dimecres, 4 de novembre del 2015

Canvas Ink loader

El canvas és una representació del modèl de negoci d'una empresa. Aquest mètode va ser creat ara fa uns 7 anys així que és molt nou. Està dividit en dues grans parts. A l'esquerra hi posem els aspectes més racionals i a la dreta els emocionals (igual que el nostre cervell).
Aquí teniu el canvas de Ink loader:



Part racional/tècnica
Key partners: Per posar en venda el meu producte, necessito fer-ho per Amazon. A més l’empresa que em dóna el software per dissenyas la meva pagina web s’anomena Jimido. Tinc com a objectiu associarme amb Bolis Bic perquè ells pugin vendre’m la tinta o fins i tot realitzar el meu projecte en comú ja que ells no venen cap producte similar.

Key activities: Primer de tot haig de fer que la meva idea (em meu producte) es fagi realitat. Perquè sinó, no tindré res per vendre. A més haig de buscar empreses que hi puguin estar interessades per tenir futurs clients i fins i tot poder trobar col·laboradors. A més toto això d’ha de fer ecològicament, sinó l’esperit del meu projecte morirà i segur que no té èxit.   

Key resources: Haig d’invertir en temps per captar els clients i dur a terme el meu projecte. Tauria de tenir una connexió a internet per desenvolupar la meva web. A més és clau aconseguir la tinta per posar als bolígrafs, ja que sense tinta el meu producte no serveix per res. També seria important poder comprar el material i la mà d’obra necessària per desenvolupar l’aplicador de tinta (el meu producte).

Cost Structure: Tots els recursos clau em suposen un cost. Hairía de pagar la tinta que compro als proveeidors al igual que al plastic. A més decidir quin preu hi poso al temps que hi he dedicat al projecte. Amazon es queda una comissió per vendre els meus productes a la web i a més hauria de gastar en promició del meu producte. Aconseguir que el meu producte estigui a un bon lloc dintre de l’abacus tampoc és barat.


Part emocional
Revenue Streams: Els obtindria bàsicament de la venda del meu producte (els aplicadors de tinta per als bolígrafs). Abans d’això però, intentaria buscar nous inversors. A més al llarg termini podria fins i tot produir per altres empreses com Staedtler i cobrar una comissió.



Value proposition: Ink Loader té un component ecològic que cap dels altres porductes tenen. Només els productes d’ Staedtler (Lucomor Refill) que patreix de la mateixa idea que el meu producte. Com a diferència ink loader utilitzarà tinta ecològica. A més també destaca en preu. Tots els altre productes són bastant mes cars ja que alguns estan destinats a ser utilitzats amb bolígrafs de luxe i d’altres en bolígrafs especials educatius. Això fa que el meu producte és dels pocs que està dirigit a l’us normal.



Costumer relationship: El meu producte és un preu baix, així que no podem invertir gaire en estratègies de fidelització. Tot i així degut a la naturalesa del producte podem establir una bona relació empresa-client basada en la confiança. Sabem doncs que el client repetirà ja que no hi han gaires alternatives al meu producte.


Customer Segments: Volem actuar a dos segments diferents. A les empreses i als particulars. La majoria dempreses necessiten els bolígrafs per escriure i apuntar. Per això es gasten centenars d’euros en bolígrafs, són grans consumidores. Per reduir costos i impacte medioambiental. Als particulars volem arribar a persones d’uns 40-60 anys amb consciència ecològica que tinguin una familia. Que necessitin utilitzar els bolígrafs per la feina i també els comprin per als seus fills.

Distribution and communication channels: Perquè el producte arribi al consumidor utilitzaré diferents vies: Amazon i vendré el meu producte a les empreses. A més utilitzaré diferents distribuidors com abacus i cadenes de llibreries. En cuan canals de comunicació, perquè les empreses sàpiguen l’existència del meu producte.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada