dimecres, 31 d’octubre del 2012

Model de negoci Skype


SKYPE

L’empresa Skype va ser fundada per Janus Friis i el suec Niklas Zennström.
Skype és un software que permet la comunicació a partir de text, veu i vídeo a través d’internet. Amb els seus 60 milions d’usuaris, Skype ha aconseguit ser una alternativa molt més barata que al típic sistema de telefonia mòbil.

El model de negoci d’Skype es basa en el patró freemium. Aquest patró permet en els clients realitzar trucades gratuïtes als clients a través de internet. Skype es pot permetre el patró freemium ja que no necessita una gran estructura pròpia, ja que utilitza l’internet com ha estructura de telecomunicació. Per fer-ho, Skype tant sols necessita un software d’administració i els servidors necessaris per emmagatzemar les contes dels usuaris.

D’altra banda Skype utilitza el sistema SkypeOut per les trucades entre telefonia mòbil i el software d’Skype. Els usuaris paguen tarifes molt baixes ja que estan pagant els costos de connexió que paga Skype en els seus proveïdors majoristes, com Ibasis i Level3.

Gràcies al sistema freemium on una petita part dels clients que utilitzen el sistema premium d’Skype paguen el servei gratuït de la resta de clients. A Skype, el fet d’haver utilitzat el sistema freemium va atraure a un gran nombre de clients potencials, qui al principi utilitzaven tan sols el sistema gratuït i que a lo millor més endavant volen utilitzar el sistema premium.

El sistema de negoci d’Skype és completament diferent al de les companyies telefòniques, qui gasten gran quantitat de diners en màrketing i infraestructures, i tot aquesta quantitat de diners invertida recau sobre el client qui l’acabarà pagant a canvi del servei. Per això Skype maximitza el nombre d’ingressos per client.

Niklas Zennström va dir:  

Queremos obtener el mínimo dinero posible de cada usuario. No tenemos ningún coste por usuario y por eso queremos tener el mayor número de ellos posible”.  


Marc Unzueta i Víctor Robert

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada