Cas de CODETICKETS
El
cas que tractarem serà el de l’empresa CODETICKETS. És una empresa que es va crear per l’encàrrec de l’empresa
Iluro Sonora que el 2007 gestionava el festival de música Cruïlla de Cultures de
Mataró i va posar les seves entrades a la venta per Internet. El problema que
van tenir era que amb els operadors que venien entrades en aquella època, el
client no rebia l’entrada sinó que havia d’anar a les taquilles del concert per
poder recollir-la i entrar i,com que tothom hi anava el moment abans,, es
creaven grans acumulacions i la gent es perdia una part important del concert
intentat aconseguir la seva entrada.
Per
resoldre aquest problema es va crear el sistema de venta d’entrades del Cruïlla, l’embrió de CODETICKETS. Aquest nou sistema pretenia evitar les
aglomeracions creant un software que permetés
la impressió de l’entrada a casa i la seva posterior validació
mitjançant un codi de barres. Com que la venta i validació d’entrades del
Cruïlla del 2008 va anar molt bé van decidir intentar exportar el projecte a sales,
festivals, concerts,etc.
Per
això van començar a posar-se en contacte amb més sales de concerts o festivals
per captar clients mentre posaven a punt tot els seu software, cos que els va portar
dos anys. Finalment el 2010 va quedar creada CODETICKETS.
CODETICKETS
es dedicar a posar un espai virtual per que els organitzadors de concerts posin
a la venta les seves entrades. CODETICKETS no ven entrades, són els propis
organitzadors qui les venen,ells només posen la plataforma i el sistema de
validació. També posen a disposició dels sues clients les dades sobre les
entrades que estan venen i les dades de la gent que les estan comprant per no
perdre un canal que abans no era possible ja que les dades dels compradors eren
propietat de les empreses.
CODETICKETS
obté els seus ingressos amb la venta de
cada entrada ja que es queda un comissió però no fa pagar una quota a les sales
que volen vendre a través de CODETICKETS.
CODETICKETS crea un sistema per que cada
empresa que vol vendre i és la pròpia empresa la que ven i un cop acabat l’espectacle els organitzadors passen la part
que correspon a CODETICKETS.
Posicionament de mercat
CODETICKETS és una empresa que es
dedica a crear un aparador virtual perquè les sales de concerts o festivals
puguin vendre entrades directament i que els compradors se les puguin imprimir.
Costos i ingressos
Tots els ingressos de CODETICKETS
venen a partir de la comissió que reben per cada entrada venuda ja que no
cobren per estar a la seva web ni per no vendre. També cal destacar que no
cobren fins després de l’espectacle.
Proposta de Valor
La principal és fer que els seus
clients puguin tenir recomptes i saber dades dels compradors i així donar més
canals de comunicació als seus clients amb els compradors d’entrades.
Relació amb els clients
CODETICKETS té una persona
especialitzada en trobar i mantenir el contacte amb les sales de concerts que
tenen com a clients per tal d’anar renovant la relació i que així CODETIKETS
pugui planificar la seva web.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada