L’any 1987, les ventes de nescafé van caure molt per sota de
les seves expectatives. Degut a això, l'empresa Nestlé, va contractar a Jean-Paul Gaillard com a
nou director executiu i aquest va canviar dràsticament el model de negoci de l’empresa
en dos punts clau. L'empresa va decidir canviar el seu model de negoci de maneres diferents.
Per conseguir pujar les seves vendes van crear una nova
marca, Nespresso. Van llençar la màquina Nespresso per poder fer café de
qualitat a casa i van canviar l’antic model de negoci de nescafé i ho van
aplicar a Nespresso. Aquest canvi va consistir en deixar de vendre el seu
producte als supermercats per passar-ho a fer vía correu o internet a més de
crear tendes especialitzades on només es venen productes nespresso (a més és l’unic
lloc on ho pots comprar).
Una altra de les seves innovacions va ser el canvi de
target. El target de Nescafé eren persones de classe mitja o oficines. En
canvi, el target de Nespresso és el de classe mitja-alta o alta. El preu de
Nespresso és elevat i això provoca una sensació de superioritat al consumidor
al consumir el seu producte.
Una altra de les innovacions que va introduir Nespresso va
ser la incompatibilitat de les seves càpsules. Això implicava que aquelles
persones que volien disfrutar d’una calitat de café superior van haver de
comprar, a més de les càpsules, les màquines nespresso, fet que va augmentar els beneficis. Les
màquines nespresso són barates i la companyia cobra els ingressos mitjançant el
preu de les seves càpsules de manera que el consumidor no té la sensació de
estar pagant un alt preu per la seva consumició (estratègia de la “cuchilla de
afeitar).
Després d’aplicar totes aquestes innovacions, els ingressos
de la marca Nespresso van augmentar de manera molt elevada. D’aquesta manera,
Nespresso ha passat a ser una de les marques de café més vengudes del món!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada