dimecres, 17 de febrer del 2016

Pla d'operacions

Pla d’operacions

1. Compres:

Nosaltres no comprem ja que la nostre empresa compleix una necessitat i és un servei. No comprem res a cap altre empresa.

1. Definir una estratègia de compres
En la nostre estratègia de compres, tot i que no comprem, explicarem com decidim a quina empresa contractar a l’hora de fer el servei que toqui.
Primerament, depen del preu. Tot i això, depen del servei, ja que no sempre necessitarem busos dels més grans, pot esser que necessitem microbusos i per lo tant una empresa sigui més barata.
Tot i això, principalment intentarem aconseguir una certa fidelització amb una empresa i tenir un contracte llarg amb ells, d’aquesta manera poder arribar a un acord amb un preu que ens sembli acceptable i en el que ens treiem un bon benefici per a anar avançant com a empresa.
La primera idea és donar un bon percentatge a l’empresa d’autobusos sempre i quan, el sou del conductor vagi al seu compte. D’aquesta manera nosaltres només hauriem d’aconseguir preus baixos per a poder aconseguir fer molts serveis i a partir de pocs percentatges de benefici aconseguir suficient capital com per a aconseguir el nostre primer autobus.

2. Seleccionar als proveïdors
La empresa Mobility no té proveïdors.

3. Comprar o fabricar?

La nostre empresa ni fabrica ni compra,  funciona com a empresa de serveisi i per tant, ofereix un servei sense la existènciia de cap bé o producte a la venta.

2. Localització:

Som una pàgina web. Per tant, no tenim cap ubicació oficial de Mobility ( no tenim oficines)
Únicament ens podreu localitzar a la nostre pàgina web i en les xarxes socials on Mobility us posa al dia i també us fa ofertes.








1. On ubicar el teu negoci?

Com ja em dit abans, el nostre negoci no té localització. Es troba a les xarxes socials i a les diferents pàgines web.


2. Lloguer, propietat, virtual,...
Com ja em dit abans, tenim una pàgina web que ens pertany. En ella oferim la suficient informació per a què els nostres clients estiguin al dia. Aquesta no la em comprat ja que pertany a un editor i creador de webs gratuïta..
Únicament funcionem d’intermediaris entre el lloguer que fa el club esportiu a la empresa de transport.

3. Descripció del procés: detallar el procés productiu o del servei, des que s'inicia fins que arriba al consumidor.
Primer de tot, és el contacte amb les diferentes institucions esportives i també les empreses que pertanyen al sector del transport dels autobusos. Aquest contacte seria a través de la publicitat que fem a través de les xarxes socials ( Instagram, Twitter, etc).  Després, els futurs clients es posen en contacte a través de la nostre web. En aquesta web poden trobar els diferents horaris i parlar amb nosaltres gràcies als e-mails i el telèfon que està  a la nostre web. A partir d’aquí, únicament queda pagar per el servei que nosaltres oferim i després arribar als diferents camps de fútbol o d’altres esports.

Pla d’operacions (2)

4. Personal necessari:

Únicament necessitem a tres persones actualment. Ja que la empresa és petita i està en creixament, Necessitem en Marc Parra per a què parli i exposi la nostre empresa, després en Lluís Tomàs i l’Albert Griera que organitzen les diferents idees i també tracten i actualitzen les xarxes.






1. Fer organigrama








2. Definir tasques i funcions

En Marc Parra és el comunicador del grup. És el principal orador davant de qualsevol grup d’inversors o persones interessades en el nostre producte, ell és qui és dedica a promocionar la nostre empres i el nostre producte davant en auditoris o xerrades d’emprenedoria enrte d’altres.
L’Albert Griera, és el nostre organitzador. La seva feina és organitzar l’agenda empresarial, de la mateixa manera que qualsevol document que s’hagi d’escriure. És una espècie de encarregat de la logística empresarial. Ell està davant de l’ordinador a l’oficina treballant a la xarxa, o bé amb la nostre web o bé en les xarxes socials creant trafic per a que la nostre manera de fer sigui coneguda.
El Lluís Tomas és el pensador. El que normalment té les idees més brillants. Aporta la positivitat al grup. També sap veure els problemes des d’una altre perspectiva i això ens ajuda molt a l’hora de prendre decisions importants.

3. Definir despesa salarial

La despesa salarial variarà depenent dels ingressos que la empresa tingui ens els primers mesos. Com som una empresa que depèn de la gent que ens contracti guanyarem més o menys diners, per tant, la despesa salarial variarà depenent de els beneficis.




6. Gestió d’estocs:

No tenim estocs.

1. Definir la gestió del magatzem
No tenim cap magatzem, per tant no em de gestionar res.

2. Establir la logística: com faré arribar el  producte als consumidors
Mitjançant les xarxes socials pretenem difondre la nostre empresa fent aixi que el cost de difusió sigui 0.
Pla d’operacions (3)



7. Planificació:
Pretenem començar per un area poc extensa com podria ser l’area metropolitana de Barcelona, un cop assolits els nostres objectius a aquest nivell expandiriem les operacions de Mobility a nivell autonomic, es a dir, per tot Catalunya.
A hores d’ara els nostres objectius són aquests peró en el cas de que funciones bé  intentariem crear delegacións per tot el territori espanyol.
1. Indicadors (KPI), palanques,...

8. Qualitat:
Els nostres estandards de qualitat són els millors possibles, amb autobusos de gran qualitat i un servei impecable.
1. Implantació d’un sistema de gestió de la qualitat
Els busos que utilitzem seran inspeccionats periodicament per els nostres tecnics.





9. Prototipus: pàgina web amb les seccions, cartró , pluma, ...
El prototipus ha estat la notre pàgina web. La hem fet a partir de la plataforma Wix, que ens ha permès crear la nostre pàgina web 100% personalitzable i fàcil d’utilitzar.
A la web i podem trobar els apartats següents: Inici, Serveis, Nosaltres, i la nostre flota.
Dins de la Web podem trobar tota la informació sobre la empresa i nosaltres, imatges i la manera de contactar amb nosaltres.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada