- Missió,
Visió, Valors i definició del negoci
- Principals
competidors.
- Comportament
del consumidor.
- DAFO.
- Segmentació,
Target i Posicionament
- Objectius
de Màrqueting
- Estratègies
de Màrqueting
- Pla
d’Accions
- Previsió
de Vendes, Pressupost de Márketing
- Indicadors de negoci (KPI)
1. Missió, Visió, Valors i definició del negoci.
Missió: Enviar per correu les fundes prèviament escollides (personalitzades o no) a la plataforma web pels clients.
Visió: Sabem que és un mercat que pot anar a més, ja que ara tothom té un telèfon mòbil i molta gent el vol protegir i/o diferenciar i que millor que una funda tota escollida per tu amb les teves imatges i/o frases preferides o que més t’indentifiquen.
Valors: Especialment la interacció amb els clients a través de xarxes socials però sobretot amb la votació de fundes (funda de la setmana) per tant: total dedicació, eficàcia i compromís en el temps i la qualitat del producte
Missió: Enviar per correu les fundes prèviament escollides (personalitzades o no) a la plataforma web pels clients.
Visió: Sabem que és un mercat que pot anar a més, ja que ara tothom té un telèfon mòbil i molta gent el vol protegir i/o diferenciar i que millor que una funda tota escollida per tu amb les teves imatges i/o frases preferides o que més t’indentifiquen.
Valors: Especialment la interacció amb els clients a través de xarxes socials però sobretot amb la votació de fundes (funda de la setmana) per tant: total dedicació, eficàcia i compromís en el temps i la qualitat del producte
Definició del negoci: El nostre
negoci es basa en una plataforma web on el client pot personalitzar la funda
per al seu smartphone i la pot compartir a les xarxes socials i poden ser
votades on hi haurà un guanyador cada setmana i aquest tindrà despcomptes. Les
fundes arribaràn als cliens a domicili per correu.
2. Principals competidors.
A la corba
de valor una competència una mica diferent ja que no són fundes
personalitzades, però també venen fundes per Internet. Aquesta empresa
s’anomena A-Tomica (http://a-tomica.com/), és una
empresa catalana, que en el primer punt (preu) considerem que és un preu
bastant alt per ser fundes fabricades en sèrie. Al segon punt (locals) hem
pensat que al ser una empresa que compres per Internet i no tens un lloc físic
on comprar els locals són pocs. Al següent punt (costos de fabricació) són alts
ja que fan fundes en sèrie i han de fer moltes per si els hi demanen i potser
no les venen, per tant no poden fer “just in time”. Com a costos de personal no
són gaire alts ja que les demandes les rep un ordinador i no té a gent que
agafi demandes per trucades per exemple. I els costos de transport són depenent
on enviïn les fundes. No tenen adaptabilitat de preus, però comoditat si, ja
que no t’has de moure de casa per fer una compra. La flexibilitat i la lliure
acció en aquesta empresa es baixa ja que no fan la personalització de les
fundes. La pàgina és molt fàcil d'utilitzar però no és coneguda per les
xarxes socials ni tenen creació col•lectiva, ja que com hem dit abans no
personalitzen les fundes.
A la corba
de valor, quant a l’empresa Wrappz (http://www.wrappz.es), mostra un preu molt alt que es basa sobre 25 lliures, pasats a euro
serien al voltant de 30€. Com a costos de local, els costos son mínims ja que
no tenen botiga de venda. Més enllà de magatzems. Els costos de fabricació son
mitjos ja que al ser fundes personalitzades no poden tenir stock més enllà de
les fundes però al ser personalitzada els costos augmentaran en relació a les
imatges que trii qui faci la funda. Els costos de personal entenem que son
baixos, més enllà de programadors i gent que faci les fundes no caldrien més
persones. Els costos de transport son baixos. Tenen uns preus adaptats a les
fundes ja que son cares però pots ficar-hi tot el que hi vulguis. La comoditat
es alta ja que fas la teva funda des de casa (Internet). Al ser fundes
personalitzades les pots fer com vulguis i per tant et permet molta
flexibilitat, cosa que va en relació de la lliure elecció de la funda. La
pàgina web es molt fàcil d'usar i fins i tot t’indica com fer les fundes però
està tot molt atapeït. No disposen de xarxes socials i per tant, aquest punt és
baix. No disposa de cap blog per deixar comentaris per tant no hi ha informació
col.lectiva.
A la corba
de valor de la nostra empresa, Owncover, els preus son baixos ja que tenim un
preu base (10€ i per cada element que hi vulguis posar et costarà 1€ més. Per
tant amb 5 elements (suficient) et costaria tan sols 15€, poc en relació a les
altres empreses. No disposem de locals físics per tant aquests costos son molt
reduïts. Els costos de fabricació els farem amb el sistema JiT ja que no podem
preveure quina funda farà el comprador i per tant les farem una a una, Aixa,
reduint stock i magatzem. El costos de personal son baixos ja que no disposarem
de gaire personal, programador i dissenyador web i qui faci les fundes. Els
costos de transport seran elevats ja que en un sistema de JiT hi haurà moments
en que necessitarem moure'ns per vendre tan sols 1 funda. L’adaptabilitat
segons els preus es un punt fort ja que a part del preu variable segons els
elements que hi posis, també es fan descomptes per a grups. El client pot
personalitzar al seu gust la funda, per tant, el producte es flexible i de lliure
elecció. La pàgina serà de fàcil ús però pot ser que amb els descomptes per a
grups es compliqui la cosa a l’hora del cobrament. Disposarem de xarxes socials
com ara Facebook i Twitter per mantenir informats als compradors i també
d'informació col.lectiva deixant als clients que deixis opinió personal de la
pàgina, que deixis la seva funda per que altres la vegin i que es puguin
puntuar. Escollirem també la funda del mes a la que tingui més ‘like’.
3.Comportament del consumidor
La nostra campanya va dirigida a tot un sector del mercat el qual té un smartphone i vol protegir-lo de cops i caigudes (doncs solen ser molt cars), alhora que es preocupa per a ser original i tenir un mòbil que destaqui per sobre dels altres.
Pel que fa a la web, tenim planejat un sistema mitjançant el qual els clients, un cop registrats a la nostra pàgina web, poguin votar les fundes que més els agradin i, a més a més, tinguin la possibilitat de deixar comentaris sobre les nostres diferents fundes. Mitjançant aquest sistema, entenem millor allò que els nostres consumidors volen i tenim una bona relació amb aquests consumidors.
Hi ha dos tipus d’estudi del consumidors que porta a la diferenciació de dos principals tipus de consumidor que comporten diferents actituds, motivacions i percepcions. Aquests són:
·
Consumidor personal. El que compra els béns
i els serveis per a arribar a satisfer les seves necessitats o els seus
desitjos.
·
Consumidor organizacional. Aquell que compra per
institucions grans, com per exemple una empresa.
Nosaltres hem decidit d’estudiar el conegut com el consumidor personal doncs com ja hem dit abans el nostre producte va dedicat a aquelles persones que es preocupen per a la seguretat del seu smartphone.
|
Mapa empatia
- Què veu?
Mentre està amb els amics veu que tots tenen un smartphone amb funda. A més a més veu que obtenir una funda no és gaire car.
- Què pensa i sent?
Allò que pensa es que vol tenir un element distintiu per al seu smartphone perque destaqui sobre els dels seus amics.
- Què escolta?
Ell escolta que necessita tenir una funda per al seu mòbil ja que és mot car i si es cau es podria trencar.
-Què diu i fa?
Ell amb els amics parla sobre que ell té una funda personalitzada que és de gran qualitat. Influencia a la seva colla d’amics mitjançant els comentaris sobre aquest tipus de fundes.
5. Segmentació, Target i Posicionament
Mercat: El nostre mercat es basa en la
població que utilitza un telèfon mòbil.
Segmentació: Part de la població que utilitzi
els smartphones per als quals nosaltres fem fundes.
Target: El target especialment va
destinat joves (16 - 25 anys), principalment a les persones que utilitzen
fundes per als seus smartphones última generació, ja que els volen protegir i/o
diferenciar.
6. Objectius de Màrqueting
1. Generar
y/o captar clients y consumidors mitjançant anuncis en pàgines web i
publicacions en el compte de twitter.
2. Conèixer
el mercat d’un determinat segment. El nostre segment són totes aquelles
persones que poseeixen un smartphone i, per tant, és un segment molt ampli, ja
que actualment hi ha molta gent, sobretot jove que té un smartphone
3. Estudiar
y conéixer a la competencia. En el nostre cas hi ha molta competència, ja que
el segment d’aquest tipus d’empresa és molt gran i va a l’alça. de totes les
empreses que ens fan competència, la més important és http://www.wrappz.es/
4. Satisfer
les necesidades d’aquests clients. Gràcies a que les fundes són d’alta qualitat
i que es poden personalitzar al gust del client, podem dir que aconseguim
cobrir aquesta necessitat que hi ha al mercat.
5. Donar
suport i atendre al client mitjançant un bloc en el qual cada client, registrat
a la nostra pàgina web en el qual podra opinar sobre les fundes que oferim i
també on podrà exposar les seves necessitats.
6.
Incrementar el benestar de la societat en la que influeix gràcies a la
seguretat que ofereix el fet de tenir el teu mòbil més protegit de caigudes, ja
que un smartphone és molt car.
7.
Fidelitzar els nous i vells clients.
8.
Identificar nous mercats i possibilitats de creixement, ja que és un mercat en
expansió.
7. Estratègies de màrketing
4P
Producte:Fundes personalitzades
Preu: 10€ preu base + 1€ per imatge / text
Plaça: Empresa vía web i transport fins a casa
Promoció: Publicitat a pàgines web relacionades, compte a twitter, mailing als usuaris.
8. Pla d’Accions
Pla 1:
Accions
|
Objectiu
|
Resp.
|
Timing
|
Budget
|
Publicacions a Twitter
|
Crida de clients
|
Gorka Tam
|
1 tweet mínim / dia
|
0€
|
Pla 2:
Accions
|
Objectiu
|
Resp.
|
Timing
|
Budget
|
Anuncis
a webs
|
Promocionar-nos
a nous clients
|
Nil
Casacuberta
|
Depèn
del lloc web
|
1000 €
nets minim / mensual
|
Pla 3:
Accions
|
Objectiu
|
Resp.
|
Timing
|
Budget
|
Cover
of the week
|
Interactuar
amb els clients
|
Edgar
Pérez
|
1 cop a
la setmana
|
0 €
|
http://publicidad.orange.es/?utm_source=orange&utm_medium=home&utm_term=pie+corporativo
9.Previsió de vendes, Pressupost de màrketing
Respostes de l’ enquesta:
1.Tens compte en alguna xarxa social?
Facebook 36 40%
Twitter 24 27%
Tuenti 12 13%
Linkedin 5 6%
Instagram 12 13%
No tinc 0 0%
Algun cop has visitat alguna pàgina de compra online?
Si 27 71%
No 11 29%
A quin tipus de pàgina has estat?
Esportiva 9 13%
Relacionades amb aparells digitals 14 21%
Roba 21 31%
Música 10 15%
Altres 14 21%
Algun cop has comprat algun producte / servei en una pàgina web?
Si 12 32%
No 26 68%
Tens un smartphone?
Si 32 84%
No 6 16%
Fas servir fundes pel mòbil?
Si 26 79%
No 7 21%
Com preferiries la teva funda?
Ja feta 12 32%
Personalitzada 26 68%
T'agradaria una pàgina web on poguessis dissenyar la teva funda de mòbil?
1 2 5%
2 3 8%
3 13 34%
4 13 34%
5 7 18%
Com podem veure en els resultats de la nostra enquesta, molta gent té un smartphone (84%) i la majoria dels que tenen mòbil tenen funda (79%). A més a més quasi un 70% prefereixen una funda personalitzada que no pas una pre-fabricada.
El nostre pressupost per a màrketing és de 1000€ al mes. Ens anunciarem en pàgines d’empreses telefòniques,com per exemple, Orange o Vodafone.
PIG
žIngressos
d’explotació 51840
Despeses d’explotació 91023,12
Despeses d’explotació 91023,12
žVendes 51840
Proveïments 3183,12
Despeses de personal 86400
Proveïments 3183,12
Despeses de personal 86400
žAltres
despeses d’explotació 1440
Resultat d’explotació -39183,12
Ingressos financers 0
Despeses financeres 0
Resultat financer -39183,12
Resultat d’explotació -39183,12
Ingressos financers 0
Despeses financeres 0
Resultat financer -39183,12
10 KPI
- Nivell de vendes: Mantenir i incrementar nivell de vendes a partir de 80 al mes fins a final de 2013.
- Nombre d’usuaris: Mantenir i incrementar a partir de 1000 usuaris fins a Juny 2013.
- Activitat dels usuaris: Creació de fundes diàriament.
Edgar Pérez
Gorka
Tam
Nil Casacuberta
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada