COMPETÈNCIA
-Agenda escolar: Competència directa tradicional. És l’element que pot crear més
competència a la app ja que la gent està molt acostumada a utilitzar-la.
Calculem que el preu és de uns 4€
-Google calendar:
·Qui són: Google Inc.
·Que fan: Són
pioners en tecnologia i tenen molta presencia a internet. Ofereixen unes eines
molt bones de forma gratuïta.
·Temps:
1998.
·Com ho solucionen: Creant un servei que està present en totes les plataformes i
sincronitzades entre elles.
·Preu:
Gratuïta.
-iStuidez Pro:
·Qui són: Petita
empresa desenvolupadora d’apps.
·Que fan: Desenvolupen
petites apps per a iOs.
·Temps:
2009.
·Com ho solucionen: Solucionen els problemes d’organització dels alumnes però només EEUU ja que
allà el curs es divideix en semestres.
·Preu:
1,79€.
-Wunderlist:
·Qui són: Petita
empresa desenvolupadora d’apps.
·Que fan:
Desenvolupen apps per a iOs.
·Temps:
2010.
·Com ho solucionen: Només és una llista de tasques on aquestes poden ser classificades per
seccions.
·Preu:
Gratuïta.
-Calendar 5:
·Qui són: Petita
empresa desenvolupadora d’apps.
·Que fan:
Desenvolupen apps per a iOs.
·Temps:
2011.
·Com ho solucionen: Uneixen un calendari amb l’horari d’una manera molt intuïtiva.
·Preu:
4,99€.
-Hightrack:
·Qui són: Petita
empresa desenvolupadora d’apps.
·Que fan:
Desenvolupen apps per a iOs.
·Temps:
2010.
·Com ho solucionen: Has de registrar-te per tal de poder sincronitzar totes les tasques en
qualsevol dispositiu en el que tinguis aquesta app.
·Preu:
Gratuïta.
-Evernote:
·Qui són: Gran
empresa.
·Que fan:
Tenen un servei online de gestió de notes i tasques.
·Temps:
2008.
·Com ho solucionen: Han portat el servei web als smartphones. Es caracteritza per la seva
senzillesa.
·Preu:
Gratuïta.
-Easy Graphic Calculator :
∙Qui són: Eduardo Anies (Particular).
∙Què fan: Fa aplicacions per a smartphones.
∙Temps: 11 de novembre
de 2012.
∙Com ho solucionen: És una app que només representa
funcions.
∙Preu: Gratuïta.
-MathAlly Graphing Calculator +:
∙Qui són: MathAlly.
∙Què fan: Només tenen dos aplicacions a
la Google Play i és aquesta app gratuïta i premium.
∙Temps: 21 de setembre del 2013.
∙Com ho solucionen: És una app que representa
funcions i fa operacions bàsiquescom sumar, restar, multiplicar
i dividir.
∙Preu: 2,21€
-Graphing
Calculator Adfree:
∙Qui són: Celaps.
∙Què fan: Només tenen dos apps a la Google Play la app
gratuita i la app premium.
∙Temps: 11 de juliol de 2013.
∙Com ho solucionen: És una calculadora que
representa funcions, troba màxims imínims, les derivades,
interseccions,... És una aplicació molt avançada.
∙Preu: 1,79€
-Geogebra:
∙Qui són: International Geogebra
Institute.
∙Què fan: Programen programes gratuïts
relacionats amb les matemàtiques.
∙Temps: 20 d’octubre de 2011.
∙Com ho solucionen: És un programa de representació
gràfica d’escriptori quefunciona amb java.
∙Preu: Gratuït, software lliure.
-Mathematica 9:
∙Qui són: Wolfram Research.
∙Què fan: Empresa priva de que
desenvolupa diferents eines per a matemàtics.
∙Temps: 23 de juny de 1988.
∙Com ho solucionen:
És una
eina molt avançada que s’utilitza des de particularsfins a investigacions matemàtiques, físiques
i computacionals.
∙Preu:
295€ la versió bàsica.
CORBA DE VALOR:
EMPATHY MAP:
L’objectiu d’aquesta
activitat era conscienciar-nos sobre el context que envolta el nostre usuari. Per
fer-ho, ens vam posar a la pell del nostre usuari i el vam definir com a un
jove de 16 anys, esportista, interessat en les noves tecnologies i nou
estudiant.
Vam detectar que les
seves preocupacions eren bàsicament els estudis i gaudir de l’adolescència.
També vam detectar
que vivia en un món de canvi on els aparells electrònics estaven agafant una importància
molt gran per tal de viure.
D’altre banda, vam detectar
que les activitats que ell acostuma a fer són esports i els estudis amb la finalitat
de divertir-se. És una persona molt introvertida i oberta al canvi.
Una de les coses que
ell escolta del seu entorn és el nivell d’esforç que li exigència els seus
pares en quan als estudis.
CANVAS:
TARGET:
En quan a client ens dirigim a centres educatius i universitats ( públiques i
privades), que treballen amb plataformes educatives online i que busquen una
millor organització dels seus alumnes i que necessitin una eina matemàtica
potent i accessible.
En quan a usuaris ens dirigim principalment a estudiants de 12-24 anys i
professors de 25-67 anys que disposin de smartphone amb connexió a internet i
que treballin o estudiïn en un centre que treballi amb plataformes
educatives online.
PROPOSTA DE VALOR:
La nostra app es caracteritza per oferir als usuaris un servei d'organització i
matemàtic molt útil com per exemple un horari escolar sincronitzat amb serveis
educatius online i adaptat a cada centre educatiu o universitat. A més, aquesta
també ofereix representació gràfica de funcions aritmètiques.
Creiem que és important destacar que la nostra aplicació està disponible per
a Android i iOS.
Un dels punts forts de la noste app és la seva fluïdesa i rapidesa
respecte la competència ja que centrem els nostres esforços per optimitzar el
codi.
Per acabar, cal dir que la app té un preu relativament baix per al client (
universitats, centres educatius, ...) i completament gratuïta per a
l'usuari.
La nostra app és escalable a altres països ja que disposem de un
traductor i de futurs partners amb editorials estrangeres.
KEY ACTIVITIES:
Creiem convenient que una de les activitats claus del nostre projecte és
crear una pàgina web per tal de poder difondre i explicar la nostre aplicació
als nostres usuari però també als nostres clients. Obviament fer la app i
distribuir-la són activitats clau ja que el nostre projecte tracta d'això.
També és important crear tràfic per a que la nostra app arribi al màxim de
usuaris i clients disponibles.
Per últim creiem que traduir la app a diversos idiomes és molt important per
tal de fer-la escalable a altres països.
KEY RESOURCES:
Com és lògic, creiem que el fet de tenir un PC i un Mac és clau ja que
volem que la nostra app estigui disponible a totes les plataformes. A més, la
connexió a Internet és essencial per poder connectar-se als servidors
d'Apple i Google per tal d'obtenir informació sobre el codi i poder penjar la
app a les stores corresponents. També necessitem un programador, disenyador web
i un traductor per tal de que la nostra aplicació estigui disponible en
qualsevol idioma, qualsevol plataforma i la nostra web sigui atractiva.
PARTNERS:
Hem decidit unir-nos amb Educamos que forma part d'una editorial per tal de
poder sincronitzar el contingut de la aplicació amb aquesta plataforma. La
nostra idea és anar fent més partners amb altres editorials per tal de poder
servir a més gent i de més llocs del món. D'altra banda farem un partner amb
EVA que és la plataforma online específica de aquesta escola i ens interessa
com a partner perquè aquest servei quedi integrat a la app i ells tinguin una
app del seu servei. També farem una partner amb Geogebra per aconseguir
popularitat i en un futur ampliar les seves funcions.
RELATIONS:
Volem que la nostra empresa tingui una relació de confiança i proximitat amb el
client però també amb l'usuari ja que la seva opinió és molt important. Tenim
la intenció d'anar pels centres a explicar com funciona la nostra app a clients
i usuaris. Per acabar, des d'un principi hem cregut que la seguretat de les
dades de l'usuari (contrasenyes, ...) és molt important i és per això que
hem dedicat molt de temps en la encriptació d'aquestes.
CHANNELS:
Els nostres canals de distribució són la App Store (iOS), la Google Play
(android) i la Amazon Store. Aquesta última creiem que és clau perquè és molt
popular entre la població i està en expansió.
Com ja hem dit anteriorment volem oferir al nostre client i usuari una relació
de proximitat, és per això que dins la nostra web hi ha un sistema on els
clients i els usuaris poden donar la seva opinió i consells. Volem tenir una
comunitat d'usuaris participativa. A més, pretenem anar centre per centre a
explicar el funcionament de la nostra app.
COSTOS:
El host és un cost per tal de tenir la nostra web online i amb un domini
comprat.
En segon lloc publicar la nostra app a l'apple store té un cost de 90€/any i
mentre que publicar-la a la Google Play Store són 25€ que es paguen només al
crear el compte de desenvolupador.
També hi comptem el cost d'adquisició del client. (CAC)
Obviament, el software que necessitem per crear la nostra app té un cost d'aproximadament
289€.
El dissenyador web, programador i traductor també suposen un cost
afegit al nostre projecte. Aquest seria d'aproximadament 3.000€.
Evidentment, nosaltres no treballem gratis, el nostre salar mensual de 400€ al
inici.
INGRESSOS:
El fet de ser una aplicació ens permet ingressar part dels nostres ingressos a
partir de publicitat integrada dins de la app i també a la web. Si el client
vol oferir als usuaris la app sense publicitat té la opció de pagar més per
així nosaltres distribuir una versió lliure de publicitat.
Els ingressos que pretenem tenir, juntament amb publicitat, són de 5€ per
usuari, és a dir, si una escola de 1000 alumnes vol disposar de la nostra app,
haurà de pagar 5000€ per semestre. Aquest preu l'hem calculat de forma
orientativa a partir dels nostres costos.
Resumint que els nostres ingressos seran donacions voluntàries, publicitat
i la venta de la app.
PROBLEMA-SOLUCIÓ:
Fa
poc menys d’un any, dos alumnes van trobar estrany que no hi hagués cap
aplicació que els permetés entrar a l’Educamos i al Moodle (actualment EVA) des
de el seu smartphone. Van pensar que seria una bona idea crear-la ja que com
que l’escola ja havia fet el salt a plataformes online només faltaria aquesta
app per tenir-ho tot complet.Com
que durant el batxillerat, a Catalunya, es fa el treball de recerca, aquest
nois van pensar que seria una molt bona idea crear una app que solucionés quest
problema. Un dels nois va decidir que
seria bona idea crear una aplicació calculadora per tenir eines adequades al
batxillerat per obtenir més bon resultats i aprendre més. L’altre noi va
decidir crear una app de gestió organitzativa de tasques escolars.Quan
van començar segon de batxillerat, els dos nois, empesos per unes ganes d’emprendre
i innovar, van decidir apuntar-se a emprenedoria. Com que a emprenedoria s’havia
de fer un projecte, van creure convenient unir les seves aplicacions per crear
una potent i útil eina per als alumnes.
A partir d’aquell moment, van veure clar que la seva aplicació tenia molt de futur i estaven convençuts que els hi acabaria sortint un gran projecte.
A partir d’aquell moment, van veure clar que la seva aplicació tenia molt de futur i estaven convençuts que els hi acabaria sortint un gran projecte.
El format en els blocs és important. S'hauria d'haver redactat en el mateix. Si el projecte és conjunt convé que treballeu de manera cooperativa. És a dir, no hi hauria d'haver diferències entre els dos tipus de app a l'hora d'explicar la competència. Un projecte no ho és, si no s'explica i es comunica correctament; i la part escrita és també important.
ResponEliminaCal que ho feu més petit, si no aniré treient punts per aquest motiu. És important fer la corba de valor que s'entengui, és a dir, heu de pensar en clau d'inversors, i per tant, entendrant el tema de la circumferència,....? Crec que ho podeu fer més fàcil, i com sempre dir, fer les coses simples és complicat.
ResponEliminaL'Empathy Map, no és un redactat, sinó que ha de ser frases. Cal observar els exemples que hi ha en el llibre, i també en el mateix bloc. Aquest és l'avantatge de tenir un bloc!
Hi haurien d'haver més entrades amb els vostres noms? Com a mínim hi ha d'haver 3 posts.
ResponElimina