dimecres, 4 de novembre del 2015

Canvas- Arcade Game Boy

 Canvas

Un cop elaborades varies activitats amb la fi de conèixer més bé el nostre projecte es hora de dissenyar els nostre canvas.

Hem seguit el model estàndard de canvas que consta de:

-Value propisition: Proposta de valor, és a dir, que fa el nostre projecte diferent als demés.

-Custome relationships: Quines relacions tens amb el client.

-Chanels: Canals de comunicació, per quines vies et comuniques, generar tràfic                                                 
-Customer segment: Diferenciaciò entre clients i usuaris, qui es el nostre target?, definició del target.

-Key activities: Activitats clau que fa el teu negoci i que es diferencia dels demés.

-Key resources: Recursus clau que fan possible les activitats clau.

-Key partners: Agents externs de la empresa que colaboren per fer possible la realització del projecte, normalment obtenen una remuneració en forma de diners o accions de la empresa.

-Structure cost: Costos que tindrà la empresa per fer-la funcionar.

-Revenue strams: Fonts d'entrada de diners a la teva empresa.

En aquesta imatge es pot observar de manera gràfica com esta estructurat un canvas. 








Un cop explicats de que tracta cada un de les parts que s'han d'explicar al canvas toca definir les nostres que estan definides a continuació juntament amb una imatge del resultat final.

La nostra proposta de valor

Per que el nostre producte es diferent als dels demés?
Ens basem en 3 punts principals que son el low cost, la vairetat i la personalització.
Després de fer un analisis de la competència i observar quins punts mancaven i ens quins podiem ser diferents de la competència vam decidir que ens haviem de basar en aquets tres segmeents.

El low cost, volem que el nostre producte tingui el mínim de costos de fabricació i de materials possibles, per això farem un estudi de els diferents models de plaques bases i pantalles i el rediment de cada un de ells en les diferents consoles i la versabilitat respecte a les funcions que volem otorgar al nostre producte. 

Varietat, segons vam observar a la corba de valor el que més mancaba i veiem que era més factible innovar es en la varietat de jocs. Veiem que podem oferir una gran quantitat de jocs molt superior a la competència que faci que el consumidor es vegi atret per el nostre producte. També afegeix una gran varietat la comunitat de modders que tenim darrere  que es dediquen a modificar jocs i fer-los mes atractius i generar tràfic favorable al nostre projecte.

Moltes opcions de personalització disponibles per al nostre producte, no volem que el model es centri en una web un producte, volem crear un producte amb varies opcions de compra ja sigui tamany/memoria i rendiment i a part crear un apartat de compres d'accessoris, ja siguin suports per a la màquina, fundes, botons amb retroiluminació, stickers... La idea és un client un producte diferent.

Custume relationships

Volem basar les relacions amb els clients amb una gran attenció i tracte personal, ja que la elaboració del producte es manufactura majoritariament artesana, qualsevol cosa que el client demani pot ser factible, per tant volem que cada client es senti a gust amb el seu tracte personal.

Canals de comunicació

Doncs, la proposta de valor esta ben definida, però com ens comunicarem? Esta clar que per a que el nostre projecte rutlli adecuadament necessitem generar tràfic, fer comunitat.

Com arribarem al client? Ens basarem principalment en dues eines clau:

-El possicionaments a google: Per a estar pressent a la xarxa i no estar olvidat en ella s'ha de generar molt de contingut per estar continuament en una de les parts més altes del buscador google, això vol dir crear un blog, estar present en les xarxes socials, cròniques a revistes de videojocs que parlin de nosaltres, entrevistes a youtube etc... Ens volem bassar sol en el món d'internet i no busquem ni ens interessa publicitar-nos a altres canals com la televissió o els diaris. D'aquesta manera conseguirem estar a llocs alts al web però també iniciarem una campanya pagada de google adwords ja que considerem que al tenir un negoci completament online hem de fer una gran inversió en ell.

-Conta de twitter: Tan en Pau com jo som usuaris passius (no generem contingut sol espectem) de twitter i sobretot estem ficats en el mon "gamer" que es el target i on es centra la nostra empresa. Hem estat observant totes les empreses que es mouen pel món dels videojocs, que no suposen una competéncia real però que si que tenen el mateix target, i vam veure que les que generen més trafic i tenen més èxit són justament les que són més conegudes a twitter i tenen més quantitat de interaccions i per tant veiem necessari un comunity manager que porti les contes de xarxes socials, estarem principalment actius a twitter tot i que també anirem penjant els continguts més importants (ja sigui post de blog, entrevistes o facts del nostre producte) a les demés xarxes com facebook. 
Customers segment

A qui anirà dirigit el producte? Estar clar que l'hem anat definint durant l'explicació del canvas, el nostre producte va dirigit a "gamers". Que es un gamer? Qui es un gamer?
Doncs, quan fem servir el terme gamer (el nostre target) ens referim a qualsevol jugador habitual que ja estigui adentrat al mòn dels videojocs, llegeixi noticies sobre el tema, s'informi, miri videos, que estigui apasionat en el tema. 

Diferencia entre usuari i client: Cada model de negoci te el seu client (que es el que compra el producte) i el seu usuari que es qui l'usa finalment, un cas molt clar es la campaña de google adwords que hem mencionat abans, en aquest cas, nosaltres seriem clients ja que paguem per el servei de publicitat, però el usuari d'aquesta publicitat es precissament el nostre target, gamer. En el nostre cas el nostre producte esta disenyat per que el client sigui el propi usuari. 

Activitats clau

Les activitats claus que desenvolupa la nostra empresa son la venta completament online i globalitzada, intentarem arribar al màxim nombre de paisos oferin un servei de qualitat. L'altre activitat clau es la construcció personalitzada per a clients mitjançant impresores 3d i altre tipus de manufactura feta i disenyada a ma.

Recursus clau

Com a recursus claus per a dur a terme les activitats claus requerirem de una bona empresa de transport a varies que ens proporcionin la millor relació qualitat/preu i una web atractiva i ben funcional, quant a la manufactura personalitzada requerirem de treballadors ja sigui noslatres, que manufacturin de manera ràpida i eficient els productes.

Col·laboradors

Els dos principals col·laboradors en la empresa són els proporcionadors de material ja sigui per a la construcció de la carcasa o els circuits interns i la empresa de transport. Cal dir que segurament això es tradueïxi en costos i no en donar part de les accions de la empresa.  

Cost de estructura
Finalment parlem dels costos de estructura, quins son els principals costos que tindrà el projecte? 

Els costos que haurem de  tenir en conte són:

-Web: Probablement el cost que requerirà més inversió ja que aquí entra tant la campanya de adwords com el que es el maquetament de la web i el alquiler del domini que es paga normalment anualment.

-Materials: Quan ens referim a materials ens referim a el que ens costa la materia prima per a generar el producte, contant la nomina del treballador. 

-Cost d'estructura: El projecte requereix de un "workplace" es a dir un lloc per treballar que inclou el lloguer i la energia, aigua etc...

Ingresos

D'on obtindrem els ingresos? En aquest projecte es simple, l'única forma de ingresos que te es de vendas, ja sigui de màquines, accessoris, reparacions però, simplement de les vendes. Per tant hem de buscar la manera de fer lo suficientment baratos els costos per que els ingresos siguin més alts.

Foto del canvas

Finalment incorporo una foto de el canvas on es poden veure tots els punts en post-its resumits. Cal dir que el canvas es susceptible a canvi i segurament anirà canviant amb el temps. 


1 comentari:

  1. El concepte low cost no és ben bé el que comentes. Cal analitzar-ho millor

    ResponElimina