dimecres, 31 d’octubre del 2012

Lego


Lego es una empresa danesa que es crea el 1949 amb el nom de "leg godt" que significa "jugar bé". Els seus primers productes eren peces que s'enganxaven entre elles per crear construccions. Més tard es començaren a comercialitzar els kits de Lego basats en pirates, estacions espacials... Però tots ells eren inventats i la gran competència al mercat els va impulsar a innovar i aportar una cosa diferent als nens. La idea que van tenir va ser comprar els drets de personatges de pel·lícules famoses com La guerra de les galàxies, Batman o Indiana Jones. Va suposar una gran inversió però alhora va ser una font d'ingressos brutal. Aquest model de negoci es basava en la oferta. Lego llençava al mercat un producte i milers o milions de persones el compraven.
Al 2005 una re-orientació del negoci va suposar utilitzar diferents recursos per vendre el seu producte. El seu negoci s'està transformant en un negoci de llarga cua en el qual els consumidors escullen el producte que desitgen per internet. Aquesta innovació suposa dues coses: més diversitat de productes i una major satisfacció del client ja que rep el que ell vol en format Lego.
Així doncs el projecte de Lego encara es basa en vendre genèricament però el seu model de llarga cua està complementant el negoci i suposadament en un futur el substituirà.



El model de llarga cua: La part vertical suposa el producte i la part horitzontal els consumidors. Si el producte es mes variat els consumidors son més diversos.






Joel Fernandez i Marc Thos

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada