el primer any, 2500 el segon i uns 3000 al tercer)

-Variació dels recanvis de espelmes. Si augmenta vol dir que el producte agrada i si disminueix vol dir que la gent el veu inútil i no en compra més.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada