diumenge, 3 de març del 2013

PLA DE MÀRQUETING OwnCover


  1.             Missió, Visió, Valors i definició del negoci
  2.             Principals competidors.
  3.             Comportament del consumidor.
  4.             DAFO.
  5.             Segmentació, Target i Posicionament
  6.             Objectius de Màrqueting
  7.             Estratègies de Màrqueting
  8.             Pla d’Accions
  9.             Previsió de Vendes, Pressupost de Márketing
  10.           Indicadors de negoci (KPI)
1. Missió, Visió, Valors i definició del negoci.

Missió: Enviar per correu les fundes prèviament escollides (personalitzades o no) a la plataforma web pels clients.

Visió: Sabem que és un mercat que pot anar a més, ja que ara tothom té un telèfon mòbil i molta gent el vol protegir i/o diferenciar i que millor que una funda tota escollida per tu amb les teves imatges i/o frases preferides o que més t’indentifiquen.

Valors: Especialment la interacció amb els clients a través de xarxes socials però sobretot amb la votació de fundes (funda de la setmana) per tant: total dedicació, eficàcia i compromís en el temps i la qualitat del producte

Definició del negoci: El nostre negoci es basa en una plataforma web on el client pot personalitzar la funda per al seu smartphone i la pot compartir a les xarxes socials i poden ser votades on hi haurà un guanyador cada setmana i aquest tindrà despcomptes. Les fundes arribaràn als cliens a domicili per correu.

2. Principals competidors.

A la corba de valor una competència una mica diferent ja que no són fundes personalitzades, però també venen fundes per Internet. Aquesta empresa s’anomena A-Tomica (http://a-tomica.com/), és una empresa catalana, que en el primer punt (preu) considerem que és un preu bastant alt per ser fundes fabricades en sèrie. Al segon punt (locals) hem pensat que al ser una empresa que compres per Internet i no tens un lloc físic on comprar els locals són pocs. Al següent punt (costos de fabricació) són alts ja que fan fundes en sèrie i han de fer moltes per si els hi demanen i potser no les venen, per tant no poden fer “just in time”. Com a costos de personal no són gaire alts ja que les demandes les rep un ordinador i no té a gent que agafi demandes per trucades per exemple. I els costos de transport són depenent on enviïn les fundes. No tenen adaptabilitat de preus, però comoditat si, ja que no t’has de moure de casa per fer una compra. La flexibilitat i la lliure acció en aquesta empresa es baixa ja que no fan la personalització de les fundes. La pàgina és molt fàcil d'utilitzar  però no és coneguda per les xarxes socials ni tenen creació col•lectiva, ja que com hem dit abans no personalitzen les fundes.

A la corba de valor, quant a l’empresa Wrappz (http://www.wrappz.es), mostra un preu molt alt que es basa sobre 25 lliures, pasats a euro serien al voltant de 30€. Com a costos de local, els costos son mínims ja que no tenen botiga de venda. Més enllà de magatzems. Els costos de fabricació son mitjos ja que al ser fundes personalitzades no poden tenir stock més enllà de les fundes però al ser personalitzada els costos augmentaran en relació a les imatges que trii qui faci la funda. Els costos de personal entenem que son baixos, més enllà de programadors i gent que faci les fundes no caldrien més persones. Els costos de transport son baixos. Tenen uns preus adaptats a les fundes ja que son cares però pots ficar-hi tot el que hi vulguis. La comoditat es alta ja que fas la teva funda des de casa (Internet). Al ser fundes personalitzades les pots fer com vulguis i per tant et permet molta flexibilitat, cosa que va en relació de la lliure elecció de la funda. La pàgina web es molt fàcil d'usar i fins i tot t’indica com fer les fundes però està tot molt atapeït. No disposen de xarxes socials i per tant, aquest punt és baix. No disposa de cap blog per deixar comentaris per tant no hi ha informació col.lectiva.

A la corba de valor de la nostra empresa, Owncover, els preus son baixos ja que tenim un preu base (10€ i per cada element que hi vulguis posar et costarà 1€ més. Per tant amb 5 elements (suficient) et costaria tan sols 15€, poc en relació a les altres empreses. No disposem de locals físics per tant aquests costos son molt reduïts. Els costos de fabricació els farem amb el sistema JiT ja que no podem preveure quina funda farà el comprador i per tant les farem una a una, Aixa, reduint stock i magatzem. El costos de personal son baixos ja que no disposarem de gaire personal, programador i dissenyador web i qui faci les fundes. Els costos de transport seran elevats ja que en un sistema de JiT hi haurà moments en que necessitarem moure'ns per vendre tan sols 1 funda. L’adaptabilitat segons els preus es un punt fort ja que a part del preu variable segons els elements que hi posis, també es fan descomptes per a grups. El client pot personalitzar al seu gust la funda, per tant, el producte es flexible i de lliure elecció. La pàgina serà de fàcil ús però pot ser que amb els descomptes per a grups es compliqui la cosa a l’hora del cobrament. Disposarem de xarxes socials com ara Facebook i Twitter per mantenir informats als compradors i també d'informació col.lectiva deixant als clients que deixis opinió personal de la pàgina, que deixis la seva funda per que altres la vegin i que es puguin puntuar. Escollirem també la funda del mes a la que tingui més ‘like’.


3.Comportament del consumidor

La nostra campanya va dirigida a tot un sector del mercat el qual té un smartphone i vol protegir-lo de cops i caigudes (doncs solen ser molt cars), alhora que es preocupa per a ser original i tenir un mòbil que destaqui per sobre dels altres.

Pel que fa a la web, tenim planejat un sistema mitjançant el qual els clients, un cop registrats a la nostra pàgina web, poguin votar les fundes que més els agradin i, a més a més, tinguin la possibilitat de deixar comentaris sobre les nostres diferents fundes. Mitjançant aquest sistema, entenem millor allò que els nostres consumidors volen i tenim una bona relació amb aquests consumidors.

Hi ha dos tipus d’estudi del consumidors que porta a la diferenciació de dos principals tipus de consumidor que comporten diferents actituds, motivacions i percepcions. Aquests són:
·         Consumidor personal. El que compra  els béns i els serveis per a arribar a satisfer les seves necessitats o els seus desitjos.

·         Consumidor organizacional. Aquell que compra per institucions grans, com per exemple una empresa.  

Nosaltres hem decidit d’estudiar el conegut com el consumidor personal doncs com ja hem dit abans el nostre producte va dedicat a aquelles persones que es preocupen per a la seguretat del seu smartphone.


Mapa empatia

- Què veu?

Mentre està amb els amics veu que tots tenen un smartphone amb funda. A més a més veu que obtenir una funda no és gaire car.

- Què pensa i sent?

Allò que pensa es que vol tenir un element distintiu per al seu smartphone perque destaqui sobre els dels seus amics.

- Què escolta?

Ell escolta que necessita tenir una funda per al seu mòbil ja que és mot car i si es cau es podria trencar.

-Què diu i fa?

Ell amb els amics parla sobre que ell té una funda personalitzada que és de gran qualitat. Influencia a la seva colla d’amics mitjançant els comentaris sobre aquest tipus de fundes.



5. Segmentació, Target i Posicionament

Mercat: El nostre mercat es basa en la població que utilitza un telèfon mòbil.
Segmentació: Part de la població que utilitzi els smartphones per als quals nosaltres fem fundes.
Target: El target especialment va destinat joves (16 - 25 anys), principalment a les persones que utilitzen fundes per als seus smartphones última generació, ja que els volen protegir i/o diferenciar.




6. Objectius de Màrqueting

1. Generar y/o captar clients y consumidors mitjançant anuncis en pàgines web i publicacions en el compte de twitter.

2. Conèixer el mercat d’un determinat segment. El nostre segment són totes  aquelles persones que poseeixen un smartphone i, per tant, és un segment molt ampli, ja que actualment hi ha molta gent, sobretot jove que té un smartphone

3. Estudiar y conéixer a la competencia. En el nostre cas hi ha molta competència, ja que el segment d’aquest tipus d’empresa és molt gran i va a l’alça. de totes les empreses que ens fan competència, la més important és http://www.wrappz.es/

4. Satisfer les necesidades d’aquests clients. Gràcies a que les fundes són d’alta qualitat i que es poden personalitzar al gust del client, podem dir que aconseguim cobrir aquesta necessitat que hi ha al mercat.

5. Donar suport i atendre al client mitjançant un bloc en el qual cada client, registrat a la nostra pàgina web en el qual podra opinar sobre les fundes que oferim i també on podrà exposar les seves necessitats.

6. Incrementar el benestar de la societat en la que influeix gràcies a la seguretat que ofereix el fet de tenir el teu mòbil més protegit de caigudes, ja que un smartphone és molt car.

7. Fidelitzar els nous i vells clients.

8. Identificar nous mercats i possibilitats de creixement, ja que és un mercat en expansió.

7. Estratègies de màrketing

4P

Producte:Fundes personalitzades

Preu: 10€ preu base + 1€ per imatge / text

Plaça: Empresa vía web i transport fins a casa

Promoció: Publicitat a pàgines web relacionades, compte a twitter, mailing als usuaris.

8. Pla d’Accions

Pla 1:
Accions
Objectiu
Resp.
Timing
Budget
Publicacions  a Twitter
Crida de clients
Gorka Tam
1 tweet mínim / dia
0€


Pla 2:
Accions
Objectiu
Resp.
Timing
Budget
Anuncis  a webs
Promocionar-nos a nous clients
Nil Casacuberta
Depèn del lloc web
1000 € nets minim / mensual


Pla 3:
Accions
Objectiu
Resp.
Timing
Budget
Cover of the week
Interactuar amb els clients
Edgar Pérez
1 cop a la setmana
0 €



http://publicidad.orange.es/?utm_source=orange&utm_medium=home&utm_term=pie+corporativo

9.Previsió de vendes, Pressupost de màrketing

Respostes de l’ enquesta:

1.Tens compte en alguna xarxa social?
Facebook 36   40%
Twitter       24   27%
Tuenti        12  13%
Linkedin    5     6%
Instagram 12   13%
No tinc       0     0%



Algun cop has visitat alguna pàgina de compra online?

Si    27  71%

No   11  29%

A quin tipus de pàgina has estat?

Esportiva                                                   9 13%
Relacionades amb aparells digitals          14 21%
Roba                                                         21 31%
Música                                                      10 15%
Altres                                                        14 21%   

Algun cop has comprat algun producte / servei en una pàgina web?

Si    12  32%

No   26  68%

Tens un smartphone?

Si    32  84%

No   6    16%


Fas servir fundes pel mòbil?

Si    26  79%

No   7    21%


Com preferiries la teva funda?

Ja feta                  12  32%

Personalitzada    26  68%

T'agradaria una pàgina web on poguessis dissenyar la teva funda de mòbil?

1    2       5%
2    3       8%
3    13     34%
4    13     34%
5    7       18%

Com podem veure en els resultats de la nostra enquesta, molta gent té un smartphone (84%) i la majoria dels que tenen mòbil tenen funda (79%). A més a més quasi un 70% prefereixen una funda personalitzada que no pas una pre-fabricada.

El nostre pressupost per a màrketing és de 1000€ al mes. Ens anunciarem en pàgines d’empreses telefòniques,com per exemple, Orange o Vodafone.

PIG
žIngressos d’explotació               51840
Despeses d’explotació               91023,12
žVendes                                       51840
Proveïments                               3183,12
Despeses de personal                86400
žAltres despeses d’explotació      1440
Resultat d’explotació                  -39183,12
Ingressos financers                      0
Despeses financeres                    0
Resultat financer                        -39183,12

10 KPI

- Nivell de vendes: Mantenir i incrementar nivell de vendes a partir de 80 al mes fins a final de 2013.
- Nombre d’usuaris: Mantenir i incrementar a partir de   1000 usuaris fins a Juny 2013.
- Activitat dels usuaris: Creació de fundes diàriament.



                                                                     Edgar Pérez
                                                                     Gorka Tam
                                                                     Nil Casacuberta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada