dimecres, 4 de novembre del 2015

Canvas - ENDLESS SHOES

Després d'analitzar i posar a prova al nostre projecte, hem de realitzar un canvas. El Canvas és una metodologia creada per Alexander Osterwalder. És una eina senzilla, innovadora i de fàcil utilització que resulta ideal per a treballar de manera oberta i col·laborativa. El canvas consisteix en planificar el model de negoci de la futura empresa. Per fer-ho, hem seguit una plantilla dividida en nou apartats:

  • Customer Segments: A l'apartat del segment de clients, hem diferenciat els clients dels usuaris. El perfil de clients que busquem pel nostre producte podria definir-se amb paraules com: Empatitzadors, persones, empreses i sabateries voluntàries, donadors de sabates i inversors financers.
  • Value Preposition: Per fer la proposta de valor, ens hem basat en la corba de valor. El que nosaltres oferim és crear un model d'una sabata extensible feta amb materials reutilitzats, per tal de que sigui un producte més ecològic i amb un impacte mediambiental, que sigui fàcil de cordar i aporti comoditat perquè així els nens que les utilitzin no tinguin cap mena de dificultats en cordar-se-les i puguin córrer i jugar sense cap impediment. A més volem oferir diferents dissenys de sabates amb una estètica que cridi l'atenció dels nostres clients i usuaris. Agrupant tots aquests beneficis, sortirà un parell de sabates per un preu assequible.
  • Chanels: El nostre projecte no seria factible si no donéssim importància als canals de comunicació. És molt important donar-nos a conèixer, sensibilitzar a la societat i generar tràfic perquè els nostres clients empatitzin amb nosaltres. Necessitem la màxima participació possible, i per això cal donar-nos a conèixer. Qualsevol persona del món pot accedir a la nostra empresa i participar amb donacions. El nostre projecte constarà d'una plataforma web on penjarem la informació per definir què fem, com funcionem, etc. També hi haurà notícies dels objectius que anem aconseguint i una opció per donar els diners via online.
  • Customer Relationship: En quant a la relació amb els clients, ens centrem en els ràpels sobre compres, és a dir, en descomptes per compres de grans quantitats, per tal d'assegurar les nostres vendes. Però sobretot el que busquem és la fidelització amb ells, oferint la nostra total confiança, per agradar als nostres clients i, sobretot, tenir una bona relació amb ells, perquè continuïn ajudant-nos a millorar i créixer.
  • Revenue Streams: La nostra empresa necessita molt finançament, ja que els usuaris de les sabates que volem fabricar no disposen de diners per poder comprar-les. Per això, hem d'associar-nos amb alguna empresa, buscar inversors o persones disposades a fer grans donacions, per tal de poder cobrir costos i obtenir beneficis.
  • Key Resources: Els recursos claus que necessita la nostra empresa són els productors de sabates destinades als nens, els inversors que ens permetin fer-nos sostenibles i el material necessari per a fer les sabates, com pot ser cautxú, cuir, goma, etc. També necessitem un dissenyador que dissenyi el model de sabata més òptim.
  • Key Activities: L'activitat clau del nostre projecte és el fet de rebre sabates dels donadors, ja siguin noves o de segona mà, per tal de poder reutilitzar els materials d'aquestes i crear unes de noves afegint l'aspecte de que siguin extensibles.
  • Partners: La nostre empresa anirà agafada de la mà dels nostres proveïdors. Aquests seran els següents: Inditex, Nike, Sabateries voluntàries. Tant Inditex, que és una gran multinacional espanyola, que es dedica a la fabricació i distribució del tèxtil, com Nike, una altra multinacional coneguda també a nivell mundial, ens aportaran sabates que tinguin en stock, liquidacions o que siguin saldos. A més, com a totes les sabateries que s'ofereixin a ajudar-nos, faran una campanya de recol·lecta de sabates de segona mà.
  •  Cost Structure: Els costos de la nostra empresa poden ser dividits en dos grans grups: la producció i la distribució. La producció de sabates, la compra del material necessari per fabricar-les, el cost de les màquines i de la mà d'obra i, a més, el gran problema seria la manera de transportar les sabates cap als països més subdesenvolupats, ja que, com hem dit abans, els usuaris de les sabates no es poden permetre pagar-les.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada