dimecres, 31 d’octubre del 2012

Model de negoci de Gillette

     

           
Gillette
 Gillette és una empresa es va fundar a l’any 1901 per King Camp Gillette.
La seva idea inicial va ser fer una  maquinetes d’afaitar que fossin utilitzades poques vegades perquè la fulla d’afaitar es desgastava cosa que feia que el negoci fos molt lucratiu. Aquesta idea va sorgir degut a que Camp viatjava freqüentment i tenia la necessitat d’afaitar-se al tren.
            Aquesta empresa va tenir una cran crescuda en el mercat i una posterior consolidació quan, durant la Primera Guerra Mundial, va aconseguir un contracte amb l’exèrcit nord-americà. Així va estendre la seva fama per Europa ja que cada soldat nord-americà en tenia una. El model de negoci que va fer servir el senyor Camp va comptar de dues fases. En una primera fase, sense obtenir massa  beneficis, venia o regalava el mànec de la maquineta per que la gent ho conegués i es generés demanda de la fulla d’afaitar que s’havia d’anar canviat i així començava la segona fase on s’obtenien els beneficis de la venda per la demanda creada. També a través de les patents va bloquejar la possibilitat de que els seus competidors poguessin fer fulles d’afaitar més barates per el mànec de Gillette. Així Gillette s’assegurava una posició dominant en el mercat. Aquest model, actualment, s’anomena de esquer i ham.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada